Wijzigingsbesluit Algemeen Mandaatbesluit Midden-Groningen 2019

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Midden-Groningen,

gelet op de artikelen 59a, 160.1e, 168 en 171.2 Gemeentewet; gelet op Afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht en het Algemeen Mandaatbesluit gemeente Midden-Groningen 2019;

 

Besluit:

 

 

 

Het Algemeen mandaatbesluit als volgt te wijzigen:

 

Artikel 1  

  • 1.

    Onder sub d wordt toegevoegd sub e en komt te luiden:

Programmadirecteur: programmadirecteur van het Nationaal Programma Groningen van de gemeente Midden-Groningen.

 

  • 2.

    Onder sub e wordt toegevoegd sub f en komt te luiden:

Projectleider: leider van een project van het Nationaal Programma Groningen

 

  • 3.

    Sub e tot en met sub m wordt vernummerd van sub f tot en met sub o.

 

Artikel 4 komt te luiden:

  • 1.

    Doormandatering aan de directeuren/programmadirecteur

 

  • 2.

    Lid 1 komt te luiden:

Andere aan de gemeentesecretaris gemandateerde bevoegdheden dan die uit het derde lid van dit artikel worden doorgemandateerd aan de directeuren of programmadirecteur.

 

Artikel 6 lid 3 komt te luiden:

Van het mandaat voor extern gerichte bevoegdheden kan een medewerker niet eerder gebruik maken dan nadat de teamleider of programmadirecteur heeft besloten dat hij dat mag. De functienamen van de medewerkers en de taken waarvoor zij het mandaat uit het eerste lid mogen gebruiken, worden opgenomen op een daartoe voor de betreffende teams door de teamleider of programmadirecteur voorbereid en door de directeur of programmadirecteur gedagtekend en ondertekend teammandaatformulier op de website van de gemeente Midden-Groningen.

 

Artikel 6 lid 4 komt te luiden:

De formulieren als bedoeld in het derde lid komen per directeur/programmadirecteur continu in actuele staat op de gemeentelijke website te staan.

 

Bijlage 3  

De bevoegde als budgethouder wordt als volgt gewijzigd:

Budgethouder (Voor dat budget aangewezen directeur, programmadirecteur, projectleider of teamleider) met dien verstande dat zij/hij bij verplichtingen van ≥ € 100.000,- schriftelijke toestemming moet hebben van de hoofdbudgethouder.

 

Bijlage 5  

  • 1.

    Artikel 5.15 komt te luiden:

Het opleggen van disciplinaire straffen aan de directeuren, programmadirecteur en de controller.

 

  • 2.

    Artikel 5.16 komt te luiden:

Het benoemen van de directeuren, programmadirecteur en besluiten, privaatrechtelijke rechtshandelingen en andere handelingen t.a.v. directeuren en de programmadirecteur.

 

Bijlage 8  

Bijlage 8 wordt als volgt gewijzigd:

 

  • 1.

    Team Informatisering en Organisatie

Lid 2 komt te luiden:

Het adviseren en ondersteunen van directie, programmadirecteur, teams, projecten en programma’s op het gebied van planning & control, op het niveau van directeuren, teamleiders, projectleiders en overige budgethouders

 

  • 2.

    Team Financieel advies

Lid 4 komt te luiden:

Het proactief adviseren en ondersteunen van directie, programmadirecteur, teams, projectleiders en overige budgethouders op het gebied van planning & control.

 

Lid 5 komt te luiden:

Het proactief adviseren van de Directie, programmadirecteur en Burgemeester en Wethouders over budgettaire en financieel-economische vraagstukken.

 

Lid 8 komt te luiden:

Informatievoorziening: het genereren, verzamelen en ontsluiten van sturingsinformatie voor raad, college, directie, programmadirecteur, teams, budgethouders.

 

  • 3.

    Team Control:

Lid 4 komt te luiden:

Zorgdragen voor correcte en betrouwbare rapportages aan bestuur en directie en programmadirecteur.

 

  • 4.

    Team Secretariaat:

Lid 3 komt te luiden:

Inhoudelijke, secretariële en administratieve ondersteuning bieden aan bestuur, directie en programmadirecteur

 

Lid 4 komt te luiden:

De stukkenstroom richting bestuur, directie en programmadirecteur organiseren

 

Lid 5 komt te luiden:

Het afvangen van telefoon- en emailverkeer van bestuur, directie en programmadirecteur

 

Aan bijlage 8 wordt toegevoegd:

Programmadirecteur Y. van Doeveren verantwoordelijk voor onderstaand programma.

 

Nationaal Programma Groningen

 

  • 1.

    Realisatie programmaresultaat (meer dan afzonderlijke projectresultaten);

  • 2.

    Integraal programmaplan;

  • 3.

    Het ondertekenen van een startformulier ten behoeve een inkoopbehoefte met een geraamde gelijk of boven de € 25.000 euro voor werken, diensten en leveringen;

  • 4.

    Afstemming Programmaraad NPG

  • 5.

    Aansturing programmateam, m.u.v. programmacontroller/communicatiemedewerker)

  • 6.

    Ambassadeursrol intern en extern (communicatief);

  • 7.

    Periodieke afstemming met opdrachtgever;

  • 8.

    Inhoudelijke kwaliteit en begeleiding projectgroepen;

  • 9.

    Het vertalen van de opdracht (projectvoorstel) naar een concreet project;

  • 10.

    Budgetbewaking;

  • 11.

    Hiërarchische aansturing van de programmasecretaris en de projectmanagers;

  • 12.

    Vastleggen van alle relevante afspraken in het projectplan op basis van opdrachtomschrijvingen;

  • 13.

    Het onderkennen en vastleggen van de mogelijke risico’s voor het project;

  • 14.

    Plannen, verdelen en bewaken van noodzakelijke activiteiten;

  • 15.

    Verantwoordelijk voor projectbeheersing, inclusief het managen van de risico’s;

  • 16.

    Het nemen van corrigerende maatregelen, wanneer resultaten niet behaald lijken te worden;

 

Slotbepaling

1. Dit besluit treedt in werking op de dag na die waarop het is bekend gemaakt en werkt terug tot 1 september 2021.

2. Dit besluit wordt aangehaald als Wijzigingsbesluit Algemeen Mandaatbesluit Midden-Groningen Midden-Groningen 2021.

 

Vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders op 5 oktober 2021.

De burgemeester,

De secretaris,

Naar boven