Paraplubestemmingsplan om witte vlekken en onvolkomenheden te repareren vastgesteld

Burgemeester en wethouders maken bekend dat het paraplubestemmingsplan ‘Witte vlekken en reparaties’ op 1 november door de gemeenteraad is vastgesteld. Het paraplubestemmingsplan ligt vanaf vrijdag 11 november tot en met donderdag 22 december 2022 voor beroep ter inzage bij de afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.

Waarom een parapluplan

In bestemmingsplannen legt de gemeente vast wat de functie is van een bepaald gebied. Die functie bepaalt ook wat er in dat gebied is toegestaan. Er zijn enkele locaties die nu nog officieel buiten de vastgestelde bestemmingsplannen vallen. Denk dan aan gronden op de grenzen van twee plangebieden, of een locatie waarvoor net een omgevingsvergunning in behandeling was genomen toen het bestemmingsplan werd vastgesteld. Het parapluplan kleurt deze ‘witte vlekken’ in en repareert enkele fouten.

Het paraplubestemmingsplan inzien

U kunt het paraplubestemmingsplan (NL.IMRO.1904.BPParapluplanSV-VG01) met ingang van vrijdag 11 november raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl. U kunt het paraplubestemmingsplan ook inzien op het gemeentekantoor, Endelhovenlaan 1 in Maarssen. Hiervoor moet u een afspraak maken via info@stichtsevecht.nl of bel 14 0346.

Heeft u vragen over het bestemmingsplan dan kunt u via 14 0346 contact opnemen met Jeremy Bouwmeester of Loes van Voorthuijsen.

Beroep aantekenen

Als u het niet eens bent met het vastgestelde bestemmingsplan kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht beroep aantekenen. Het beroep moet schriftelijk binnen zes weken na het moment van het ter inzage leggen van de besluiten. Het beroepschrift moet worden ingediend bij de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag. Aan deze procedure zijn kosten verbonden.

Het beroepschrift moet de volgende gegevens bevatten:

• de datum;

• uw volledige naam- en adresgegevens;

• uw handtekening;

• het onderwerp en de datum van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• een kopie van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• de reden(en) waarom u het hiermee niet eens bent (beroepsgronden en motivering);

• eventueel een kopie van stukken die relevant zijn om uw beroepschrift te verduidelijken.

Inwerkingtreding

Het bestemmingsplan treedt in werking op de dag na het aflopen van de beroepstermijn. Dat is in dit geval 23 december 2022. Tenzij voor deze datum, naast beroep, ook een verzoek om voorlopige voorziening is ingediend.

Voorlopige voorziening

Het indienen van een beroepschrift schort de inwerkingtreding van het bestemmingsplan niet op. Als u een beroepschrift hebt ingediend, kunt u vooruitlopend op de beslissing hierop, om een voorlopige voorziening vragen. Dit verzoek om voorlopige voorziening moet schriftelijk binnen de termijn van de ter inzagelegging en bevat de volgende gegevens:

• de datum;

• uw volledige naam- en adresgegevens;

• uw handtekening;

• een kopie van het besluit waarmee u het niet eens bent;

• een kopie van uw beroepschrift;

• de reden(en) waarom het voor u belangrijk is dat het bestemmingsplan niet in werking treedt voordat er een uitspraak is gedaan over uw beroepschrift (spoedeisend belang).

Het verzoek om voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Raad van State, Afdeling Bestuursrechtspraak, Postbus 20019, 2500 EA te Den Haag.

Naar boven