Vastgesteld bestemmingsplan ‘Assum naast 14’

Burgemeester en wethouders van Uitgeest maken op grond van artikel 3.8 Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad in zijn vergadering van 27 januari 2022 het bestemmingsplan ‘Assum naast 14’ heeft vastgesteld. De gemeenteraad heeft besloten geen exploitatieplan vast te stellen voor het bestemmingsplan.

Inhoud bestemmingsplan

Het bestemmingsplan regelt dat een extra woning kan worden gebouwd naast Assum 14.

Waar en wanneer kunt u stukken inzien?

Het raadsbesluit, het vastgestelde bestemmingsplan, en de hierbij behorende stukken (inclusief de nota zienswijzen) zijn met ingang van donderdag 10 februari gedurende zes weken digitaal in te zien via www.ruimtelijkeplannen.nl onder planID NL.IMRO.0450.BPAssumnaast14-VS01. De stukken zijn ook te vinden op de website van de gemeente Uitgeest: www.uitgeest.nl. Wilt u de stukken fysiek inzien? Dit kan alleen op afspraak. Wij vragen u contact op te nemen met Martijn Knol via telefoonnummer 14 0251 of via e-mail: martijnknol@debuch.nl. Vanwege de maatregelen tegen het coronavirus zijn de openingstijden van het gemeentehuis beperkt. Het bestemmingsplan ligt ter inzage in het gemeentehuis van Uitgeest aan Middelweg 28.

Hoe kunt u reageren?

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kan met ingang van de dag na die waarop het besluit bekend is gemaakt gedurende zes weken beroep bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State worden ingesteld.

Het beroepschrift moet gestuurd worden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Het beroepschrift moet zijn ondertekend en bevat tenminste de naam en het adres van de indiener, de dagtekening, een omschrijving van het besluit waartegen het gericht is en de gronden van het beroep. Digitaal indienen kan via: https://digitaalloket.raadvanstate.nl.

Inwerkingtreding bestemmingsplan

Ingevolge artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening treedt het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan, in werking met ingang van de dag na die waarop de hiervoor genoemde beroepstermijn afloopt. Het instellen van beroep schorst de werking van het besluit niet. Degenen die beroep hebben ingesteld kunnen verzoeken om een voorlopige voorziening. Een voorlopige voorziening moet worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Digitaal indienen kan via: https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Indien binnen de beroepstermijn een dergelijk verzoek is ingediend, treedt het besluit niet in werking totdat op het verzoek is beslist.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Team Plannen en Projecten van de gemeente Uitgeest, tel. 14 0251 of via e-mail martijnknol@debuch.nl

Uitgeest, 9 februari 2022

Naar boven