Wijzigingsbesluit gemeenschappelijke regeling ISD BOL

Gemeenteraden en colleges van de gemeenten Brunssum en Landgraaf maken bekend:

 

Dat overeenkomstig artikel 29, eerste lid van de gemeenschappelijke regeling ISD BOL de gemeenteraad van de gemeente Brunssum op 27 september 2022 en de gemeenteraad van de gemeente Landgraaf op 29 september 2022 besloten hebben de gemeenschappelijke regeling te wijzigen, en

 

Dat de colleges van burgemeester en wethouders van de gemeenten Brunssum en Landgraaf, na verkregen toestemming van hun raden, op 11 oktober 2022 besloten hebben de gemeenschappelijke regeling te wijzigen, en

 

Hierdoor de gemeenschappelijke regeling ISD BOL is gewijzigd conform het volgende wijzigingsbesluit:

 

  • I.

    De gemeenschappelijke regeling van ISD BOL wordt gewijzigd als volgt.

  • Artikel 10 komt te luiden:

  • Artikel 10 Taken en bevoegdheden van het dagelijks bestuur

    • 1.

      De taken van het dagelijks bestuur zijn:

      • a.

        de uitvoering van de Participatiewet inclusief de invoeringswet, de uitvoering van de Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werknemers (IOAW) en de Wet Inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte zelfstandigen (IOAZ), de uitvoering van het Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz) en bij deze wetten behorende algemene maatregelen van bestuur en uitvoeringsregelingen.

      • b.

        de uitvoering van de Wet inburgering 2021.

      • c.

        de uitvoering van andere door een of meer deelnemende gemeenten aan de dienst opgedragen taken binnen het sociaal domein.

      • d.

        het verlenen van diensten binnen het sociaal domein aan gemeenten buiten het onder artikel 3 lid 2 genoemde rechtsgebied dan wel aan andere organisaties dan gemeenten ongeacht hun plaats van vestiging, met dien verstande dat het algemeen bestuur hiermee dient in te stemmen. De diensten worden verleend tegen een vooraf overeengekomen prijs. Verschuldigde BTW wordt apart in rekening gebracht.

    • 2.

      Aan het dagelijks bestuur van de dienst worden bij deze regeling alle bevoegdheden overgedragen, die nodig zijn voor de uitvoering van de in lid 1 onder a en b van dit artikel genoemde taken.

    • 3.

      De vaststelling van nadere regels op grond van de verordeningen is de bevoegdheid van de afzonderlijke Colleges, tenzij deze bevoegdheid is gedelegeerd aan het dagelijks bestuur.

    • 4.

      Voorts heeft het dagelijks bestuur, onverminderd het bepaalde in artikel 33 b van de Wet gemeenschappelijke regelingen, de volgende taken en bevoegdheden:

      • a.

        het vertegenwoordigen van de dienst binnen regionaal bestuurlijk overleg.

      • b.

        het behartigen van de belangen van de dienst bij andere overheden, instellingen, bedrijven of personen, waarmee contact voor de dienst van belang is.

      • c.

        het houden van toezicht op het functioneren van de dienst.

  • II.

    Dit besluit treedt in werking op 1 november 2022.

Naar boven