Aanwijzingsbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Kapelle

 

Het hoofd van de afdeling Beleid en Dienstverlening van de gemeente Kapelle;

gelet op de Wet basisregistratie adressen en gebouwen, de Verordening naamgeving en nummering (adressen) en het Algemeen mandaatbesluit gemeente Kapelle;

besluit:

Artikel 1. Aanwijzing ambtenaren

  • 1.

    Als ambtenaar belast met het afbakenen van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en de Verordening naamgeving en nummering (adressen), aan te wijzen de beleidsadviseur geo-informatievoorziening.

  • 2.

    Als ambtenaar belast met het nemen van besluiten tot het vaststellen van nummeraanduidingen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en de Verordening naamgeving en nummering (adressen), aan te wijzen: de beleidsadviseur geo-informatievoorziening.

  • 3.

    Als ambtenaar belast met de vaststelling van de definitieve geometrie van panden en verblijfsobjecten, zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen: de beleidsadviseur geo-informatievoorziening.

  • 4.

    Als plaatsvervangend beheerder van de basisregistratie adressen en gebouwen aan te wijzen:

de medewerker openbare ruimte belast met het uitvoeren van de mutaties ten aanzien van de basisregistraties adressen en gebouwen.

 

Artikel 2. Bevoegdheid tot opmaken proces-verbaal van constatering

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van processen-verbaal van constatering, zoals bedoeld in artikel 10, eerste lid, onder b van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen, aan te wijzen:

  • 1.

    Toezichthouders afdeling Leefomgeving (bouw- en woningtoezicht)

  • 2.

    Buitengewone opsporingsambtenaren (BOA’s)

     

Artikel 3. Bevoegdheid tot opmaken schriftelijke verklaringen

Als ambtenaren bevoegd tot het opmaken van schriftelijke verklaringen, strekkende tot het signaleren van een wijziging in de feitelijke situatie die van invloed is op een of meer in de gebouwenregistratie opgenomen gegevens en die niet voortvloeit uit een krachtens de Wet basisregistraties adressen en gebouwen aangewezen brondocument, aan te wijzen:

  • 1.

    Toezichthouders afdeling Leefomgeving (bouw- en woningtoezicht)

  • 2.

    Buitengewone opsporingsambtenaren (BOA’s)

     

Artikel 4. Overige bepalingen

Het Algemeen mandaatbesluit gemeente Kapelle is van toepassing.

 

Artikel 5. Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.

  • 2.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Aanwijzingsbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen gemeente Kapelle.

  • 3.

    Het Mandaatbesluit uitvoering Wet BAG, vastgesteld op 20 september 2010 (nummer 36 / 2b) wordt ingetrokken

 

Aldus vastgesteld op 20 september 2022.

 

Hoofd afdeling Beleid en Dienstverlening gemeente Kapelle,

 

De heer E.J.M. Geelen

Naar boven