Gemeenteblad van De Wolden
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
De Wolden | Gemeenteblad 2022, 426272 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
De Wolden | Gemeenteblad 2022, 426272 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening op de vertrouwenscommissie voor de benoeming van de burgemeester De Wolden 2021 – 2022
De raad van de gemeente De Wolden,
gelezen het voorstel van de fractievoorzitters van 12 mei 2021,
gelet op de artikelen 61, 61c, 84, 86, 147 en 149 van de Gemeentewet, artikelen 15 en 31 van de Archiefwet 1995 en artikel 9 van het Archiefbesluit 1995
gelezen de circulaire van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties d.d. 1 oktober 2017,
Een vertrouwenscommissie in te stellen die de aanbeveling tot benoeming van de burgemeester voorbereidt, bestaande uit de volgende raadsleden:
P.S. Haanstra, M.S.J. Hulst, C.F.M. Brouwer – Dekker, M.P. Turksma,
I.H. Berghuis – Wiersema, A. Haar en J.H. Wiechers, waarbij de plaatsvervangend voorzitter van de raad R.A.J. Brouwer als voorzitter, wethouder G. Hempen – Prent en loco secretaris J. Dijkink als adviseurs en de griffier J. van Roeden – Hoekstra als secretaris aan de vertrouwenscommissie worden toegevoegd
Artikel 2 – Taak van de commissie
De commissie heeft tot taak de aanbeveling tot benoeming van de burgemeester voor te bereiden.
Bij het staken van stemmen over de uit te brengen bevindingen, wordt het nemen van een beslissing uitgesteld tot de volgende vergadering. Is uitstel van de beslissing niet mogelijk of staken de stemmen ook in de volgende vergadering, dan worden geen bevindingen van de commissie, maar de verschillende meningen binnen de commissie ter kennis van de gemeenteraad en de commissaris gebracht.
Artikel 10 – Ontbinding commissie
De commissie wordt geacht te zijn ontbonden met ingang van de dag volgende op die waarop door de minister aan de gemeenteraad is bekend gemaakt dat in de vacature van burgemeester is voorzien.
Artikel 11 – Archivering van stukken
De voorzitter en de secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat op het tijdstip bedoeld in artikel 10, alle archiefbescheiden die de commissie zelf heeft opgemaakt onverwijld in een verzegelde envelop en gerubriceerd als “geheim” worden overgebracht naar de krachtens de wet door de raad aangewezen archiefbewaarplaats.
De voorzitter en de secretaris van de commissie dragen er zorg voor dat in het belang van een zorgvuldige overbrenging naar de gemeentelijke archiefbewaarplaats, als bedoeld in artikel 12 van de Archiefwet 1995, een verklaring van overbrenging, als bedoeld in artikel 9 van het Archiefbesluit 1995, wordt opgesteld voor archiefbescheiden waarvoor de wettelijke termijn verstreken is. In deze verklaring wordt melding gemaakt van het besluit tot toepassing van artikel 15, eerste lid sub a, van de Archiefwet 1995 en de daarin gestelde beperkingen aan de openbaarheid, tot de archief-bescheiden 75 jaar oud zijn.
Artikel 13 – Onvoorziene aangelegenheden
In alle gevallen waarin deze verordening niet voorziet, beslist de commissie.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-426272.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.