Gemeenteblad van Heerlen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerlen | Gemeenteblad 2022, 412764 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals bouwplannen en verkeersmaatregelen.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerlen | Gemeenteblad 2022, 412764 | ander besluit van algemene strekking |
Gemeente Heerlen - Algemene inkoopvoorwaarden 2022 voor leveringen en diensten gemeente Heerlen
Artikel 3 Offerte, opdracht en totstandkoming Overeenkomst
Artikel 4 Algemene verplichtingen Contractant
Artikel 5 Algemene verplichtingen Gemeente
Artikel 6 Kwaliteit, keuring en garantie
Artikel 8 Intellectueel eigendom
Artikel 9 Wijziging Overeenkomst
Artikel 10 Uitrusting en materialen
Artikel 11 Tijdstip van nakoming
Artikel 12 Toerekenbare tekortkoming
Artikel 13 Niet toerekenbare tekortkoming
Artikel 14 Aansprakelijkheid en verzekering
Artikel 16 Toepasselijk recht en geschillen
Artikel 17 Prijzen, meerwerk en minder werk
Artikel 18 Facturering en betaling
IV Bepalingen betreffende de leveringen van goederen
Artikel 20 Verpakking en transport
Artikel 21 Overdracht van eigendom en risico
V Bepalingen betreffende het verrichten van diensten
Artikel 23 Personeel van Contractant
Aflevering: het verschaffen van het bezit van de Goederen aan de Gemeente.
Contractant: de in de Overeenkomst genoemde wederpartij van de Gemeente.
Diensten (Dienst): de door de Contractant te verrichten werkzaamheden ten behoeve van een specifieke behoefte van de Gemeente, niet zijnde werken of leveringen.
Gemeente: de gemeente Heerlen.
Goederen: alle zaken en alle vermogensrechten in de zin van artikel 3:1 Burgerlijk Wetboek.
Leveringen (Levering): de door de Contractant op basis van de Overeenkomst ten behoeve van de Gemeente te leveren Goederen.
Offerte: een aanbod in de zin van het Burgerlijk Wetboek.
Offerteaanvraag: een enkelvoudige of meervoudige aanvraag van de Gemeente voor te verrichten Prestaties of een (Europese) aanbesteding conform de
Aanbestedingswet en de Europese aanbestedingsrichtlijnen.
Overeenkomst: al hetgeen tussen de Gemeente en de Contractant is overeen-
gekomen, inclusief daarbij behorende bijlagen.
Partijen/Partij: de Gemeente en/of de Contractant.
Personeel van Contractant: de door de Contractant voor de uitvoering van de Overeenkomst in te schakelen personeelsleden of andere hulppersonen die krachtens de Overeenkomst onder zijn verantwoordelijkheid werkzaam zullen zijn.
Prestatie: de te verrichten Leveringen en/of Diensten.
Werkdag: kalenderdagen behoudens weekenden, algemeen erkende feestdagen in de zin van artikel 3 lid 1 Algemene termijnenwet, plaatselijke feestdagen en door de Gemeente aangewezen brugdagen.
2.1. Deze algemene inkoopvoorwaarden zijn van toepassing op de Offerte
aanvraag en Overeenkomsten met betrekking tot Leveringen en Diensten.
2.2. Van deze algemene inkoopvoorwaarden kan slechts worden afgeweken,
indien Partijen dit uitdrukkelijk schriftelijk met elkaar zijn overeengekomen.
2.3. Indien een bepaling van deze algemene inkoopvoorwaarden nietig is of
vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van kracht blijven en treden
Partijen in overleg teneinde een nieuwe bepaling (of bepalingen) ter
vervanging van de nietige of vernietigde bepaling(en) overeen te komen,
waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige of
vernietigde bepaling(en) in acht worden genomen.
2.4. Door het indienen van de Offerte wijst de Contractant uitdrukkelijk de
toepasselijkheid van zijn algemene voorwaarden af.
Artikel 3 Offerte, opdracht en totstandkoming Overeenkomst
3.1. De Gemeente kan een Offerteaanvraag intrekken of wijzigen voor zover dit
mogelijk is binnen de geldende Nederlandse en Europese jurisprudentie en
wet- en regelgeving. De Gemeente zal geen kosten of schade vergoeden die
hiermee samenhangen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
3.2. De Offerte van de Contractant heeft een gestanddoeningstermijn van
negentig dagen of zoveel langer of korter als in de Offerteaanvraag is
vermeld. De gestanddoeningstermijn vangt aan op de dag waarop de
inschrijvingstermijn sluit of op de dag die wordt vermeld in de Offerte
3.3. Een Overeenkomst komt tot stand nadat de Gemeente een expliciete
schriftelijke aanvaarding van de Offerte van de Contractant per e-mail, fax
of brief heeft verzonden aan de Contractant. De schriftelijke aanvaarding
geldt enkel als aanvaarding, indien daaraan een besluit ten grondslag ligt
als bedoeld in artikel 160, eerste lid aanhef en onder d van de
Gemeentewet dat is genomen door of namens het college van burgemeester
en wethouders en de aanvaarding ondertekend is door de burgemeester of
een ander waaraan op grond van het bepaalde in artikel 171, tweede lid van
de Gemeentewet de vertegenwoordiging van de Gemeente is opgedragen.
Op eerste verzoek van de Contractant legt de Gemeente een kopie van dit
3.4. Een voornemen tot gunning houdt geen aanvaarding in zoals bedoeld in het
voorgaande lid of in de zin van artikel 6:217 lid 1 Burgerlijk Wetboek.
3.5. Alle handelingen die de Contractant verricht voorafgaand aan de
totstandkoming van de Overeenkomst zijn voor rekening en risico van de
Artikel 4 Algemene verplichtingen Contractant
4.1. De Contractant zal zijn verplichtingen voortvloeiend uit de Overeenkomst in
nauwe samenwerking met de Gemeente nakomen, onverminderd de eigen
verantwoordelijkheid van de Contractant.
4.2. De Contractant zal de Gemeente op de hoogte houden van de uitvoering
van de Overeenkomst en desgevraagd inlichtingen geven. De Contractant is
onder meer, doch niet uitsluitend, verplicht om de Gemeente direct
schriftelijk in te lichten over feiten en omstandigheden die kunnen leiden tot
vertraging in de nakoming of waarmee in de Overeenkomst geen rekening
4.3. Slechts met voorafgaande schriftelijke goedkeuring van de Gemeente, kan
de Contractant de uitvoering van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk
laten uitvoeren door derden of uit de Overeenkomst voortvloeiende rechten
en/of plichten overdragen aan derden.
4.4. De Contractant garandeert ter zake van de Overeenkomst dat de
Contractant of Personeel van Contractant of een met de Contractant
verbonden rechtspersoon en de onder hen werkzame personen niet
betrokken zijn of zijn geweest bij overleg of afspraken met andere
ondernemingen op een wijze die strijdig zou kunnen zijn met bepalingen
van de Mededingingswet of artikelen 101 en 102 Verdrag betreffende de
werking van de Europese Unie, waaronder:
(2) het afstemmen van Offerten, en/of (3) verdeling van werkzaamheden.
4.5. De Contractant vrijwaart de Gemeente voor strafrechtelijke boetes en
bestuurlijke sancties (als bedoeld in artikel 5:2, eerste lid aanhef en onder
van de Algemene wet bestuursrecht, het eventuele kostenverhaal daaronder
begrepen) die verband houden met de Overeenkomst en die de Contractant
of de Gemeente krijgt opgelegd.
4.6. De Contractant zal bij de uitvoering van de Overeenkomst alle van
toepassing zijn de voorschriften bij of krachtens de wet gesteld naleven en
de overeenkomsten die de Gemeente met derden heeft gesloten, voor zover
deze overeenkomsten bekend zijn bij de Contractant, in acht nemen.
Indien de Contractant genoodzaakt is om contact op te nemen met derden,
zal de Contractant dit eerst voorleggen aan de Gemeente.
4.7. De Contractant draagt zelf de verantwoordelijkheid om de door hem
ingeschakelde derden te informeren over de afspraken die gelden
tussen de Contractant en de Gemeente bij de uitvoering van de
4.8. Slechts voor zover de Contractant expliciet en schriftelijk is gemachtigd
door de Gemeente zal de Contractant optreden als gemachtigde van de
Gemeente. Eventuele gevolgen die door het in strijd handelen met het
bepaalde in de voorgaande zin zijn ontstaan, komen voor rekening en risico
Artikel 5 Algemene verplichtingen Gemeente
5.1. De Gemeente zal op verzoek van de Contractant alle inlichtingen en
gegevens verstrekken voor zover die nodig zijn om de Overeenkomst naar
5.2. De Gemeente zal zich inspannen zoals een goed opdrachtgever betaamt en
zal zich indien nodig inspannen om haar medewerking, waaronder
publiekrechtelijke medewerking, te verlenen die nodig zou kunnen zijn voor
de uitvoering van de Overeenkomst.
Artikel 6 Kwaliteit, keuring en garantie
6.1. De Contractant garandeert dat de geleverde Prestaties voldoen aan de
Overeenkomst, aan de algemeen geldende normen en aan de voorschriften
die bij of krachtens wet of verdrag gelden met betrekking tot, doch niet
uitsluitend, veiligheid, gezondheid en milieu.
6.2. De Gemeente is gerechtigd om de Prestaties te keuren en de Contractant
verleent waar nodig zijn medewerking. Indien de Gemeente bepaalde
Prestaties schriftelijk heeft goedgekeurd, vervalt het recht zoals genoemd in
de voorgaande zin ten aanzien van die Prestaties.
7.1. Partijen verplichten zich om al wat bij de uitvoering van de Overeenkomst
ter kennis komt en waarvan het vertrouwelijke karakter bekend is of
redelijkerwijs kan worden vermoed, op generlei wijze bekend te maken – inclusief via kanalen van sociale media - of voor eigen doel- einden te gebruiken, behalve voor zover enig wettelijk voorschrift of rechterlijke uitspraak tot bekendmaking noopt.
7.2. Partijen zullen de onder hen werkzame personen of door hen ingeschakelde
derden verplichten deze geheimhoudingsplicht na te leven.
7.3. Partijen hebben het recht om in geval van overtreding van de voorgaande
leden door de andere Partij en/of de voor die Partij werkzame personen
en/of door die Partij ingeschakelde derden de Overeenkomst per direct op
te schorten dan wel zonder rechterlijke tussenkomst en zonder
ingebrekestelling te ontbinden. Elke opschorting dan wel ontbinding
geschiedt door middel van een aangetekend schrijven.
7.4. De Contractant is verplicht om op eerste verzoek van de Gemeente
Personeel van Contractant een geheimhoudingsverklaring te laten
Artikel 8 Intellectueel eigendom
8.1. Alle (aanspraken op) intellectuele eigendomsrechten (IE-rechten) met
betrekking tot enig resultaat voortvloeiende uit de Overeenkomst, berusten
bij de Gemeente, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
De Contractant draagt deze (aanspraken op) IE-rechten – voor zover nodig
– om niet over aan de Gemeente. De Contractant zal op eerste verzoek
kosteloos meewerken aan het bewerkstelligen van de overdracht.
8.2. Onder resultaat als bedoeld in lid 1 van dit artikel, wordt verstaan al
hetgeen in het kader van de Overeenkomst tot stand wordt gebracht ongeacht of de Contractant daarbij gebruikmaakt van enige bijdrage van de
8.3. De Contractant doet voor zover mogelijk afstand van alle eventuele
persoonlijkheidsrechten op in het kader van de Overeenkomst tot stand
gebrachte auteursrechtelijke werken.
8.4. Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen, behoudt of verkrijgt de
Contractant geen gebruiksrecht met betrekking tot enig resultaat van de
8.5. De Gemeente behoudt zich uitdrukkelijk het auteursrecht voor met
betrekking tot ieder in het kader van de Overeenkomst aan Contractant
openbaar gemaakt werk. De Contractant erkent dit voorbehoud.
8.6. De Contractant garandeert dat de gekochte Goederen en toebehoren
alsmede de geleverde Diensten en al hetgeen daarmee gepaard gaat of
daaruit resulteert vrij zijn van alle bijzondere lasten en beperkingen die aan
het vrije gebruik daarvan door de Gemeente in de weg zouden kunnen
staan, zoals octrooirechten, merkrechten, modelrechten of auteursrechten
en vrijwaart de Gemeente tegen alle aanspraken van derden dienaangaande.
8.7. In het geval van aanspraken van derden zal de Contractant alles in het werk
stellen om in overleg met de Gemeente te bewerkstelligen dat de Gemeente
het ongestoorde gebruik van het geleverde zal kunnen voortzetten.
8.8. In het geval van aanspraken van derden waarvoor de hierboven genoemde
vrijwaringverplichting geldt, zal de Contractant alle schade van de
Gemeente vergoeden inclusief proceskosten, waaronder tevens begrepen
redelijke advocaatkosten voor het voeren van gerechtelijke procedures.
Artikel 9 Wijziging Overeenkomst
9.1. De Gemeente is bevoegd om de Overeenkomst schriftelijk te wijzigen en/of
aan te vullen, na overleg met en instemming van de Contractant over de
gevolgen van de wijziging of aanvulling.
9.2. In dit kader blijven Partijen binnen de grenzen van de redelijkheid en
Artikel 10 Uitrusting en materialen
10.1. De Contractant zal voor eigen rekening en risico zorgdragen voor alle bij de
uitvoering van de Overeenkomst te gebruiken - niet van de Gemeente
afkomstige - materialen en uitrusting (waaronder gereedschappen), tenzij
schriftelijk anders is overeengekomen.
10.2. De Contractant is verantwoordelijk en aansprakelijk voor de deugdelijkheid
van de gebruikte Goederen, materialen en uitrusting en dient deze voor
eigen rekening en risico te verzekeren, tenzij schriftelijk anders is overeen-
Artikel 11 Tijdstip van nakoming
11.1. De Contractant is van rechtswege in verzuim nadat de fatale termijn(en) of
termijnen voor de uitvoering van de desbetreffende Prestaties, zoals
vermeld in de Overeenkomst, zijn verstreken en de des betreffende
Prestaties niet of niet volledig zijn uitgevoerd.
11.2. De Contractant stelt de Gemeente schriftelijk tijdig en met opgaaf van
redenen in kennis van een eventuele vertraging en de maatregelen die de
Contractant zal treffen om de vertraging zoveel mogelijk te beperken.
Artikel 12 Toerekenbare tekortkoming
12.1 Indien één van de Partijen toerekenbaar tekort schiet in de nakoming van
de Overeenkomst en/of deze algemene inkoopvoorwaarden, zal de andere
Partij een aangetekend schrijven verzenden aan de tekortkomende Partij,
alvorens gebruik te maken van de Partij toekomende wettelijke rechten,
behoudens de gevallen waarin ingebrekestelling ingevolge het Burgerlijk
Wetboek achterwege kan blijven, in welke gevallen de nalatige Partij direct
12.2. Ieder der Partijen is gerechtigd de Overeenkomst zonder rechterlijke
tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te
ontbinden, indien de andere Partij in verzuim is geraakt, behoudens voor
zover ontbinding – gelet op de omstandigheden van het geval, waaronder
de ernst van het verzuim – in strijd zou zijn met de redelijkheid en
billijkheid. Elke ontbinding geschiedt door middel van een aangetekend
12.3. Er is geen sprake van enige toerekenbare tekortkoming zijdens de
Gemeente indien en voor zover de publiekrechtelijke verantwoordelijkheid
noopt tot het niet verstrekken van inlichtingen en gegevens respectievelijk
tot het niet verlenen van de publiekrechtelijke medewerking die nodig zou
kunnen zijn voor de uitvoering van de Overeenkomst.
Artikel 13 Niet toerekenbare tekortkoming
13.1. De Contractant kan zich jegens de Gemeente enkel op overmacht
beroepen, indien de Contractant de Gemeente zo spoedig mogelijk, onder
overlegging van de bewijsstukken, schriftelijk van het beroep op overmacht
Artikel 14 Aansprakelijkheid en verzekering
14.1. De Contractant vrijwaart de Gemeente tegen eventuele aanspraken van
derden ter zake van schade door deze derden geleden ten gevolge van de
uitvoering door de Contractant van de Overeenkomst en het gebruik of
toepassing van de geleverde Goederen of Diensten van de Contractant.
14.2. De Contractant zal vanaf het aangaan van de Overeenkomst adequaat
verzekerd zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst en zal zich
adequaat verzekerd houden gedurende de uitvoering van de
14.3. De Contractant zal het verzekerd bedrag en de polisvoorwaarden
gedurende de uitvoering van de Overeenkomst niet ten nadele van de
Gemeente wijzigen, tenzij de Gemeente hiervoor haar expliciete en
schriftelijke toestemming heeft gegeven.
14.4. Eventuele verzekeringen die noodzakelijk zijn in het kader van de
uitvoering van de Overeenkomst en waarover de Contractant nog niet
beschikt, zal de Contractant afsluiten tenminste voor de periode van de
uitvoering van de Overeenkomst.
14.5. De Partij die toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar
verplichtingen, is tegenover de andere Partij aansprakelijk voor de door de
andere Partij geleden dan wel te lijden schade met dien verstande dat de
aansprakelijkheid, per gebeurtenis, beperkt is tot een bedrag van:
• € 150.000,- voor opdrachten waarvan de totale waarde kleiner is dan of gelijk aan € 50.000,-;
• € 300.000,- voor opdrachten waarvan de totale waarden meer is dan
€ 50.000,- maar kleiner of gelijk aan 100.000,-;
• € 500.000,- voor opdrachten waarvan de totale waarde meer is dan
€ 100.000,- maar kleiner of gelijk aan € 150.000;
• € 1.500.000,- voor opdrachten waarvan de totale waarde meer is dan
€ 150.000,- maar kleiner dan of gelijk aan € 500.000,-;
• € 3.000.000,- voor opdrachten waarvan de totale waarde meer is dan
14.6. Samenhangende gebeurtenissen als bedoeld in artikel 14.5, worden
aangemerkt als één gebeurtenis.
14.7. De beperking van de aansprakelijkheid van artikel 14.5 komt te vervallen:
a. In geval van aanspraken van derden op schadevergoeding ten gevolge van dood of letsel;
b. Indien sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de tekortschietende partij;
c. In geval van schending van intellectuele eigendomsrechten als bedoeld in artikel 8. In deze gevallen zijn de bepalingen uit afdeling 6.1.10 Burgerlijk Wetboek onverkort van toepassing.
15.1. Indien een boetebepaling is overeengekomen, is deze boete zonder rechterlijke tussenkomst, ingebrekestelling of aanmaning direct opeisbaar.
15.2. De boete laat onverlet alle andere rechten of vorderingen, waaronder, doch
niet uitsluitend, de vordering van de Gemeente tot nakoming en het recht
Artikel 16 Toepasselijk recht en geschillen
16.1. Op deze algemene inkoopvoorwaarden en de Overeenkomsten, alsmede
op de totstandkoming en de interpretatie, is Nederlands recht van
16.2. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag (United Nations
Convention on Contracts for the International Sale of Goods) wordt
16.3. Als er een geschil ontstaat met betrekking tot de Offerteaanvraag, de
procedure zoals beschreven in de Offerteaanvraag, de totstandkoming
van de Overeenkomst of de uitvoering van de Overeenkomst, dan is elk
der Partijen gerechtigd om het geschil voor te leggen aan de bevoegde
rechter in het arrondissement waar de Gemeente gevestigd is.
Artikel 17 Prijzen, meerwerk en minder werk
17.1. De Contractant zal de Overeenkomst uitvoeren tegen de in zijn Offerte
17.2. Niet redelijkerwijs in de Overeenkomst inbegrepen extra Prestaties, zijn
slechts meerwerk voor zover dit uitsluitend aan de Gemeente is toe te
17.3. Meerwerk zal door de Contractant slechts in behandeling worden genomen
nadat de inhoud en het budget schriftelijk zijn overeengekomen met de
17.4. Verrekening van meerwerk of minder werk vindt plaats tegen maximaal de
tarieven zoals opgenomen in de Offerte, tenzij schriftelijk anders is
17.5. Voor zover prijzen en tarieven van meerwerk of minder werk niet in de
Offerte zijn opgenomen, verplicht de Contractant zich ertoe voor meerwerk
en minder werk uitsluitend marktconforme tarieven aan te bieden.
Artikel 18 Facturering en betaling
18.1. Op de factuur vermeldt de Contractant;
• de wettelijke vereisten waaraan de factuur moet voldoen: naam, adres,
postcode, woonplaats, bank/gironummer en de benodigde IBAN- en
BIC-gegevens, BTW-nummer, KvK-nummer;
• het factuuradres van de Contractant;
• het totale factuurbedrag inclusief en exclusief BTW; en
• eventuele nadere eisen in overleg met de Gemeente.
18.2. De Contractant hanteert een betalingstermijn van dertig dagen na de
ontvangst van de factuur of zoveel langer of korter als overeengekomen
tussen Partijen in de Overeenkomst. De Gemeente zal binnen de
gehanteerde betalingstermijn de factuur van de Contractant betalen.
18.3. Indien de Goederen of Diensten niet beantwoorden aan de Overeenkomst
is de Gemeente bevoegd om de betaling naar rato van de tekortkoming
geheel of gedeeltelijk op te schorten.
IV Bepalingen betreffende de leveringen van goederen
19.1. De Contractant levert de Goederen conform Delivered Duty Paid (DDP),
volgens Incoterms 2010, zoals vastgesteld door de Internationale Kamer
19.2. Tenzij schriftelijk een andere tijd of plaats is overeengekomen, geschiedt
de Aflevering uitsluitend op Werkdagen tijdens de openingsuren van het
gemeentehuis. De Contractant dient zijn vervoerder hiervan op de hoogte
19.3. Indien de Gemeente de Goederen gemotiveerd afkeurt, zal de Contractant
op zijn eigen kosten de Goederen ophalen.
19.4. De Goederen worden geacht te zijn goedgekeurd vanaf het moment van
volledige operationele ingebruikname door de Gemeente, tenzij schriftelijk
anders is overeengekomen of bepaalde omstandigheden nopen tot
schriftelijke goedkeuring van de Gemeente.
19.5. De Contractant verleent tenminste een garantie voor de Goederen van
twaalf maanden vanaf het moment dat de Gemeente de Goede- ren heeft
goedgekeurd, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Deze garantie laat onverlet de aansprakelijkheid van de Contractant.
19.6. De Contractant garandeert dat voor een periode van tenminste vijf jaar of
een termijn die schriftelijk is overeengekomen na Aflevering van de
Goederen, onderdelen van de Goederen kunnen worden geleverd.
19.7. De Contractant is gehouden om alle bij de Goederen behorende
gebruiksaanwijzingen en productinformatie, alsmede eventuele
kwaliteitskeurmerken of –certificaten, opgesteld zoveel mogelijk in de
Nederlandse taal, zonder additionele kosten, aan de Gemeente ter
19.8. De Contractant zal voor zijn rekening en risico alle voorkomende
gebreken aan de geleverde Goederen na Aflevering of voltooiing binnen de
door de Gemeente bij eerste aanzegging gestelde redelijke termijn
wegnemen door herstel of vervanging.
Artikel 20 Verpakking en transport
20.1. De Contractant draagt zorg voor een deugdelijke verpakking, alsmede voor
een zodanige beveiliging en vervoer van de Goederen, dat deze in een
goede staat de plaats van Aflevering bereiken en het lossen daar veilig kan
plaatsvinden. De Contractant is verantwoordelijk voor het naleven van de
Nederlandse, Europese en internationale voorschriften met betrekking tot
20.2. De Contractant neemt alle verpakkingen kosteloos terug, tenzij schriftelijk
Artikel 21 Overdracht van eigendom en risico
21.1. De eigendom van de geleverde Goederen gaat over op het moment van
Aflevering, waar nodig na eventuele installatiewerkzaamheden die daarmee
gepaard gaan. Het risico gaat over op de Gemeente na acceptatie van de
21.2. De acceptatie van de Goederen zal geschieden door middel van een
schriftelijke verklaring van de Gemeente, na Aflevering en eventuele
installatie van de Goederen. Indien de Gemeente de Goederen niet
accepteert, geeft zij gemotiveerd aan waarom de acceptatie onthouden
V Bepalingen betreffende het verrichten van diensten
22.1. De Contractant zal de Diensten uitvoeren binnen de termijn en op de plaats
zoals deze zijn opgenomen in de Overeenkomst.
22.2. De Contractant draagt de volledige verantwoordelijkheid voor zowel zijn
eigen Prestaties, Prestaties van Personeel van Contractant alsmede
Prestaties van de door de Contractant ingeschakelde derden.
22.3. Feitelijke uitvoering van de Diensten door de Contractant of daarmee
gepaard gaande handelingen houdt niet in dat de Gemeente de Diensten
zonder meer goedkeurt. De Gemeente behoudt zich het recht voor om
eventuele verrichte Diensten te keuren, controleren of niet goed te keuren.
22.4. De goedkeuring van de Diensten zal geschieden door middel van een
schriftelijke verklaring van de Gemeente. Indien de Gemeente de Diensten
niet goedkeurt, geeft zij gemotiveerd aan waarom de goedkeuring
Artikel 23 Personeel van Contractant
23.1. Voor zover Diensten worden verricht ten kantore en/of in de openbare
ruimte van de Gemeente, zijn de Contractant, Personeel van Contractant
en de door de Contractant ingeschakelde derden gehouden de vastgestelde
huisregels voor dat kantoor/gebouw en/of die openbare ruimte na te leven.
23.2. Indien gedurende de uitvoering van de Overeenkomst blijkt dat Personeel
van Contractant niet functioneert in het belang van de goede uitvoering
van de Overeenkomst en/of wegens omstandigheden zijn werkzaamheden
niet kan voortzetten, dan heeft de Gemeente het recht de desbetreffende
persoon door de Contractant te laten vervangen.
23.3. Voor de vervanging van Personeel van Contractant is voorafgaande
schriftelijke toestemming vereist van de Gemeente, tenzij directe
vervanging van Personeel van Contractant noodzakelijk is. In dat laatste
geval kan worden volstaan met mondelinge toestemming van de
Gemeente. Uitgangspunt daarbij is dat personen beschikbaar worden
gesteld die een vergelijkbare deskundigheid, opleiding en ervaring hebben
(conform het vereiste in de Offerteaanvraag).
23.4. Vervanging van Personeel van Contractant wordt op een korte termijn
– doch uiterlijk binnen twee weken of zoveel korter als noodzakelijk – door
de Contractant voorzien. Eventuele kosten die gepaard gaan met
vervanging komen voor rekening van de Contractant.
23.5. De Contractant staat ervoor in dat het Personeel van Contractant
gerechtigd is om in Nederland arbeid te verrichten dan wel Diensten te
23.6. De Contractant is verantwoordelijk voor en aansprakelijk voor de nakoming
van de uit de Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen uit de
belastingwetgeving en de sociale zekerheidswetgeving, waaronder
begrepen verplichtingen die verband houden met het Uitvoeringsinstituut
Werknemersverzekeringen (UWV). De Contractant vrijwaart de Gemeente
tegen alle aanspraken ter zake. De Contractant zal – indien wettelijk
vereist dan wel door de Gemeente wordt vereist – met een Grekening
werken. Indien de Gemeente geconfronteerd wordt met een naheffing,
worden deze kosten een-op-een verhaald op de Contractant.
24.1. De Gemeente is gerechtigd de Overeenkomst op te zeggen met
inachtneming van een opzegtermijn zoals bepaald in de Overeenkomst.
Indien geen opzegtermijn in de Overeenkomst is opgenomen, kan de
Gemeente de Overeenkomst opzeggen met inachtneming van een redelijke
opzegtermijn, mede gelet op de duur van de Overeenkomst.
25.1. Ieder der Partijen heeft het recht de Overeenkomst zonder rechterlijke
tussenkomst en zonder ingebrekestelling met onmiddellijke ingang te
• artikel 4.4 algemene inkoopvoorwaarden wordt geschonden;
• de andere Partij een besluit tot ontbinding van de rechtspersoon of
• de zeggenschap van de andere Partij bij een ander komt te rusten dan ten
tijde van het sluiten van deze Overeenkomst;
• ten aanzien van de andere Partij faillissement is aangevraagd dan wel
uitgesproken of, al dan niet voorlopig, surséance van betaling is
• de andere Partij fuseert, splitst of op enigerlei wijze (een deel van) zijn
• de andere Partij in een situatie van overmacht verkeert gedurende meer
25.2. Elke ontbinding als bedoeld in lid 1 dient terstond door middel van een
aangetekend schrijven te geschieden.
25.3. Ingeval van ontbinding door de Gemeente als bedoeld in lid 1 is de
Gemeente geen vergoeding verschuldigd aan de Contractant voor de
Prestaties die niet door Contractant zijn verricht. Eventuele aan de
Contractant verrichte onverschuldigde betalingen, betaalt de Contractant
terug aan de Gemeente, vermeerderd met wettelijke rente vanaf de dag
26.1. Indien één van de Partijen zich beroept op vernietiging door middel van
een buitengerechtelijke verklaring, dient dit te geschieden met een
Aldus besloten tijdens de vergadering van het college van burgemeester en wethouders der gemeente Heerlen van 19 juli 2022.
Kopieer de link naar uw clipboard
zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-412764.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.