Gemeenteblad van Alblasserdam
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Alblasserdam | Gemeenteblad 2022, 396987 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Alblasserdam | Gemeenteblad 2022, 396987 | ander besluit van algemene strekking |
Organisatiebesluit Alblasserdam 2021
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Alblasserdam, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft;
gelet op het gestelde in de artikelen 103, 106 en 160 van de Gemeentewet
dat op 9 april 2019 het college van burgemeester en wethouders de nieuwe inrichting afdeling
Artikel 2. Inrichting van de ambtelijke organisatie
Artikel 3. De gemeentesecretaris/algemeen directeur
De gemeentesecretaris draagt in het bijzonder zorg voor:
Het vervullen van een schakelfunctie in een (zeer complex) politiek, bestuurlijk, publiek en maatschappelijk krachtenveld en draagt zorg voor de (ver)binding en afstemming tussen het landelijk beleid, de regio en de gemeente (de gemeenschappelijk regeling, de deelnemende gemeenten en de organisatie).
Het managementteam vervult mede een schakelfunctie in een (zeer complex) politiek, bestuurlijk, publiek en maatschappelijk krachtenveld en draagt zorg voor de (ver)binding en afstemming tussen het landelijk beleid, de regio, de gemeente (de gemeenschappelijke regeling, de deelnemende gemeenten) en de organisatie.
Artikel 6. De Concerncontroller
De Concerncontroller heeft een brede integrale control taak met betrekking tot beleidsdoelstellingen, bedrijfsvoering, financiën, juridisch en fiscaal. Hij volgt beleids-, bedrijfsmatige en bestuurlijke ontwikkelingen op het gebied van planning & control en toetst deze op relevantie voor de eigen organisatie.
De Concerncontroller is als adviseur aanwezig bij de auditcommissie (van de raad), onderhoudt het contact met de accountant, onderhoudt het contact met de toezichthouder (Provincie Zuid-Holland) en neemt in de netwerkorganisatie Drechtsteden deel aan diverse overleggen zoals het Regionaal Controllersoverleg (RCO).
De Coördinator is mede verantwoordelijk voor een efficiënt en effectief verloop van het productieproces (bedrijfsvoering), beleid en aanwending van middelen (financieel, personeel en materieel), planning en control en budgetten binnen randvoorwaarden (onder meer collegeprogramma, beleids- en beheersplannen, begroting en jaarplannen) op basis van gemandateerde bevoegdheden.
Ter uitvoering van de regelgeving inzake inspraak van de medewerkers kent de organisatie een ondernemingsraad.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-396987.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.