Wijziging van de Mandaatregeling gemeente Waterland 2021

Het college van burgemeester en wethouder van de gemeente Waterland,

 

overwegende dat het wenselijk is om te komen tot een wijziging van de mandaatregeling gemeente Waterland 2021 gelet op een gewenste aanpassing van mandaat gemeente-secretaris;

 

gelet op artikelen 168 en 171 van de Gemeentewet en de artikelen 10:1 tot en met 10:12 van de Algemene wet bestuursrecht,

 

B E S L U I T :

vast te stellen de navolgende wijziging van de Mandaatregeling gemeente Waterland 2021.

Artikel I  

 

Artikel 5, derde lid onderdeel q, van de Mandaatregeling gemeente Waterland 2021 komt als volgt te luiden:

 

q. het personeelsaangeledenheden betreft, inhoudende:

  • -

    het besluit tot aanstelling en ontslag van gemeentesecretaris en/of (algemeen) directeur;

  • -

    het toekennen van salaris bij aanstelling, extra salarisverhoging en/of een persoonlijke toelage voor gemeentesecretaris en/of (algemeen) directeur;

  • -

    het verlenen van ontslag wegens reorganisatie of verminderde behoefte aan arbeidskrachten;

  • -

    het verlenen van toestemming tot het vervullen van nevenfuncties door gemeentesecretaris en/of (algemeen) directeur;

Artikel I  

Deze wijziging treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

Aldus besloten in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Waterland, gehouden op 23 augustus 2022.

drs. E.G.H. Dijk MPM

gemeentesecretaris/algemeen directeur

drs. M.C. van der Weele

burgemeester

Naar boven