Ontwerpbesluit voor een oprichtingsvergunning in het kader van de Wabo en handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening (realisatie PGS 15 opslagvoorziening) aan de Handelstraat 13b te Boxmeer

BEKENDMAKING

Ontwerpbesluit omgevingsvergunning voor een oprichtingsvergunning in het kader van de Wabo en handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening (realisatie PGS 15 opslagvoorziening) aan de Handelstraat 13b in Boxmeer.

Burgemeester en wethouders maken op grond van artikel 3.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) bekend dat zij het voornemen hebben om met toepassing van artikel 2.1, eerste lid, onder e. (1° het oprichten van een inrichting en/of 3° het in werking hebben van een inrichting) te verlenen voor het in werking hebben van een inrichting voor opslag- en distributie en met toepassing van artikel 2.1, lid 1, sub c. en artikel 2.12, lid 1, sub a. onder 3° van de Wabo vergunning te verlenen voor de activiteit het handelen in strijd met regels ruimtelijke ordening. De aanvraag betreft de realisatie van een nieuwe PGS15 opslag voor meer dan 10 ton gevaarlijke stoffen binnen het bestaande warehouse aan de Handelstraat 13b in Boxmeer. De activiteiten zijn toegestaan op grond van het geldende bestemmingsplan ‘Saxe Gotha’ echter het kader van het externe veiligheidsbeleid (Bevi) is het wel verplicht om de plaatsgebonden risico contour van 10-6 ook planologisch vast te leggen. Voor het vastleggen van deze contour zijn geen passende binnenplanse afwijkingsmogelijkheden. Het plan kan wel gerealiseerd worden met toepassing van de genoemde afwijkingsbevoegdheid.

Het ontwerpbesluit met bijbehorende stukken liggen met ingang van woensdag 10 augustus 2022 tot en met dinsdag 20 september 2022 ter inzage. De stukken zijn te raadplegen op www.ruimtelijkeplannen.nl,

PLANNAAM OF -NUMMER: NL.IMRO.1982.OVSaxHandelstr13b-ON01

De stukken zijn ook digitaal opvraagbaar via het team Ondersteuning Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, gemeente@landvancuijk.nl.

Tegen deze ontwerpbesluit kan eenieder gedurende de genoemde termijn van woensdag 10 augustus 2022 tot en met dinsdag 20 september 2022 zowel mondeling als schriftelijk zienswijzen kenbaar maken. Schriftelijke zienswijzen kunnen worden ingediend bij burgemeester en wethouders, t.a.v. team Ondersteuning Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Postbus 7, 5360 AA te Grave. Mondelinge zienswijzen kunnen kenbaar worden gemaakt bij het team Ondersteuning Vergunningverlening, Toezicht & Handhaving, Louis Jansenplein 1, 5431 BV Cuijk.

 

Naar boven