Gemeenteblad van Veenendaal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2022, 34288 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2022, 34288 | ander besluit van algemene strekking |
Ondermandaatbesluit teamleider van het Team Werk en Inkomen
Mandaatbesluit college van B&W en burgemeester
Verklaring gebruikte afkortingen
B&W: College van Burgemeester en Wethouders
DirB: Directeur bedrijfsvoering
MIO: Manager met een Interne Opdracht
Vz OR: Voorzitter ondernemingsraad
Secr, OR: Ambtelijk secretaris ondernemingsraad
CISO: Chief Information and Security Officer
*: Ondermandaat kan in voorkomende gevallen worden verleend aan de directeur bedrijfsvoering, opgavemanager, manager met een interne opdracht of een teamleider. De teamleider kan bevoegdheden ondermandateren aan een programmanager, projectmanager, projectleider of medewerker. Dit ondermandaat wordt schriftelijk verleend onder mededeling aan het wettelijk bevoegde orgaan. Waar sprake is van ondermandaat aan een specifieke functionaris is dat in het overzicht expliciet vermeld.
Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
Informatieveiligheidsbeleid en Gegevensbeschermingsbeleid
Deze bevoegdheden hangen samen met de bevoegdheid tot het beslissen op een bepaalde aanvraag. Derhalve is de functionaris die het mandaat c.q. het ondermandaat heeft om te beslissen op een bepaalde aanvraag ook degene die deze (samenhangende) bevoegdheden in mandaat c.q. ondermandaat kan uitoefenen.
Doorzenden of terugzenden van geschriften bestemd voor een ander bestuursorgaan - artikelen 2:3 en 6:15 |
|||||
Vergaren van de nodige kennis omtrent de relevante feiten en de af te wegen belangen – artikel 3:2. |
|||||
Toepassing geven aan de uniforme openbare voorbereidingsprocedure van afdeling 3.4. |
|||||
Bekendmaking besluiten aan geadresseerde en aanvrager – artikel 3:41 |
|||||
Besluit hernieuwde aanvraag niet te behandelen conform artikel 4:6 lid 2 |
|||||
Het horen van belanghebbenden in de gevallen genoemd in artikelen 4:7 en 4:8. |
|||||
Besluit om, indien sprake is van een omstandigheid genoemd in artikelen 4:11 en 4:12, het horen achterwege te laten. |
|||||
Het aan de aanvrager meedelen dat binnen de (wettelijke) termijn niet een beschikking kan worden gegeven en het noemen van een redelijke termijn binnen welke de beschikking wel tegemoet kan worden gezien op grond van artikel 4:14. |
|||||
De aanvrager meedelen dat de termijn voor het geven van een beschikking wordt opgeschort met ingang van de dag na die waarop het bestuursorgaan voor de beschikking op de aanvraag redelijkerwijs noodzakelijke informatie aan een buitenlandse instantie heeft gevraagd, tot de dag waarop deze informatie is ontvangen of verder uitstel niet meer redelijk is op grond van artikel 4:15 lid 1 sub b |
|||||
In geval van overmacht zo spoedig mogelijk aan de aanvrager meedelen dat de beslistermijn is opgeschort, alsmede binnen welke termijn de beschikking wel tegemoet kan worden gezien op grond van artikel 4:15 lid 3 |
|||||
Zo spoedig mogelijk mededeling doen aan de aanvrager indien de opschorting eindigt, bedoeld in het eerste lid, onderdeel b, of het tweede lid, onderdelen b en c van artikel 4:15 onder vermelding van de termijn binnen welke de beschikking alsnog moet worden gegeven |
|||||
De verschuldigdheid en de hoogte van de dwangsom bij beschikking vaststellen binnen twee weken na de laatste dag waarover de dwangsom verschuldigd was op grond van artikel 4:18. |
|||||
Het terugvorderen van onverschuldigd betaalde dwangsommen voor zover na de dag waarop de beschikking, bedoeld in artikel 4:18 is vastgesteld, nog geen vijf jaren zijn verstreken op grond van artikel 4:20. |
|||||
Het bekendmaken van een beschikking binnen twee weken nadat zij van rechtswege is gegeven op grond van artikel 4:20c. |
|||||
Het aan de beschikking van rechtswege alsnog voorschriften verbinden of de beschikking intrekken voor zover dit nodig is om ernstige gevolgen voor het algemeen belang te voorkomen op grond van artikel 4:20f. |
|||||
De schade vergoeden die door de wijziging of intrekking bedoeld in het eerste lid van artikel 4:20f wordt veroorzaakt op grond van artikel 4:20f. |
|||||
Het opleggen van een last onder dwangsom op grond van artikel 5:32 of bestuursdwang. |
Algemene Subsidieverordening Veenendaal (ASV), de daarop gebaseerde nadere regels en de Algemene wet bestuursrecht (Awb)
Bevoegdheid tot het aangaan van verwerkersovereenkomsten
Bevoegdheden in het kader van bepaalde overeenkomsten – (deel)budgethouder
Financiële limieten voor het aangaan en tekenen van overeenkomsten tot levering van goederen of diensten
Het aangaan en tekenen van een overeenkomst tot levering van diensten van verbonden partijen aan de gemeente Veenendaal
Financiële limiet voor het aangaan en tekenen van overeenkomsten tot levering van diensten van de gemeente Veenendaal aan een derde
Financiële limieten voor het aangaan en tekenen van overeenkomsten tot uitvoeren van werken
Financiële limieten voor het fiatteren van credit- en debet- facturen en voorschotnota’s
Cao Gemeenten, personeelshandboek (lokale regelingen) en Burgerlijk wetboek
Participatiewet / Besluit bijstandverlening zelfstandigen / TONK
Tijdelijke Overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo) en de daartoe nog vast te stellen Algemene maatregel van bestuur
Bij de vormgeving van Tozo is vanwege de uitzonderlijke omstandigheden gekozen voor het tijdelijk niet toepassen van de kostendelersnorm. Alleen zo kunnen gemeenten in staat worden gesteld om het inmiddels al ongekend hoge aantal aanvragen snel en efficiënt af te handelen. Er is op dit moment echter geen wettelijke grondslag om af te wijken van de kostendelersnorm. Daarom is door de staatssecretaris de gemeenten gevraagd om die norm niet toe te passen bij de uitvoering van de Tozo, en de regeling dus contra legem uit te voeren, in anticipatie op een formeel wettelijke grondslag die nog tot stand zal worden gebracht. Door de staatssecretaris wordt reparatiewetgeving voorbereid om met terugwerkende kracht afdoende grondslag in de wet te creëren om af te wijken van de kostendelersnorm.
Wet Inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte Werknemers (Ioaw) Wet Inkomensvoorziening Oudere en gedeeltelijk Arbeidsongeschikte gewezen Zelfstandigen (Ioaz)
Integrale verordening sociaal domein Veenendaal (IVSD) en Verordening Individuele Studietoeslag Veenendaal 2015
Beleidsregel(s) terugvordering, verhaal en invordering Participatiewet, IOAW en IOAZ gemeente Veenendaal 2017
Verordening Wet inburgering gemeente Veenendaal
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-34288.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.