Eerste wijziging Subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Rotterdam,

 

gelezen het voorstel van de concerndirecteur van het cluster Maatschappelijke Ontwikkeling van 14 juni 2022, registratienummer M2206-967; 22bo4209;

 

gelet op artikel 3, derde lid, van de Subsidieverordening Rotterdam 2014;

 

overwegende, dat het uit praktisch oogpunt wenselijk is om de subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022 door te laten lopen in het kalenderjaar 2023 en het daarvoor noodzakelijk is om de subsidieregeling op onderdelen aan te vullen en te wijzigen;

 

besluit:

Artikel I  

De Subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022 wordt als volgt gewijzigd:

 

A

In artikel 1, tweede lid, wordt in de begripsomschrijving van ‘gebied’ ‘Verordening op de gebiedscommissies 2014’ vervangen door ‘Verordening op de Wijkraden 2022’.

 

B

In artikel 3, eerste lid, wordt ‘het kalenderjaar 2022’ vervangen door ‘de kalenderjaren 2022 en 2023’.

 

C

Artikel 4 wordt als volgt gewijzigd:

  • 1.

    In het derde lid wordt ‘1 oktober 2021’ vervangen door ‘1 oktober voorafgaand aan het jaar waarop de subsidieaanvraag betrekking heeft, ingediend’.

  • 2.

    In artikel 4 vervalt het tweede lid onder vernummering van de leden 3 en 4 tot de leden 2 en 3.

 

D

Artikel 5 komt te luiden:

 

Artikel 5 Subsidieplafond

Voor deze subsidieregeling gelden voor de kalenderjaren 2022 en 2023 per gebied de hieronder genoemde subsidieplafonds. Voor de subsidieplafonds voor het kalenderjaar 2023 geldt het voorbehoud dat voldoende middelen voor couleur locale door de gemeenteraad op de begroting beschikbaar worden gesteld.

 

GEBIED

Verdeling

subsidieplafonds

couleur locale in euro’s

2022

Verdeling subsidieplafonds

couleur locale in euro’s

2023

Centrum

40.409

40.409

Charlois

226.765

226.765

Delfshaven

718.952

718.952

Feijenoord

591.104

591.104

Hillegersberg-Schiebroek

62.091

62.091

 

 

Hoek van Holland

37.066

37.066

Hoogvliet

150.857

150.857

IJsselmonde

352.362

352.362

Kralingen-Crooswijk

360.435

360.435

Noord

608.407

608.407

Overschie

34.981

34.981

Pernis

7.372

7.372

Prins Alexander

49.538

49.538

Rozenburg

5.906

5.906

 

 

E

Artikel 6 wordt als volgt gewijzigd:

  • 1.

    In artikel 6, eerste lid, wordt ‘derde lid’ vervangen door ‘tweede lid’.

  • 2.

    Het derde lid wordt als volgt gewijzigd:

    • a.

      in onderdeel b wordt ‘de wijkprogrammering’ vervangen door ‘de Wijkprogrammering 0 tot 100’;

    • b.

      onderdeel c komt te luiden:

      • c.

        of de ingezette interventie is beschreven in een van de kennisbanken van de volgende organisaties: MOVISIE, RIVM, Nederlands Jeugdinstituut, Nederlands Centrum Jeugdgezondheid, Trimbos-instituut, GGD dan wel het criterium of er gebruik wordt gemaakt van de Talenthouse-methodiek;

    • c.

      onderdeel d komt te luiden:

      • d.

        de mate waarin uit de aanvraag blijkt dat aanvrager kennis of deskundigheid heeft van de doelgroep en de problematiek of mogelijke problematiek bij de doelgroep, waarbij dit aanbod eventueel ingekocht kan zijn bij de integrale welzijnsaanbieder of stedelijk kan zijn ingekocht.

    • d.

      onderdeel e vervalt.

  • 2.

    Het vijfde lid komt te luiden:

    • 5.

      Indien na honorering van de aanvragen die tot en met 1 oktober 2021 respectievelijk 1 oktober 2022 zijn ontvangen het subsidieplafond voor een gebied nog niet is bereikt, kunnen voor het kalenderjaar 2022 respectievelijk het kalenderjaar 2023 nog eenmalige subsidies worden aangevraagd. Verstrekking van subsidie vindt dan plaats op volgorde van ontvangst van complete aanvragen totdat het subsidieplafond voor het betreffende gebied is bereikt. Bij de beoordeling van die aanvragen zijn het derde en vierde lid van overeenkomstige toepassing.

 

F

Artikel 7 komt te luiden:

 

Artikel 7 Aanvullende weigeringsgronden

Er wordt in ieder geval geen subsidie verstrekt op grond van deze subsidieregeling indien:

  • a.

    de aanvrager geen rechtspersoon is;

  • b.

    de aanvraag geen betrekking heeft op couleur locale in een gebied en de aanvraag is ook niet toegespitst op dat gebied;

  • c.

    de aanvrager per gebied meerdere aanvragen heeft ingediend;

  • d.

    bij een aanvraag die ziet op meerdere activiteiten uit de begroting niet herleidbaar is wat elke activiteit kost;

  • e.

    door de aanvrager een hoofdzakelijk dezelfde aanvraag met hoofdzakelijk dezelfde doelstellingen voor hoofdzakelijk dezelfde doelgroepen wordt aangevraagd voor meer dan drie gebieden;

  • f.

    de subsidieaanvrager geen in het gebied gewortelde organisatie is;

  • g.

    de activiteiten niet voor iedereen vrij toegankelijk zijn vanwege afkomst, religie, seksuele voorkeur of lidmaatschap;

  • h.

    de activiteiten niet passen binnen de kaders van het beleidsplan Heel de stad, te weten gericht op preventie, het voorkomen van problematiek, het vereenvoudigen of stabiliseren van problematiek, het vergroten van zelfredzaamheid, samenredzaamheid, activering of participatie of het wegnemen van achterstanden;

  • i.

    de aanvraag een of meerdere thema‘s bevat over armoede en schulden, waarbij de inzet is gericht op het verzachten van de gevolgen van armoede en niet is gericht op preventie, ondersteunen bij enkelvoudige problematiek of voorkomen van problematiek;

  • j.

    de aanvraag een of meerdere thema‘s bevat over taal, waarbij de inzet geen informeel taalaanbod betreft;

  • k.

    de aanvraag een of meerdere thema‘s bevat over beweegactiviteiten, tenzij:

    • 1°.

      het geen betaalde beweegactiviteit betreft met lidmaatschap op regelmatige basis bij een sportvereniging;

    • 2°.

      de beweegactiviteit een vroegsignalerende functie heeft;

    • 3°.

      deze vroegsignalerende functie van de activiteit expliciet is beschreven door de samenwerking met en de toeleiding naar relevante partners; en

    • 4°.

      het aanbod is gericht op preventie, voorkomen problematiek, het vergroten van zelf- of samenredzaamheid, activering, participatie of het wegnemen van achterstanden zoals bedoeld in het beleidsplan Heel de Stad.

  • l.

    de aanvraag een of meerdere thema‘s bevat over vrijetijdsactiviteiten, tenzij:

    • 1°.

      de vrijetijdsactiviteit een vroegsignalerende functie heeft;

    • 2°.

      deze vroegsignalerende functie van de activiteit expliciet is beschreven door de samenwerking met en de toeleiding naar relevante partners; en

    • 3°.

      het aanbod is gericht op preventie, voorkomen problematiek, het vergroten van zelf- of samenredzaamheid, activering en participatie of het wegnemen van achterstanden zoals bedoeld in het beleidsplan Heel de Stad.

  • m.

    de subsidieaanvraag valt onder de reikwijdte van andere gemeentelijke subsidieregeling of een ander gemeentelijk beleid;

  • n.

    het bestaande aanbod, te weten de integrale gebiedsopdracht welzijn of de activiteiten van het wijknetwerk, voldoende voorziet in de doelstelling en de doelgroepen waarvoor subsidie wordt aangevraagd;

  • o.

    de subsidieaanvraag jongerenwerk, tienerwerk, kinderwerk, mentoringstrajecten of huiswerkbegeleiding omvat, zoals ingekocht of gesubsidieerd door de gemeente Rotterdam;

  • p.

    de subsidieaanvraag activiteiten omvat waarvoor stedelijke voorzieningen primair verantwoordelijk zijn;

  • q.

    uit de subsidieaanvraag niet blijkt dat sprake is van een samenwerking met relevante partners of wijknetwerkpartners;

  • r.

    de activiteiten niet aansluiten bij de prioriteiten van het gebied, zoals omschreven in de wijkanalyse, de Wijkprogrammering 0 tot 100, de wijkagenda, het wijkactieplan, het wijkprofiel of het Nationaal Programma Rotterdam Zuid;

  • s.

    het totaal aantal punten dat bij toepassing van bijlage I bij criterium 15 en 16 gezamenlijk wordt behaald minder dan 12 bedraagt;

  • t.

    de aanvraag activiteiten omvat die via een andere financiering volledig bekostigd worden of hadden kunnen worden.

 

G

Artikel 8 komt te luiden:

Artikel 8 Overgangsrecht

Op aanvragen om subsidie die zijn ontvangen voor de inwerkingtreding van de Eerste wijziging Subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022, wordt beslist met toepassing van het recht dat gold op het moment van de ontvangst van de aanvraag.

 

H

Artikel 9 (Aanvullende subsidieverplichting Jeugd) vervalt.

 

I

In artikel 9 (Inwerkingtreding) wordt ‘en vervalt op 1 januari 2023’ vervangen door ‘en vervalt op 1 januari 2024’.

 

J

Bijlage I wordt vervangen door bijlage I bij dit besluit.

 

K

Bijlage II vervalt.

 

Artikel II  

De toelichting bij de Subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022 wordt als volgt gewijzigd:

 

A

De toelichting op artikel 4 komt te luiden:

 

Om een kwaliteitsslag te bewerkstelligen bij de in te dienen subsidieaanvragen is voor het opstellen van het werkplan en de begroting een handreiking opgesteld. Tevens wordt aan de hand van deze handreikingen de volledigheid en duidelijkheid van de aanvragen bevorderd. Het gebruik van deze handreikingen is niet verplicht. Deze handreikingen zijn via de subsidieportal beschikbaar.

Een aanvraag heeft betrekking op couleur locale in één gebied en is ook toegespitst op dat gebied. Het is mogelijk om voor maximaal drie gebieden een aanvraag in te dienen. Indien er subsidie voor verschillende activiteiten per gebied wordt aangevraagd door dezelfde aanvrager, dan dienen deze aanvragen samengebundeld te worden in één aanvraag per gebied. Uit de begroting van deze aanvraag dient herleidbaar te zijn wat elke activiteit kost.

 

Het college maakt gebruik van de bevoegdheid die het heeft om op grond van artikel 6, derde lid van de SvR 2014 een andere indieningstermijn te stellen. De aanvraagtermijn voor de jaarlijkse subsidies is 1 oktober voorafgaand aan het kalenderjaar waarin de activiteiten worden uitgevoerd. Zodoende hebben potentiële subsidieaanvragers voldoende tijd om kennis te nemen van de subsidieregeling en op basis hiervan een subsidieaanvraag in te dienen. De aanvraag om een eenmalige subsidie wordt ingediend uiterlijk twaalf weken voordat de activiteiten starten.

De subsidieaanvraag wordt online ingediend via de subsidieportal www.rotterdam.nl/subsidies.

 

B

De toelichting op artikel 6 wordt als volgt gewijzigd:

  • 1.

    De toelichting op artikel 6, sub c komt te luiden:

    Sub c:

    Voor wat betreft de aanvragen die overwegend betrekking hebben op de prioritaire doelgroep Jeugd wordt zoveel mogelijk voldaan aan de uitgangspunten van de methodiek Talenthouse. Dit houdt in dat er in samenwerking met jeugdigen programmering wordt ontwikkeld en gerealiseerd. Middels activiteiten zoals muziek, dans, sport/bewegen wordt een bijdrage geleverd aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van de jeugd en/of indirect bijgedragen aan het verbeteren van schoolprestaties en/of wordt ingezet op gedeelde normen en waarden. Ideeën van de jeugd vormen een belangrijk uitgangspunt bij de werkwijze en jeugdigen worden in het kader van wederkerigheid gestimuleerd om een actieve rol te vervullen bij de realisatie van activiteiten.

     

    Op verschillende websites van erkende databanken (bv. www.loketgezondleven.nl) staat een schat aan informatie over gezond leven in een brede context van het begrip. Dus niet alleen beweegactiviteiten, maar ook gezondheid in relatie tot schulden. Er zijn per thema werkzame bestanddelen benoemd (onderdelen van een aanpak) waarvan men weet dat het effectief is. Er zijn ook complete interventies benoemd die kunnen worden ingezet. De verwachting is dat indien men gebruik maakt van de (bestanddelen van) interventies, dit ten goede komt aan de kwaliteit van het aanbod couleur locale.

  • 2.

    De toelichting op artikel 6, sub d, komt te luiden:

    Sub d:

    Deze kennis of deskundigheid van de doelgroep kan bijvoorbeeld blijken uit de scholing/training van de professionals en de vrijwilligers, de selectiecriteria bij de werving enz.

 

C

De toelichting op artikel 8 komt te luiden:

Op subsidieaanvragen die zijn ontvangen vóór de inwerkingtreding van het wijzigingsbesluit couleur locale 2022, wordt beslist met toepassing van de subsidieregeling die gold op het moment van de ontvangst van de aanvraag.

 

D

De toelichting op artikel 9 (Aanvullende subsidieverplichting Jeugd) vervalt.

 

Artikel III Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de datum van uitgifte van het Gemeenteblad waarin het wordt geplaatst.

Aldus vastgesteld in de vergadering van 12 juli 2022,

de secretaris,

V.J.M. Roozen

de burgemeester,

A. Aboutaleb

 

Dit gemeenteblad ligt ook ter inzage bij het Concern Informatiecentrum Rotterdam (CIR): 010-267 2514 of bir@rotterdam.nl

 

Bijlage 1 behorende bij artikel I, onderdeel J

 

BIJLAGE I Afwegingskader en bijbehorende instructie beoordeling als bedoeld in artikel 6, vierde lid.

 

De beoordeling van de subsidieaanvragen vindt plaats aan de hand van het afwegingskader dat in deze bijlage is opgenomen. De vragen hieronder verwijzen naar de vragen opgenomen in het afwegingskader.

De aanvragen worden beoordeeld door de gebiedsadviseur Jeugd, de gebiedsadviseur Welzijn Volwassenen en een beoordelaar van de gebiedsorganisatie. Om in aanmerking te komen voor een subsidie in het kader van de Subsidieregeling couleur locale Rotterdam 2022 dient de subsidieaanvrager in ieder geval te voldoen aan de criteria 1 tot en met 6, 8 tot en met 16, 18 tot en met 21 opgenomen in het afwegingskader (dit zijn de afwijzingsgronden voor subsidiëring). Indien bij deze afwijzingsgronden geen sprake is van een unaniem oordeel (door de drie beoordelaars) dan geldt als definitieve beoordeling het oordeel met de meeste stemmen.

Voor de criteria 15, 16, 22 en 23 worden punten toegekend. In het afwegingskader wordt de toekenning van het aantal punten toegelicht. De punten van de drie beoordelaars worden bij elkaar opgeteld en in de laatste kolom bij “Totaal aantal punten drie beoordelaars” opgenomen. Bij de criteria 9, 10 en 11 wordt voor de definitieve beoordeling afgestemd met de betreffende beleidsafdeling. Voor criterium 13 wordt vooraf afgestemd met de integrale welzijnsaanbieder voor de definitieve beoordeling.

 

Subsidieaanvragen ingediend uiterlijk op 1 oktober 2022:

Voor ieder gebied is in de subsidieregeling een subsidieplafond opgenomen (zie artikel 5). Indien in een bepaald gebied het totaalbedrag van de aanvragen die uiterlijk 1 oktober 2022 zijn ingediend dit subsidieplafond overschrijdt, honoreert het college die subsidieaanvragen, die na toetsing aan het afwegingskader de meeste punten behalen en voor het overige voldoen aan deze subsidieregeling, totdat het subsidieplafond is bereikt.

 

Subsidieaanvragen ingediend na 1 oktober 2022:

Aanvragen voor eenmalige subsidies die na 1 oktober 2022 worden ingediend, worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Voor zover de aanvragen aan de subsidieregeling voldoen en het budget nog toereikend is, worden de aanvragen gehonoreerd. Subsidieaanvragen voor jaarlijkse subsidies, die na 1 oktober 2022 worden ingediend, worden niet in behandeling genomen, aangezien de indieningstermijn voor jaarlijkse subsidies dan is verstreken.

 

 

CRITERIUM

BEOORDELAAR

JEUGD

BEOORDELAAR VOLWASSENEN

BEOORDELAAR GEBIED

DEFINITIEVE BEOORDELING

1.

Aanvraag per gebied:

Heeft de aanvraag betrekking op couleur locale in een gebied en is de aanvraag ook toegespitst op dat gebied?

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

☐ JA, ga door naar criterium 2.

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

2.

Per gebied één aanvraag per aanvrager:

Indien er subsidie voor verschillende activiteiten per gebied wordt aangevraagd door dezelfde aanvrager, dan dient dit samengebundeld te worden in één aanvraag per gebied. Uit de begroting dient herleidbaar te zijn wat elke activiteit kost.

 

Wordt voldaan aan beide criteria?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ JA, ga door naar criterium 3.

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

3.

Maximaal drie gebieden:

Wordt in maximaal drie gebieden hoofdzakelijk dezelfde aanvraag ingediend met hoofdzakelijk dezelfde doelstellingen voor hoofdzakelijk dezelfde doelgroepen?

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

 

 

☐ NEE

 

☐ JA, ga door naar criterium 4.

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

4.

Lokale aanbieder: Betreft het een in een gebied gewortelde organisatie?

 

Deelvragen:

1. Komt de meerderheid van de professionals en vrijwilligers uit het gebied waar men actief is?

 

2. Zijn de initiatiefnemers bekend met de wijk/het gebied en de specifieke behoeften van Rotterdammers in die specifieke wijk en is het aanbod ook zodanig ontwikkeld?

 

3. Is men bekend bij en bekend met relevante wijkpartners?

 

(Let op: hier is sprake

van 3 deelvragen: indien minimaal 2 van de 3 deelvragen met JA wordt beantwoord wordt voldaan aan dit criterium).

 

 

 

 

 

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, ga door naar criterium 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

5.

Openbare activiteiten:

Zijn de activiteiten voor iedereen vrij toegankelijk ongeacht afkomst, religie, seksuele voorkeur, lidmaatschap?

 

Bij activiteiten voor specifieke doelgroepen zijn de activiteiten openbaar voor de betreffende doelgroep.

 

 

☐ JA

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

 

☐ NEE

 

☐ JA, ga door naar criterium 6.

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

6.

Aansluiting Heel de stad

Passen de activiteiten waarvoor subsidie wordt aangevraagd binnen de kaders van het beleidsplan Heel de stad?

 

- gericht op (collectieve) preventie,

 

- het voorkomen van problematiek,

 

- het vereenvoudigen (stabiliseren) van problematiek,

 

 

- het vergroten van zelfredzaamheid,

samenredzaamheid,

 

 

- activering/participatie of het wegnemen van achterstanden.

 

☐ JA , te weten:

 

☐ gericht op (collectieve) preventie

 

☐ het voorkomen van problematiek

 

☐ het vereenvoudigen (stabiliseren) van problematiek

 

☐ het vergroten van zelfredzaamheid, samenredzaamheid,

 

☐ activering/participatie en/of het wegnemen van achterstanden.

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

☐ JA , te weten:

 

☐ gericht op (collectieve) preventie

 

☐ het voorkomen van problematiek

 

☐ het vereenvoudigen (stabiliseren) van problematiek

 

☐ het vergroten van zelfredzaamheid, samenredzaamheid,

 

☐ activering/participatie en/of het wegnemen van achterstanden.

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

☐ JA , te weten:

 

☐ gericht op (collectieve) preventie

 

☐ het voorkomen van problematiek

 

☐ het vereenvoudigen (stabiliseren) van problematiek

 

☐ het vergroten van zelfredzaamheid, samenredzaamheid,

 

☐ activering/participatie en/of het wegnemen van achterstanden.

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

☐ JA, te weten:

 

 

 

☐ gericht op (collectieve) preventie

 

 

☐ het voorkomen van problematiek

 

 

☐ het vereenvoudigen (stabiliseren) van problematiek

 

☐ het vergroten van zelfredzaamheid, samenredzaamheid,

 

☐ activering/participatie en/of het wegnemen van achterstanden.

 

Ga door naar criterium 7.

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

7.

Passende regelgeving:

Valt de subsidieaanvraag onder de reikwijdte van andere

gemeentelijke subsidie-regelgeving of beleid te weten; Armoede & Schulden, Taal, Beweegactiviteiten of Vrijetijdsactiviteiten?

 

☐ JA, namelijk:

 

☐ Armoede & Schulden

 

 

☐ Taal

 

☐ Beweegactiviteiten

 

 

☐ Vrijetijdsactiviteiten

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, namelijk:

 

☐ Armoede & Schulden

 

 

☐ Taal

 

☐ Beweegactiviteiten

 

 

☐ Vrijetijdsactiviteiten

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, namelijk:

 

☐ Armoede & Schulden

 

 

☐ Taal

 

☐ Beweegactiviteiten

 

 

☐ Vrijetijdsactiviteiten

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, namelijk:

 

☐ Armoede & Schulden, ga door naar criterium 8.

 

☐ Taal, ga door naar criterium 9.

 

☐ Beweegactiviteiten, ga door naar criterium 10.

 

☐ Vrijetijdsactiviteiten, ga door naar criterium 11.

 

☐ NEE

Ga door naar criterium 12.

8.

Armoede & Schulden

In de aanvraag is sprake van thema(‘s) over Armoede & Schulden, waarbij:

 

1. de inzet niet is gericht op het verzachten van de gevolgen van armoede;

2. de inzet gericht is op preventie, ondersteunen bij enkelvoudige problematiek of voorkomen van problematiek.

 

Bij subsidiabele activiteiten valt te denken aan cursussen, spreekuren en formulierenteams.

 

Bij niet-subsidiabele activiteiten valt te denken aan een voedselbank, ruilwinkel of kledingbank.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2. Ga door naar criterium 12.

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

9.

Taal

In de aanvraag is sprake van thema(‘s) over Taal, waarbij de inzet informeel taalaanbod betreft.

 

 

Bij subsidiabele activiteiten valt te denken aan conversatielessen en taalcafés.

 

 

 

 

☐ De inzet betreft informeel taalaanbod.

 

 

 

☐ De inzet betreft geen informeel taalaanbod.

 

 

☐ De inzet betreft informeel taalaanbod.

 

 

 

☐ De inzet betreft geen informeel taalaanbod.

 

 

☐ De inzet betreft informeel taalaanbod.

 

 

 

☐ De inzet betreft geen informeel taalaanbod.

 

☐ De inzet betreft informeel taalaanbod. Ga door naar criterium 12.

 

 

☐ De inzet betreft geen informeel taalaanbod.

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

10.

Beweegactiviteiten

In de aanvraag is sprake van thema (‘s) over Beweegactiviteiten, waarbij:

 

1. het geen betaalde beweegactiviteit betreft met lidmaatschap op regelmatige basis bij een sportvereniging (sport);

 

 

2. in de aanvraag de vroegsignalerende functie van de activiteit expliciet is beschreven door de samenwerking met en de toeleiding naar relevante partners als sportaanbieders, Centrum voor Jeugd en Gezin, welzijnsaanbieder, Indigo, Avant Sanare, taalaanbieders etc;

 

3. het aanbod is gericht op preventie, voorkomen problematiek, het vergroten van zelf- en/of samenredzaamheid, activering/participatie of het wegnemen van achterstanden zoals bedoeld in het beleidsplan Heel de Stad. Dit moet ook in het plan van de aanvrager terugkomen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 t/m 3. Ga door naar criterium 12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 t/m 3.

 

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

 

 

11.

Vrijetijdsactiviteiten

In de aanvraag is sprake van thema (‘s) over Vrijetijdsactiviteiten, waarbij:

 

1. in de aanvraag de vroegsignalerende functie van de activiteit expliciet is beschreven door de samenwerking met en de toeleiding naar relevante partners als cultuuraanbieders, Centrum voor Jeugd en Gezin, welzijnsaanbieder, Indigo, Avant Sanare, taalaanbieders;

 

2. het aanbod is gericht op preventie, voorkomen problematiek, het vergroten van zelf- en/of samenredzaamheid, activering/participatie of het wegnemen van achterstanden zoals bedoeld in het beleidsplan Heel de Stad. Dit moet ook in het plan van de aanvrager terugkomen.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2. Ga door naar criterium 12.

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

12.

Andere passende regelgeving:

Valt de subsidieaanvraag onder de reikwijdte van andere

gemeentelijke subsidie-regelgeving of ander gemeentelijk beleid bijvoorbeeld Onderwijs, Bewonersinitiatieven, Stedelijk welzijn, Preventief Jeugdbeleid, CityLab010, Sport, Kunst & Cultuur, Zorgverzekeringswet, Wet Langdurige Zorg, Wet maatschappelijke ondersteuning, enz.?

 

Deze opsomming is niet limitatief.

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

☐ NEE, ga door naar criterium 13.

 

13.

Bestaand aanbod

 

Criteria:

1. In het bestaande aanbod, bijv. met de integrale welzijnsopdracht of de activiteiten van het wijknetwerk (Centrum voor Jeugd en Gezin, Bibliotheek, is niet voldoende voorzien in de doelstelling(en) en de doelgroepen waarvoor subsidie wordt aangevraagd.

 

2. De aanvraag betreft geen Jongerenwerk, Tienerwerk, Kinderwerk, mentoringtrajecten of Huiswerkbegeleiding zoals ingekocht of gesubsidieerd door de gemeente.

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

 

 

 

 

 

☐ Er wordt voldaan aan criterium 1 en 2. Ga door naar criterium 14.

 

 

 

 

☐ Er wordt niet voldaan aan criterium 1 en 2.

 

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

14.

Activiteiten stedelijke voorzieningen

Betreffen het activiteiten waarvoor stedelijke voorzieningen, zoals wijkteam, VraagWijzer, Expertiseteam Financiën (ETF), Kredietbank Rotterdam (KBR), cluster Werk & Inkomen (W&I) primair verantwoordelijk zijn?

Deze opsomming is niet limitatief

 

☐ JA, te weten:

 

 

 

 

 

 

☐ wijkteam

 

☐ VraagWijzer/CJG

 

☐ W&I

 

☐ KBR/ETF

 

☐ anders, te weten:

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, te weten:

 

 

 

 

 

 

☐ wijkteam

 

☐ VraagWijzer/CJG

 

☐ W&I

 

☐ KBR/ETF

 

☐ anders, te weten:

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, te weten:

 

 

 

 

 

 

☐ wijkteam

 

☐ VraagWijzer/CJG

 

☐ W&I

 

☐ KBR/ETF

 

☐ anders, te weten:

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐JA

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

Te weten:

☐ wijkteam

 

☐ VraagWijzer/CJG

 

☐ W&I

 

☐ KBR/ETF

 

☐ anders, te weten:

 

 

 

☐ NEE, ga door naar criterium 15.

15.

Samenwerking wijknetwerk

Blijkt uit de subsidieaanvraag dat er wordt samengewerkt met relevante (wijknetwerk)partners?

 

Voor de samenwerking en de onderbouwing daarvan in de aanvraag kunnen extra punten worden toegekend. Geef een beoordeling van de samenwerking.

 

 

 

☐ JA, beoordeling van de samenwerking:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, beoordeling van de samenwerking:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, beoordeling van de samenwerking:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, ga door naar criterium 16.

 

Totaal punten drie beoordelaars:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

16.

Aansluiting bij thema’s en prioriteiten van de betreffende wijk, het gebied

Sluiten de activiteiten aan bij de prioriteiten van het gebied? Denk hierbij aan prioriteiten uit de wijkanalyse, Impact in de Wijk

(Wijkprogrammering 0-100), de wijkagenda, het wijkactieplan, het

wijkprofiel of het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ).

 

Voor deze aansluiting en de onderbouwing daarvan in de aanvraag kunnen extra punten worden toegekend. Geef een beoordeling van deze aansluiting.

 

 

☐ JA, beoordeling van de aansluiting:

 

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA, beoordeling van de aansluiting:

 

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA, beoordeling van de aansluiting:

 

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

 

Totaal punten drie beoordelaars:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

 

Is het totaal aantal punten van de drie beoordelaars samen bij criteria 15 (Samenwerking wijknetwerk) en criteria 16 (Aansluiting bij thema’s) minder dan 12 punten?

☐ JA, AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

Is het totaal aantal punten van de drie beoordelaars samen bij criteria 15 (Samenwerking wijknetwerk) en 16 (Aansluiting bij thema’s) 12 punten of meer?

☐ JA, ga door naar criterium 17.

 

 

 

 

 

17.

Prioritaire doelgroepen

Op welke doelgroep(en) zijn de activiteiten primair gericht?

 

Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

 

 

 

 

Generatie zonder achterstanden/Jeugd

 

 

 

 

Kwetsbare Rotterdammers

 

 

 

 

Langer thuiswonende ouderen

 

 

Kwetsbare wijkbewoners

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Generatie zonder achterstanden/Jeugd

 

 

 

☐ Kwetsbare Rotterdammers

 

 

 

☐ Langer thuiswonende ouderen

 

 

☐ Kwetsbare wijkbewoners

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Generatie zonder achterstanden/Jeugd

 

 

 

☐ Kwetsbare Rotterdammers

 

 

 

 

☐ Langer thuiswonende ouderen

 

 

☐ Kwetsbare wijkbewoners

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Generatie zonder achterstanden/Jeugd

 

 

 

☐ Kwetsbare Rotterdammers

 

 

 

☐ Langer thuiswonende ouderen

☐ Kwetsbare wijkbewoners

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ Generatie zonder achterstanden/Jeugd

Ga door naar criterium 18, en vul daarna nog criterium 22 en 23 in.

 

☐ Kwetsbare Rotterdammers

Ga door naar criterium 19, en vul daarna nog criterium 22 en 23 in.

 

 

☐ Langer thuiswonende ouderen

Ga door naar criterium 20 en vul daarna nog criterium 22 en 23 in.

 

☐ Kwetsbare wijkbewoners

Ga door naar criterium 21 en vul daarna nog criterium criterium 22 en 23 in.

18.

Doelgroep: Generatie zonder achterstanden/Jeugd

Dragen de activiteiten voor deze doelgroep bij aan minimaal één van de drie hieronder genoemde factoren uit de Wijkprogrammering Jeugd? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

Factor 1: het bijdragen aan het versterken van de sociaal-emotionele vaardigheden van jeugdigen;

Factor 2: het bijdragen aan het bevorderen van het schoolsucces van jeugdigen. Let op: hieronder valt geen huiswerkbegeleiding en vervangend lesaanbod.

Factor 3: het bijdragen aan het versterken van een positief pedagogisch klimaat (stimuleren van beweeg- en vrijetijdsactiviteiten, tegengaan en voorkomen van zwakke binding met de buurt en preventie van jeugdcriminaliteit).

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA, namelijk:

☐ factor 1

 

 

 

☐ factor 2

 

 

 

☐ factor 3

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA, namelijk:

☐ factor 1

 

 

 

☐ factor 2

 

 

 

☐ factor 3

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA, namelijk:

☐ factor 1

 

 

 

☐ factor 2

 

 

 

☐ factor 3

 

 

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

☐ JA, namelijk:

 

☐ factor 1

 

 

 

☐ factor 2

 

 

 

☐ factor 3

 

 

 

Ga door naar criterium 22.

19.

Doelgroep: Kwetsbare Rotterdammers

Dragen de activiteiten voor deze doelgroep bij aan minimaal één van de vier hieronder genoemde doelstellingen? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

 

Doelstelling 1: het bevorderen van een sociaal netwerk rondom kwetsbare Rotterdammers.

 

Doelstelling 2: Inzet op collectieve (gezondheids) preventie.

 

 

 

Doelstelling 3: Bieden van ondersteuning bij eenvoudige problematiek of het bieden van informatie en advies.

 

Doelstelling 4: Vergroten van de participatie.

 

 

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

 

☐ doelstelling 4

 

Ga door naar criterium 22.

 

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

20.

Doelgroep: Langer thuiswonende ouderen

Dragen de activiteiten voor deze doelgroep bij aan minimaal één van de zeven hieronder genoemde doelstellingen? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

 

Doelstelling 1: het bevorderen van een gezonde leefstijl van ouderen.

 

Doelstelling 2: meedoen en participatie.

 

Doelstelling 3: vergroten van digitale vaardigheden.

Doelstelling 4: bestrijden van eenzaamheid.

 

Doelstelling 5: Ondersteunen van ouderen om langer thuis te wonen.

 

Doelstelling 6: het bevorderen van een dementie vriendelijke wijk.

 

Doelstelling 7: ontlasten van mantelzorgers.

 

 

 

JA, namelijk:

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

☐ doelstelling 5

 

☐ doelstelling 6

 

 

☐ doelstelling 7

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

JA, namelijk:

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

☐ doelstelling 5

 

☐ doelstelling 6

 

 

☐ doelstelling 7

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

JA, namelijk:

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

☐ doelstelling 5

 

☐ doelstelling 6

 

 

☐ doelstelling 7

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

JA, namelijk:

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

☐ doelstelling 4

 

 

☐ doelstelling 5

 

☐ doelstelling 6

 

 

☐ doelstelling 7

 

 

Ga door naar criterium 22.

 

☐ NEE

AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

21.

Doelgroep: Kwetsbare wijkbewoners

 

Dragen de activiteiten voor deze doelgroep bij aan minimaal één van de drie hieronder genoemde doelstellingen? Meerdere antwoorden zijn mogelijk.

 

 

 

Doelstelling 1: Inzet op collectieve (gezondheids) preventie.

 

Doelstelling 2: Bieden van ondersteuning bij eenvoudige problematiek of het bieden van informatie en advies.

 

Doelstelling 3: Vergroten van de participatie.

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

 

 

☐ NEE

 

 

☐ JA, namelijk:

 

 

 

 

 

 

 

☐ doelstelling 1

 

 

 

☐ doelstelling 2

 

 

 

☐ doelstelling 3

 

Ga door naar criterium 22.

 

☐ NEE AFWIJZINGSGROND: De aanvraag komt niet in aanmerking voor subsidiëring op grond van deze subsidieregeling.

 

 

22.

Bewezen effectieve inzet

Is de ingezette interventie beschreven in een van de kennisbanken van de volgende organisaties;

 

1. MOVISIE

Databank effectieve sociale interventies.

 

 

2. RIVM

Loket gezond leven.

 

3. Nederlands Jeugdinstituut (NJI)

Databank effectieve jeugdinterventies.

 

4. Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NCJ)

Interventiebibliotheek.

 

5. Trimbos-instituut

Overzicht erkende interventies.

 

6. GGD Geneeskundige Hulpverleningsorganisaties in de Regio (GHOR)

GGD Appstore.

 

Of wordt gebruik gemaakt van de Talenthouse-methodiek?

 

 

 

 

 

 

 

☐ JA, 1 punt

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA, 1 punt

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA, 1 punt

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE

 

 

 

 

 

☐ JA

Totaal punten drie beoordelaars:

 

 

☐ NEE

 

Ga door naar criterium 23.

23.

Deskundigheid

Blijkt uit de aanvraag dat de aanvrager kennis of deskundigheid heeft van de doelgroep en de (mogelijke) problematiek (scholing/training vrijwilligers/selectiecriteria bij werving)? Dit aanbod is eventueel ingekocht bij de integrale welzijnsaanbieder of er is sprake van stedelijk ingekocht aanbod.

 

Voor aantoonbaar aanwezige deskundigheid kunnen extra punten worden toegekend. Geef een beoordeling van deze deskundigheid.

 

 

☐ JA, beoordeling van de deskundigheid:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA, beoordeling van de aansluiting:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA, beoordeling van de aansluiting:

 

☐ slecht

(0 punten)

 

☐ onvoldoende

(1 punt)

 

☐ voldoende

(2 punten)

 

☐ goed

(3 punten)

 

☐ uitmuntend

(4 punten)

 

☐ NEE

 

☐ JA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

☐ NEE, deskundigheid is niet aangetoond 0 punten.

 

Totaal punten drie beoordelaars:

 

 

 

EINDBEOORDELING:

☐ Deze aanvraag wordt afgewezen op grond van criterium …

☐ Deze aanvraag heeft … punten behaald.

 

 

 

1. Toelichting Puntentelling

De puntentelling is als volgt:

 

Slecht: uit de informatie van de aanvrager blijkt dat de aanvraag nauwelijks beantwoordt aan het gevraagde in het afwegingskader.

Onvoldoende: uit de informatie van de aanvrager blijkt dat de aanvraag onvoldoende beantwoordt aan het gevraagde in het afwegingskader.

Voldoende: uit de informatie van de aanvrager blijkt dat de aanvraag in voldoende mate beantwoordt aan het gevraagde in het afwegingskader.

Goed: uit de informatie van de aanvrager blijkt dat de aanvraag grotendeels beantwoordt aan het gevraagde in het afwegingskader.

Uitmuntend: uit de informatie van de aanvrager blijkt dat de aanvraag volledig beantwoord aan het gevraagde van de gemeente.

 

 

2. Toelichting Sport versus Beweegactiviteiten

Sport (activiteiten) zien wij vanuit couleur locale als betaalde beweegactiviteiten, via een lidmaatschap, op regelmatige basis, bij een sportvereniging (vaak in competitie verband van de betreffende sportbond). Welzijn en dus ook couleur locale hebben een toeleidende rol naar deze sportactiviteiten en sportclubs.

Daarnaast kunnen voor bewoners beweegactiviteiten worden georganiseerd. Niet primair als sportactiviteit, maar voor de (mentale) gezondheid of ter ontmoeting. De aanbieder kan de beweegactiviteit inzetten als middel om bewoners te trekken naar de locatie of als middel om een ander welzijnsdoel uit het beleidsplan Heel de Stad te bereiken. De beweegactiviteit dient altijd een vroegsignalerende functie te hebben welke ook beschreven moet worden en de beweegactiviteit mag niet gezien kunnen worden als sportactiviteit. Voordat de aanvraag definitief beoordeeld wordt dient met de beleidsafdeling Sport te worden afgestemd.

 

3. Toelichting Cultuur versus Vrijetijdsactiviteiten

Culturele activiteiten zien wij vanuit couleur locale als het bezoeken van of deelname aan musea, dans, theater, beeldende kunst, muziek etc, met en door professionele kunst(enaars). Bij vrijetijdsactiviteiten kan het om gelijke activiteiten gaan, maar de professionele inzet die gesubsidieerd kan worden is de welzijnsprofessional met vrijwillige inzet vanuit Kunst & Cultuur en onder aanvullende voorwaarden dat de activiteit een vroegsignalerende functie vervult, deze vroegsignalerende functie expliciet beschreven staat als samenwerking met en doorleiding naar relevante partners en dat het aanbod ook gericht is op de welzijnsdoelen uit het beleidsplan Heel de stad. Voordat de aanvraag definitief beoordeeld wordt dient met de beleidsafdeling Cultuur te worden afgestemd.

 

Opgemerkt wordt dat professionele inzet van kunstenaars voor vrijetijdsactiviteiten niet vanuit couleur locale worden gesubsidieerd. Cofinanciering met de afdeling Kunst & Cultuur is wel mogelijk. Natuurlijk zijn onkostenvergoedingen wel mogelijk, net als een waardering voor de vrijwillige inzet. Bij beweegactiviteiten wordt professionele inzet wel toegestaan. Als reden is dat beweegactiviteiten die niet goed worden uitgevoerd schadelijk voor de gezondheid kunnen zijn. Deskundigheid en goede instructies zijn daarom belangrijk.

 

 

 

Naar boven