Gemeenteblad van Rhenen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2022, 320103 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Rhenen | Gemeenteblad 2022, 320103 | beleidsregel |
Gemeente Rhenen - Klachtenregeling gemeenteraad en griffie gemeente Rhenen
klacht: een uiting van ongenoegen over de wijze waarop de gemeenteraad, een lid van de gemeenteraad, een fractievolger, de griffier of een medewerker van de griffie zich in een bepaalde aangelegenheid tegenover de klager heeft gedragen. Officieel kan alleen een klacht worden ingediend tegen het bestuursorgaan in zijn geheel. Een klacht tegen een lid van de gemeenteraad, een fractievolger of bijvoorbeeld een commissievoorzitter is dus een klacht tegen het gehele bestuursorgaan;
gedraging: het in een bepaalde gelegenheid handelen of nalaten te handelen tegenover een natuurlijk persoon of rechtspersoon door de gemeenteraad, een lid van de gemeenteraad, de griffier of een medewerker van de griffie; waaronder onder andere zijn begrepen onheuse bejegening, het verstrekken van verkeerde gegevens, het achterwege laten van een reactie, de manier waarop werkzaamheden worden verricht of nagelaten;
Artikel 2. Algemene bepalingen
Een ieder heeft het recht om over de wijze waarop de gemeenteraad, een lid van de gemeenteraad, een commissielid, een commissievoorzitter, de griffier of een medewerker van de griffie zich in een bepaalde aangelegenheid jegens hem of haar heeft gedragen een klacht in te dienen bij de gemeenteraad. De klacht tegen een lid van de gemeenteraad, een commissielid of voorzitter van een commissie is gelijk aan een klacht tegen de gehele raad omdat een klacht alleen ingediend kan worden tegen het bestuursorgaan.
Artikel 6. Ontvangstbevestiging
De ontvangst van een klaagschrift wordt binnen tien werkdagen schriftelijk bevestigd en bevat daarnaast informatie over de verdere procedure. Als een klaagschrift digitaal is ingediend, wordt deze ook digitaal bevestigd.
Artikel 13. Nationale ombudsman
Bij het toezenden van de bevindingen genoemd in artikel 12 van deze regeling, vermeldt het presidium binnen welke termijn klager eventueel een verzoekschrift kan indienen bij de Nationale ombudsman in Den Haag.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-320103.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.