Vervangingsregeling directie gemeente Ameland 2022

Burgemeester en wethouders van de gemeente Ameland,

Overwegende dat:

- er in 2021 een Organisatiestatuut is vastgesteld;

- de vervanging van de secretaris-directeur moet worden geregeld en het wenselijk is de vervanging van de overige leidinggevenden eveneens te regelen;

 

Gelet op:

- artikel 106 van de Gemeentewet;

- artikel 5.4 van het Organisatiestatuut Gemeente Ameland 2021;

- het voorstel van de directie d.d. 25 mei 2022;

 

Besluiten:

Vast te stellen de volgende Vervangingsregeling Directie Gemeente Ameland 2022:

 

 

 

Artikel 1. Vervanging leden directie

  • 1.

    De secretaris-directeur en drie leidinggevenden vormen tezamen de directie (het managementteam).

  • 2.

    Als plaatsvervanger van een directielid kan uitsluitend het andere lid van de directie optreden.

  • 3.

    De vervanging van directieleden is als volgt geregeld:

 

Functie Eerste vervanger Tweede vervanger

 

Secretaris-directeur Adjunct-directeur Realisatie Adjunct-directeur Beleid

Adjunct-directeur Realisatie Secretaris-directeur Adjunct-directeur Beleid

Adjunct-directeur Beleid Secretaris-directeur Adjunct-directeur Realisatie

Bedrijfsleider Adjunct-directeur Realisatie Secretaris-directeur

 

 

Artikel 2. Bevoegdheden en beperkingen

  • 1.

    De plaatsvervanger is bevoegd de taken en verantwoordelijkheden van het directielid uit te oefenen bij diens afwezigheid. De tweede plaatsvervanger is daartoe bevoegd bij afwezigheid van de eerste plaatsvervanger.

  • 2.

    Het te vervangen directielid kan beperkingen stellen aan de uitoefening van diens taken en verantwoordelijkheden voor de plaatsvervanger.

  • 3.

    De beperkingen als bedoeld in het vorige lid worden alsdan schriftelijk vastgelegd.

  • 4.

    Indien een bevoegdheid is uitgeoefend door een plaatsvervanger, dient dit in de ondertekening tot uitdrukking te worden gebracht door gebruikmaking van de woorden ‘plaatsvervangend functietitel afwezige’, gevolgd door eigen naam en functie.

 

Artikel 3. Onvoorzien

In gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist de secretaris-directeur en treft deze zo nodig maatregelen.

 

Artikel 4. Slotbepalingen

  • 1.

    Deze regeling kan worden aangehaald als ‘Vervangingsregeling Directie Gemeente Ameland 2022’;

  • 2.

    Deze regeling treedt in werking binnen acht dagen na de dag van bekendmaking.

 

Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van Ameland op 28 juni 2022;

het college,

Leo Pieter Stoel Iwan Valk

Burgemeester secretaris-directeur

Naar boven