Gemeente Heerlen – BEKENDMAKING BESCHIKKING MET BETREKKING TOT DE VASTSTELLING VAN HOGERE GRENSWAARDEN WET GELUIDHINDER VANWEGE WEGVERKEERSLAWAAI VOOR HET PSYCHO-GERIATISCH CENTRUM DOUVENRADE (MAXIMAAL 105 ZORGKAMERS)

 

Burgemeester en wethouders van Heerlen maken bekend dat zij voornemens zijn in te stemmen met een op 29 april 2022 ingekomen verzoek om vaststelling van hogere grenswaarden vanwege het wegverkeerslawaai als bedoeld in de Wet geluidhinder voor maximaal 105 zorgkamers gelegen binnen de planologische maatregel PG Centrum Douvenrade te Heerlen.

De beschikking houdt in dat voor maximaal 105 zorgkamers binnen de planologische maatregel PG Centrum Douvenrade, alhier, waar vanwege het wegverkeer van de N281 een overschrijding plaatsvindt van de wettelijk toegestane geluidbelasting op de gevel (de voorkeursgrenswaarde), een zogenaamde hogere waarde wordt vastgesteld.

De beschikking en de bijbehorende stukken (o.a. de aanvraag en het akoestisch rapport) liggen met ingang van 8 juli 2022 gedurende een termijn van zes weken, tot en met 19 augustus 2022, ter inzage bij de Infobalie in de Publiekshal in het Stadhuis van de gemeente Heerlen, Geleenstraat 27, op maandag, dinsdag en vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur en op woensdag en donderdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.

Gedurende deze periode kunnen belanghebbenden onder vermelding van zaaknummer Z-22315825 schriftelijk beroep over het besluit naar voren brengen.

Tegen vergoeding van de kosten wordt een afschrift van de ter inzage gelegde stukken verstrekt.

Indienen beroep

Belanghebbenden die tijdig hun zienswijze hebben kenbaar gemaakt gedurende de termijn van ter inzage legging van de ontwerpbeschikking, alsmede belanghebbenden aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten dat zij dit niet hebben gedaan, dan wel belanghebbenden die getroffen worden door de wijziging in de beschikking, kunnen gedurende bovengenoemde termijn van zes weken, beroep instellen.

Het gemotiveerde beroepschrift dient - bij afzonderlijke brief - te worden gezonden naar de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag. Degene die beroep instelt kan tevens binnen de genoemde termijn een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Het besluit wordt niet van kracht voordat op dat verzoek is beslist.

Bij de indiening van het beroepsschrift en/of de indiening van voorlopige voorziening moeten de volgende gegevens worden vermeld:

 de naam en het adres van de indiener;

 de dagtekening van het beroep;

 een omschrijving van het besluit waartegen het beroep is gericht

(inclusief datum en kenmerk van het besluit Z-22315825);

 de gronden van het beroep.

Bij het beroepschrift wordt zo mogelijk een kopie van het bestreden besluit toegevoegd.

Tevens bestaat de mogelijkheid om digitaal beroep in te stellen en een verzoek om voorlopige voorziening in de dienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Op de genoemde site van de Raad van State staan de exacte voorwaarden vermeld.

 

Naar boven