Gemeenteblad van Heerlen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerlen | Gemeenteblad 2022, 268744 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Heerlen | Gemeenteblad 2022, 268744 | ander besluit van algemene strekking |
Gemeente Heerlen - Uitwerkingsbesluit klachtenregeling aanbesteden gemeente Heerlen
Artikel 2 - Doel Klachtenregeling Aanbesteden
Toepassing van de Klachtenregeling Aanbesteden heeft tot doel dat Klachten niet nodeloos aan de rechter worden voorgelegd, maar in onderling overleg snel en laagdrempelig worden opgelost.
Artikel 7 – Samenstelling Klachtenmeldpunt Aanbesteden
Het Klachtenmeldpunt Aanbesteden wordt gevormd door twee personen, en is onafhankelijk. Onafhankelijk betekent dat de twee personen niet direct betrokken zijn (geweest) bij (het opstellen van) de aanbesteding waar de Klacht betrekking op heeft. Onafhankelijk betekent niet dat een klacht moet worden behandeld door iemand van buiten de inkoopafdeling.
Artikel 8 – Procedure afhandeling klacht
Wanneer het Klachtenmeldpunt Aanbesteden een Klacht in behandeling neemt, wordt dit aan de klager medegedeeld en wordt een indicatieve beschrijving gegeven van het verdere procedureverloop. Bij de behandeling van Klachten streeft het Klachtenmeldpunt Aanbesteden naar een goede balans tussen snelheid van behandeling van een Klacht en bij die behandeling het in acht te nemen van zorgvuldigheid.
Artikel 10 – Inschakeling van deskundigen
Het Klachtenmeldpunt Aanbesteden kan, op verzoek van de klager, adviseren aan de Aanbestedende Dienst om de Klacht, voordat daarop door de Aanbestedende Dienst wordt beslist, voor bemiddeling of advies voor te leggen aan de Commissie van Aanbestedingsexperts.
Artikel 11 – Afhandeling van de Klacht
De Aanbestedende Dienst beslist over de klacht aan de hand van het oordeel van het Klachtenmeldpunt Aanbesteden. Als de Klacht terecht of deels terecht is, bepaalt de Aanbestedende dienst of en welke corrigerende of preventieve maatregelen zullen worden getroffen. Als de Klacht niet terecht is, dan wordt de Klacht afgewezen. Als de Klacht, gelet op de fase waarin de aanbestedingsprocedure zich bevindt, te laat is ingediend of niet voldoet aan de indieningseisen wordt de Klacht niet in behandeling genomen.
Nadat op de Klacht is beslist of is nagelaten binnen een redelijke termijn op de Klacht een beslissing te nemen, kan de klager de Klacht aan de Commissie van Aanbestedingsexperts voorleggen. Een Klacht kan niet aan de Commissie van Aanbestedingsexperts worden voorgelegd als de Aanbestedende Dienst niet de gelegenheid heeft gehad om binnen de meegedeelde richttermijn op de Klacht te beslissen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-268744.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.