Gemeenteblad van Harderwijk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Harderwijk | Gemeenteblad 2022, 26789 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Harderwijk | Gemeenteblad 2022, 26789 | delegatie- of mandaatbesluit |
Mandaatbesluit gemeente Harderwijk 2022
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Harderwijk en de burgemeester van de gemeente Harderwijk, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht, de artikelen 59a, 160, 168 en 171 van de Gemeentewet, het ‘Organisatiebesluit gemeente Harderwijk 2022’ en artikel 27 van de ‘Financiële verordening gemeente Harderwijk 2019’;
Artikel 2. Mandaat, volmacht en machtiging
In dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt onder het verlenen van mandaat tevens het geven van een volmacht of machtiging verstaan.
Het college en de burgemeester, ieder voor zover het zijn eigen bevoegdheden betreft, verlenen aan de ADG, de directeuren, de teamleiders, de concerncontroller en de overige medewerkers het mandaat om alle besluiten te nemen en alle overige rechtshandelingen en feitelijke handelingen te verrichten, waaronder de vertegenwoordiging in rechte, die in het kader van een goede uitoefening van hun taken en bevoegdheden nodig zijn, met inbegrip van de schriftelijke dan wel elektronische ondertekening van stukken.
Het in het eerste lid omschreven mandaat komt de gemandateerde slechts toe voor zover de uitoefening van de bevoegdheid behoort tot diens taak of functiegebied (bijlage 6) en met inachtneming van het navolgende:
de gemandateerde kan uitsluitend gebruik maken van zijn mandaat voor het aangaan van financiële verplichtingen voor zover daarin is voorzien in de begroting en voor zover de gemandateerde daartoe is aangewezen als (hoofd)budgethouder of beheerder door of namens het college en voor zover het desbetreffende budget toereikend is;
Tot de bevoegdheden vallend onder dit besluit worden tevens gerekend al die bevoegdheden die het college of de burgemeester toekomen op grond van delegatie of op grond van een door een externe partij aan hen verleend mandaat. In de laatste situatie kan als beperking gelden dat het desbetreffende mandaat in verdere (door)mandatering niet voorziet, in welk geval dat uit dat mandaat dient te blijken.
Artikel 4. Bijzondere bevoegdheden
Het college machtigt op grond van artikel 168 van de Gemeentewet de (loco)burgemeester om, in (reces)perioden waarin er geen quorum aanwezig is, gehoord de andere aanwezige leden van het college, namens het college alle noodzakelijke besluiten te nemen die ter vergadering worden voorgelegd aan het college. Dit geldt niet indien, naar het oordeel van de (loco) gemeentesecretaris, de aard van de gevraagde beslissing, de Awb of enig ander bij formele wet gesteld voorschrift zich daartegen verzet.
Artikel 5. Vervanging ADG, directeuren en teamleiders
De bij dit mandaatbesluit verleende mandaten aan ADG, directeuren en teamleiders worden bij hun afwezigheid geacht te zijn verleend aan hun vervangers overeenkomstig de Vervangingsregeling behorende bij het geldende organisatiebesluit van de gemeente.
Artikel 7. Ondertekening bij mandaat
Bij de uitoefening van mandaat worden stukken van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester, als volgt ondertekend:
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van Harderwijk in de vergadering van 18 januari 2022
de heer J.P. Wassens
secretaris
de heer H.J. van Schaik
burgemeester
Aldus vastgesteld door de burgemeester van Harderwijk op 18 januari 2022.
H.J. van Schaik,
burgemeester
Bijlage 1. Bevoegdheden die blijven voorbehouden aan het college
Het nemen van besluiten waarbij wordt afgeweken van het beleid, richtlijnen en/of voorschriften of van het advies van een adviseur als bedoeld in artikel 3:5 van de Awb. In het omgevingsrecht geldt als uitzondering het binnenplans afwijken van een bestemmingsplan of beheersverordening en de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen gevallen (voorheen zogenaamde kruimelgevallen).
Alle rechtshandelingen en andere handelingen ten aanzien van de ADG, waaronder het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst, het aangaan van een vaststellingsovereenkomst, het opleggen van maatregelen en het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Cao en het Personeelsreglement.
Bijlage 2. Bevoegdheden die blijven voorbehouden aan de burgemeester
Bijlage 3. Bevoegdheden die blijven voorbehouden aan de ADG
Alle rechtshandelingen en andere handelingen ten aanzien van de directeuren, de directiesecretaris en de concerncontroller, waaronder het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst, het aangaan van een vaststellingsovereenkomst, het opleggen van maatregelen en het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Cao en het Personeelsreglement, maar uitgezonderd de ontslaggronden die het college aan zich heeft voorbehouden.
De bevoegdheid om wijzigingen in de werkzaamheden per organisatie-eenheid aan te brengen zoals opgenomen in de bijlage 6 en als gevolg daarvan bijlage 6 gewijzigd vast te stellen en deze bekend te maken op overheid.nl, uitsluitend met inachtneming van het op dat moment geldende organisatiebesluit en voor zover geen sprake is van personele gevolgen.
Bijlage 4. Bevoegdheden die blijven voorbehouden aan ADG en directeuren
Het nemen van een besluit over de verpachting, ingebruikgeving en verhuur van, alsmede het vestigen van beperkte rechten en appartementsrechten op aan de gemeente in eigendom toebehorende gronden en opstallen, voor zover passend binnen de vastgestelde (financiële en beleids)kaders. Hiervan uitgezonderd zijn de ingebruikgeving en verhuur van gemeentelijke binnensportaccommodaties en zwembad.
Het uitvoeren van bepalingen en bedingen zoals onder meer opgenomen in:
overeenkomsten over grondexploitaties ex artikel 6:24 Wro, regelingen verhaal van planschade ex artikel 6.4a Wro, vaststellingsovereenkomsten en intentieovereenkomsten;
en het opzeggen/beëindigen, aanvullen, wijzigen en verlengen van de hiervoor genoemde overeenkomsten, mits de uitvoering past binnen de daarvoor vastgestelde (financiële en beleids)kaders.
Alle rechtshandelingen en andere handelingen ten aanzien van toegewezen teamleiders en rechtstreeks toegewezen medewerkers, waaronder het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst, het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Cao en het Personeelsreglement en het opleggen van maatregelen (met uitzondering van de maatregelen die zijn voorbehouden aan de ADG en de ontslaggronden die het college aan zich heeft voorbehouden).
Bijlage 5. Bevoegdheden die blijven voorbehouden aan ADG, directeuren, teamleiders en concerncontroller
Alle rechtshandelingen en andere handelingen ten aanzien van de medewerkers van het toegewezen team respectievelijk het toegewezen stafbureau Concerncontrol, waaronder het aangaan, wijzigen en beëindigen van een arbeidsovereenkomst (met uitzondering van vaststellingsovereenkomsten), het uitoefenen van de bevoegdheden op grond van de Cao en het Personeelsreglement en het opleggen van maatregelen (met uitzondering van de maatregelen die zijn voorbehouden aan de ADG en de ontslaggronden die het college aan zich heeft voorbehouden).
Bijlage 6. Omschrijving van werkzaamheden per organisatie-eenheid
De hoofdorganisatiestructuur van de ambtelijke organisatie van de gemeente Harderwijk bestaat uit de ADG, het DT, elf teams en het stafbureau Concerncontrol.
De teams zijn gepositioneerd rondom de opgaven in het ruimtelijk domein en daarbij behorende dienstverlening enerzijds en rondom opgaven in de samenleving / maatschappij en daarbij behorende dienstverlening anderzijds.
Tot Stad en Omgeving (was: Ruimte en Dienstverlening) behoren de teams Ruimtelijk Beleid, Ruimtelijk Projectenbureau, Ruimtelijke Dienstverlening, Realisatie en Beheer en Stadsbedrijf.
Tot Mens en Maatschappij (was: Maatschappij en Dienstverlening) behoren de teams Samenleving, Vergunningverlening Informatievoorziening en -beheer, Bestuur en Organisatie, KCC, Stadstoezicht en Sport(accommodaties). 1
In deze ordening – twee domeinen – hebben teams een directeur. Deze directeur is de leidinggevende van de betreffende teamleiders en is het eerste aanspreekpunt binnen het DT voor het team.
Hieronder volgt een beschrijving van opgaven en taken per team en van het stafbureau Concerncontrol.
Algemene werkzaamheden teams en stafbureau Concerncontrol
Binnen de specifieke opgaven en taken per team en het stafbureau Concerncontrol worden – voor zover van toepassing – de volgende werkzaamheden verricht:
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Het opstellen en actualiseren van ruimtelijke visies en ruimtelijk beleid en visies en beleid over in ieder geval de thema’s wonen, economie, detailhandel (inclusief markt), binnenstad, havens, toerisme, evenementen, standplaatsen, duurzaamheid, circulariteit (inclusief VANG), energietransitie, klimaatadaptatie, biodiversiteit, water, riolering, groen, honden(losloopgebieden), verkeer en mobiliteit, parkeren en erfgoed;
Team Ruimtelijk Projectenbureau
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Team Ruimtelijke Dienstverlening
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Het realiseren van (infra)projecten op het gebied van riolering, havens, water, ondergrondse infrastructuur, wegen, parkeervoorzieningen, openbare verlichting, civiele kunstwerken, bebording, straatmeubilair, reiniging, afvalinzameling, openbaar groen, sportvelden, begraafplaatsen, bossen, speelplaatsen;
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Het opstellen en actualiseren van beleid op het gebied van onder andere welzijn, ouderen, jeugd, sport, cultuur, onderwijs, onderwijshuisvesting, AZC, inburgering, dierenwelzijn, LHBTIQ, laaggeletterdheid, geluksgericht werken, burgerschap, subsidies, schuldhulpverlening, maatschappelijke zorg, beschermd wonen en maatschappelijke opvang;
Team Vergunningverlening, Informatievoorziening en -beheer
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Gemeentebrede juridische ondersteuning (advisering en uitvoering) over onder meer beleid en verordeningen, subsidies, samenwerking (sverbanden), nadeelcompensatie (met uitzondering van kabels en leidingen), bevoegdheden (waaronder mandaten), overeenkomsten (met uitzondering van overeenkomsten op het gebied van de ruimtelijke ordening en vastgoed en grondzaken);
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Toezicht op de naleving van een aantal wetten, gemeentelijke verordeningen en daarop gebaseerde regelgeving, onder meer de leefbaarheid in de openbare ruimte (inclusief geluid Apv), afval, horeca, evenementen, winkeltijden, (week)markt, standplaatsen en het openbaar gebied en de coronamaatregelen (waaronder de havens, de strandjes, het bosgebied en de parkeerplaatsen), inclusief feitelijke uitvoering van bestuursdwang bij overtredingen;
Dit team heeft in ieder geval de volgende taken:
Dit bureau heeft in ieder geval de volgende taken:
Bijlage 7. Mandaten externe partijen
De bevoegdheden die het college en de burgemeester hebben gemandateerd aan externe partijen blijven voorbehouden aan de desbetreffende externe partijen.
Het betreft in ieder geval bevoegdheden aan de navolgende partijen2:
Toelichting op het mandaatbesluit
Voor u ligt het mandaatbesluit van de gemeente Harderwijk. Mandaat is de bevoegdheid om in naam van een bestuursorgaan besluiten te nemen (artikel 10:1 van de Awb). Met mandaat wordt gelijkgesteld volmacht en machtiging (waarover verderop in deze toelichting meer), hierna ook samen te noemen ‘de (gemandateerde) bevoegdheid. De gemandateerde bevoegdheid kan worden gegeven aan bijvoorbeeld een wethouder, een medewerker of aan een persoon buiten de gemeentelijke organisatie.
De methodiek die in dit mandaatbesluit wordt toegepast wijkt af van de methodiek die tot nu toe binnen de organisatie werd gehanteerd. Tot nu toe was het gebruikelijk om in het mandaatbesluit alle gemandateerde bevoegdheden expliciet te benoemen, vaak onder verwijzing naar het wetsartikel waarin die bevoegdheid is neergelegd. Deze methode heeft vanzelfsprekend voor- en nadelen. Voordeel van deze methode is dat er vrij nauwkeurig kan worden nagegaan aan welke medewerker welke bevoegdheid is gemandateerd. Is een bepaalde bevoegdheid niet opgenomen in het mandaatbesluit dan is uitsluitend het college of de burgemeester bevoegd om de besluiten te nemen. Nadeel van deze methode is dat dergelijke mandaatbesluiten snel ‘verouderen’ / niet meer ‘volledig’ zijn en daardoor erg onderhoudsgevoelig zijn. Wetten worden voortdurend gewijzigd, er komen steeds nieuwe wetten of wetten worden juist ingetrokken. Dit alles maakt dat het mandaatbesluit vrijwel voortdurend aan wijzigingen onderhevig is.
De gemeente Harderwijk kent een besturingsfilosofie, waarbij op basis van integraliteit wordt gewerkt. Volgens dit organisatiebeginsel worden de bevoegdheden zo laag mogelijk in de organisatie belegd om de organisatie zo slagvaardig mogelijk te maken. De medewerkers, maar ook de directeuren en teamleiders moeten over die bevoegdheden beschikken om de hen toegekende taken adequaat en efficiënt uit te voeren. Dat impliceert tevens dat het bestuur haar medewerkers het vertrouwen schenkt dat zij op gepaste en verstandige wijze gebruik maken van en omgaan met hun bevoegdheden. Belangrijk is ook dat van een mandaat gebruik kan worden gemaakt; het is geen verplichting.
De nieuwe, omgekeerde methodiek is minder onderhoudsgevoelig, vollediger en flexibeler en komt beter tegemoet aan de uitgangspunten van integraliteit. Alle collegebevoegdheden worden gemandateerd tot op medewerkersniveau, tenzij de bevoegdheid expliciet wordt voorbehouden aan een hoger hiërarchisch niveau. Bovendien wordt in het mandaatbesluit zo min mogelijk verwezen naar wetsartikelen. Het directe gevolg van deze methode is natuurlijk dat alle bevoegdheden die niet zijn uitgezonderd van het mandaat, zijn gemandateerd tot op medewerkersniveau en dus zo laag mogelijk in de organisatie komen te liggen. Bijkomend voordeel hiervan is dat geen separate ondermandaatbesluiten meer nodig zijn.
Kortom: een duidelijk, eenvoudig en ruim mandaatbesluit dat beter aansluit bij de visie van onze organisatie.
Bevoegdheid college en burgemeester
De bevoegdheid in mandaat wordt uitgeoefend onder verantwoordelijkheid van het oorspronkelijke bevoegde orgaan - de mandaatgever - in dit geval het college en de burgemeester. De gemandateerde kan namens de mandaatgever besluiten nemen. Deze besluiten worden toegerekend aan het bestuursorgaan zelf. Het bestuursorgaan verliest de bevoegdheid om zelf het besluit te nemen niet en kan dit ook te allen tijde doen. Ook betekent dit dat bezwaar en beroep tegen een in mandaat genomen besluit wordt ingesteld tegen het bestuursorgaan zelf en niet tegen de medewerker die het besluit feitelijk heeft genomen.
Ondertekening- en beslissingsmandaat
In het mandaatbesluit is degene die bevoegd is in mandaat een besluit te nemen tevens bevoegd dit besluit te ondertekenen. Uitgangspunt van het mandaatbesluit is dat alle bevoegdheden beslissingsmandaten zijn. Met beslissingen worden hier zowel beslissingen gericht op rechtsgevolg bedoeld als beslissingen die niet zijn gericht op rechtsgevolg.
Externe mandaten blijven ‘gewone’ mandaten
Dit mandaatbesluit geldt niet voor de ‘externe’ mandaten. Dit zijn bevoegdheden die zijn verleend aan externe partijen, zoals Meerinzicht en de Omgevingsdienst (ODNV). Voor mandaten aan externe partijen blijven we de systematiek houden zoals die nu ook is, namelijk een ‘gewoon’ mandaatbesluit. Om dit mandaatbesluit leesbaar te houden en niet te omvangrijk, is alleen een verwijzing opgenomen naar deze externe mandaten.
Dit artikel bevat de uitleg van een aantal die voorkomen in het omgekeerde mandaatbesluit.
Artikel 2 Mandaat, volmacht en machtiging
In dit mandaatbesluit worden zowel publiekrechtelijke als privaatrechtelijke bevoegdheden aan medewerkers toegekend. Dat betekent dat mandaat wordt verleend om publiekrechtelijke beslissingen te nemen, volmacht om privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten en machtiging om handelingen te verrichten die noch een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn (artikel 10:12 van de Awb).
Volmacht en machtiging zijn niet als zodanig in het mandaatbesluit te onderscheiden. Toch is het van belang even bij volmacht (3:60 e.v. van het BW) stil te staan. Volmacht speelt een rol bij het optreden van de gemeente als rechtspersoon naar burgerlijk recht. Een voorbeeld kan hierbij wellicht duidelijkheid verschaffen. Als de gemeente (als rechtspersoon) een koopovereenkomst sluit, is het college op grond van de Gemeentewet het bevoegde orgaan om tot koop te beslissen. De ondertekening van de koopovereenkomst wordt echter door de burgemeester (ingevolge art. 171 van de Gemeentewet) gedaan. Het college kan een medewerker een volmacht verlenen om besluiten te nemen tot het aangaan van een overeenkomst. Toch zal de burgemeester nog steeds de overeenkomst moeten ondertekenen, tenzij deze aan een medewerker volmacht verleent om de gemeente namens hem te vertegenwoordigen.
De schakelbepaling van artikel 10:12 van de Awb zorgt ervoor dat de publiekrechtelijke vereisten die gelden voor mandaatverlening overeenkomstig gelden voor het verlenen van volmachten (en machtigingen). In het vervolg van deze toelichting wordt gemakshalve verder uitsluitend over mandaat gesproken, tenzij er specifiek aanleiding is om over volmacht of machtiging te spreken.
Deze bepaling geeft de ‘omgekeerde systematiek’ weer. Alle wettelijke bevoegdheden van het college en de burgemeester worden gemandateerd tenzij expliciet uitgezonderd. Bevoegdheden die niet worden genoemd, mogen op het laagste hiërarchische niveau worden uitgeoefend, mits behorend tot de taak en het functiegebied en binnen de overige kaders gesteld in het mandaatbesluit. Een visualisatie is opgenomen in onderstaande afbeelding:
Geen mandaat wordt verleend voor bevoegdheden waarvoor rechtens geen mandaat kan worden verleend of waarvan de aard en strekking zich tegen het verlenen van mandaat verzetten.
Het college en de burgemeester behouden altijd het recht om de gemandateerde bevoegdheden zelf te blijven uitoefenen, maar kunnen deze ook geheel of gedeeltelijk intrekken of wijzigen.
Onder de bevoegdheden van het college en de burgemeester vallen ook die bevoegdheden die hen toekomen op grond van delegatie of op grond van een door een externe partij aan hen verleend mandaat. In de laatste situatie kan als beperking gelden dat het desbetreffende mandaat in verdere doormandatering niet voorziet, in welk geval dat uit het desbetreffende mandaatbesluit dient te blijken; de aanwijzingen van de mandaatgever dienen te allen tijde in acht te worden genomen.
Het college en de burgemeester, kunnen zo nodig individuele mandaten verstrekken indien dit vanuit oogpunt van effectieve en efficiënte bedrijfsvoering gewenst is.
Artikel 4 Bijzondere bevoegdheden
In (reces)perioden kan het voorkomen dat er te weinig collegeleden aanwezig zijn om rechtsgeldig besluiten te kunnen nemen. Artikel 56 lid 1 Gemeentewet bepaalt namelijk dat ten minste de helft van het aantal in het college zitting hebbende leden aanwezig moet zijn. Om ervoor te zorgen dat de noodzakelijke besluitvorming toch doorgang kan vinden bij ontbreken van dit quorum, wordt mandaat verleend aan de (loco)burgemeester. De burgemeester handelt in dit geval niet in zijn hoedanigheid als zelfstandig bestuursorgaan, maar als gemachtigde van het college op grond van artikel 168 Gemeentewet.
De burgemeester verleent op grond van artikel 171 lid 2 Gemeentewet bevoegdheid aan portefeuillehouders om overeenkomsten en documenten te ondertekenen die tot hun portefeuille behoren.
Artikel 5 Vervanging ADG, directeuren en teamleiders
De Vervangingsregeling maakt onderdeel uit van het ‘Organisatiebesluit gemeente Harderwijk 2022’.
Artikel 6 Te ondertekenen documenten
Besluiten moeten altijd worden voorzien van een handtekening. Dit geldt ook voor privaatrechtelijke rechtshandelingen. Hierbij moet worden gedacht aan overeenkomsten, opzeggingen, (notariële) aktes, officiële (grond)aanbiedingen en aanvaardingen. Ook officiële standpunten van of namens het gemeentebestuur of de gemeente, zoals bezwaar en beroep, rapportages opgesteld in het kader van toezicht en handhaving, en officiële aanvragen, moeten van een handtekening worden voorzien. Dit geldt eveneens voor documenten met een ‘persoonlijke noot/boodschap’, zoals brieven van de burgemeester aan ouders van overlast gevende jongeren of nabestaanden na een zelfmoord. Overige correspondentie behoeft niet te worden ondertekend.
Artikel 7 Ondertekening bij mandaat
In dit artikel is geregeld hoe het ondertekeningsblok eruit hoort te zien.
Artikel 8. Intrekking oude regeling en overgangsbepaling
Het ‘Mandaatbesluit gemeente Harderwijk 2015’ met bijbehorend bevoegdhedenregister en de daarop gebaseerde aanvullende (onder)mandaatbesluiten worden ingetrokken. De op dat besluit rechtstreeks verleende mandaten aan externe partijen blijven van kracht.
Mandaatbesluiten die niet zijn gebaseerd op het ‘Mandaatbesluit gemeente Harderwijk 2015’ worden met dit besluit niet ingetrokken en blijven hun geldigheid behouden.
Artikel 9. Inwerkingtreding en citeertitel
Dit mandaatbesluit treedt niet eerder in werking voordat het bekend is gemaakt. Het besluit draagt de naam ‘Mandaatbesluit gemeente Harderwijk 2022’.
In deze bijlage zijn de bevoegdheden van het college opgenomen die bij dit besluit niet worden gemandateerd.
In deze bijlage zijn de bevoegdheden van de burgemeester opgenomen die bij dit besluit niet worden gemandateerd.
In deze bijlage zijn de bevoegdheden opgenomen die door het college en de burgemeester uitsluitend zijn gemandateerd aan de ADG en dus niet aan de directeuren, teamleiders, concerncontroller en overige medewerkers.
Hiertoe behoren ook de bevoegdheden die door het DT ‘als collectief’ worden opgepakt. Aangezien in dit mandaatbesluit echter geen bevoegdheden zijn gemandateerd aan het DT, zijn deze formeel belegd bij de ADG.
In deze bijlage is tevens expliciet vermeld dat de bevoegdheden die de ADG in zijn hoedanigheid als gemeentesecretaris rechtstreeks bij of krachtens de wet heeft verkregen, (vanzelfsprekend) zijn voorbehouden aan de ADG. N.B.: De andere directeuren zijn door het college als loco-secretarissen aangewezen (meest recent besluit ten tijde van het schrijven van deze toelichting is van 20 december 2021.
In deze bijlage zijn de bevoegdheden opgenomen die door het college en de burgemeester zijn gemandateerd aan ADG en directeuren, maar niet aan teamleiders, concerncontroller en overige medewerkers.
De ADG (praktijk: DT als collectief) heeft de bevoegdheid verkregen om de bevoegdheden in deze bijlage eveneens te beleggen bij de teamleiders (zie bijlage 3, overige aangelegenheden, onder 1.)
In deze bijlage zijn de bevoegdheden opgenomen die door het college en de burgemeester zijn gemandateerd aan ADG, directeuren, teamleiders en concerncontroller, maar niet aan overige medewerkers.
In deze bijlage wordt een beschrijving gegeven van opgaven en taken per team en van het stafbureau Concerncontrol.
De ADG (praktijk: DT als collectief) heeft de bevoegdheid verkregen om wijzigingen in de werkzaamheden per organisatie-eenheid aan te brengen, uitsluitend met inachtneming van het op dat moment geldende organisatiebesluit en voor zover geen sprake is van personele gevolgen (zie bijlage 3, overige aangelegenheden, onder 2.)
In deze bijlage worden mandaten aan externe partijen weergegeven. Deze bijlage wordt periodiek geactualiseerd door de ADG aan de hand van door het college en/of de burgemeester genomen mandaatbesluiten.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-26789.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.