Gemeenteblad van Maashorst
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Maashorst | Gemeenteblad 2022, 265101 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Maashorst | Gemeenteblad 2022, 265101 | delegatie- of mandaatbesluit |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Maashorst, en, de burgemeester als vertegenwoordiger van de rechtspersoon gemeente Maashorst,
ieder voor zover zijn eigen bevoegdheid strekt;
overwegende dat de Organisatieregeling Maashorst mandaatverlening in een regeling toestaat aan een functionaris binnen geldend beleid, budget en de taken en met aansturing door een leidinggevende;
dat hierbij het uitgangspunt is om, zoals verwoord in de Organisatiefilosofie Maashorst, “de bevoegdheden en verantwoordelijkheden laag in de organisatie te beleggen”;
dat beslissingen die afwijken van wets- of beleidskaders in beginsel nopen tot een bestuurlijke afwe-ging tussen het individuele en algemene belang om integriteit, gelijkheid en vertrouwen te waarborgen bij de rolvervulling van algemeen belangbehartiger en facilitator door de gemeente Maashorst;
dat artikel 3.3 van de Wet open overheid verplicht tot actieve openbaarmaking van inzicht in de organisatie en werkwijze, waaronder de taken en bevoegdheden van de organisatieonderdelen;
gelezen het positieve advies van de ondernemingsraad op gelijke concept-regeling;
gelet op de afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), de artikelen 59a en 171 van de Gemeentewet, artikel 3:60 Burgerlijk Wetboek en artikel 10 van de Organisatieregeling Maashorst;
Artikel 1. Begripsomschrijvingen
In deze regeling, mede volgend de Organisatieregeling Maashorst, wordt verstaan onder:
Artikel 2 Verlening van bevoegdheden aan directeuren
In naam van respectievelijk de gemeente, het college en de burgemeester:
ter uitvoering van de regelingen uit het Mandaatregister overeenkomstig navolgend artikel 3.
Artikel 3. Verlening van bevoegdheden aan leidinggevenden
De leidinggevende is bevoegd tot het in naam van de gemeente, het college, respectievelijk de burgemeester uitvoeren van de regelingen zoals vermeld in het bij dit artikel behorende Mandaatregister, dan wel tot het uitvoeren van bevoegdheden zoals die aan hem met instemming van het college zijn verleend op basis van een Mandaatbesluit van de gemeenteambtenaar die volgens de Gemeentewet belast is met de heffing of invordering van gemeentelijke belastingen.
Onder ‘de regelingen’ wordt mede begrepen: de vermelde regeling in het Mandaatregister met inbegrip van de wettelijke voorschriften die de invoering, wijziging of overgang hiervan regelt, de hieruit voortkomende algemene maatregelen van bestuur, alsmede besluiten van algemene strekking die hun grondslag aan de vermelde regeling ontlenen.
Onder ‘het uitvoeren van de regelingen’ wordt verstaan: het verrichten van de publiekrechtelijke en privaatrechtelijke rechtshandelingen die in de regelingen staan vermeld, het ondertekenen van stukken en het verrichten van feitelijke handelingen die uit de genoemde regelingen voortvloeien, met inbegrip van het aanwijzen van een toezichthouder, ambtenaar, persoon of andere functionaris overeenkomstig de toepasselijke wettelijke voorschriften.
Artikel 4. Verlening van bevoegdheden aan overige functionarissen
Een functionaris is bevoegd tot het verrichten van handelingen, met uitzondering van een beschikking in afwijking van de aanvraag dan wel overeenkomst zonder een vorm van concurrentie-stelling, voor het overige gelijkluidend aan die van de leidinggevende overeenkomstig de eisen uit artikel 3, voor zover de aard van deze bevoegdheden passen binnen zijn functie en de uitoefening hiervan plaatsvindt binnen de aanwijzingen of toepasselijke kaders (sturing) van de leidinggevende.
Aldus vastgesteld op 7 juni 2022.
Burgemeester en wethouders
de secretaris
Drs. D. van Deurzen
de burgemeester
Drs. P.L.A. Rüpp
de burgemeester
Drs. P.L.A. Rüpp
Krachtens de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tegen dit besluit binnen zes weken na de dag van bekendmaking een bezwaarschrift indienen bij het College van burgemeester en wethouders c.q. de burgemeester. Tevens kan de voorzieningenrechter van de rechtbank, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch, worden gevraagd een voorlopige voorziening te treffen.
Mandaatregister behorend bij artikel 3 van de Mandaatregeling Maashorst
De leidinggevende is bevoegd tot het uitvoeren van:
I. op het terrein van publiekrecht
de algemeen verbindende voorschriften en beleidsregels die door de bestuursorganen van de gemeente, raad, college en burgemeester, zijn bekendgemaakt door plaatsing in het gemeenteblad overeenkomstig artikel 6 van de Bekendmakingswet, welke praktisch raadpleegbaar zijn via www.Overheid.nl, met de koppeling:
II op het terrein van privaatrecht
III. op het terrein van Strafrecht
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-265101.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.