Gemeenteblad van Gorinchem
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gorinchem | Gemeenteblad 2022, 239861 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Gorinchem | Gemeenteblad 2022, 239861 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening ambtelijke bijstand gemeente Gorinchem 2020
De gemeenteraad van Gorinchem,
Gelet op het initiatiefvoorstel ingevolge artikel 47 van het reglement van orde voor de vergaderingen van de gemeenteraad van de gemeente Gorinchem
Onderwerp: Ambtelijke bijstand duaal (in)geregeld
De verordening ambtelijke bijstand gemeente Gorinchem 2020 aan te vullen met de inregeling van een duale ondersteuning voor de raad. Daartoe:
Verordening ambtelijke bijstand gemeente Gorinchem 2020 v2
Vaststelling verordening ambtelijke bijstand gemeente Gorinchem 2020
de raad van de gemeente Gorinchem;
gezien het voorstel van het fractievoorzittersoverleg d.d. 12 november 2020;
gelet op artikel 33, derde lid, van de Gemeentewet;
De navolgende “Verordening ambtelijke bijstand gemeente Gorinchem 2020” vast te stellen;
In deze verordening wordt verstaan onder:
Artikel 2. Verzoek om informatie
De griffier verstrekt zo spoedig mogelijk de verzochte informatie, voor zover deze daarover kan beschikken. Voor zover daarmee niet aan het verzoek voldaan is, verzoekt de griffier de secretaris één of meer ambtenaren aan te wijzen die voor zover mogelijk de resterende informatie zo spoedig mogelijk verstrekken.
Artikel 3. Verzoek om bijstand
Als de secretaris het verzoek om ambtelijke bijstand weigert, deelt hij dit met redenen omkleed mee aan de griffier en aan het raadslid door (of namens) wie het verzoek is ingediend. De griffier of het raadslid kan de burgemeester verzoeken met de griffier en de secretaris en zo nodig het raadslid in overleg te treden over het alsnog laten verlenen van de ambtelijke bijstand. De burgemeester geeft zo spoedig mogelijk gehoor aan dit verzoek.
Artikel 4. Beleidsregels ambtelijke bijstand
Artikel 5. Geschil over verleende ambtelijke bijstand
Als overleg met de secretaris niet leidt tot een ook voor het raadslid bevredigende oplossing, kan deze de burgemeester verzoeken met de griffier en de secretaris en zo nodig het raadslid in overleg te treden over de aan hem verleende ambtelijke bijstand. De burgemeester geeft zo spoedig mogelijk gehoor aan dit verzoek.
Artikel 6. Verstrekking informatie over verzoeken om ambtelijke bijstand
Als het college of een of meer leden van het college informatie wensen over een verzoek om ambtelijke bijstand of over de inhoud van verleende ambtelijke bijstand, wenden zij zich daartoe rechtstreeks tot het betrokken raadslid.
Artikel 7. Intrekking oude verordening
De ‘Regeling inzake het verstrekken van ambtelijke bijstand aan de leden van de gemeenteraad’ d.d. 12 november 2020 wordt ingetrokken.
Artikel 8. Inwerkingtreding en citeertitel
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 24 februari 2022.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-239861.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.