Toepassen bestuursdwang vanwege de op Marathonweg aangetroffen aanhangwagen - langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg geparkeerd

Burgemeester en wethouders van Vlaardingen maken bekend dat zij hebben geconstateerd dat het volgende voertuig langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg stond geparkeerd en dat zij op grond van artikel 5.6 van de Algemene Plaatselijke Verordening Vlaardingen 2019 een last onder bestuursdwang opleggen:

Type: Aanhangwagen

Kleur: Bruin/Grijs

Locatie: Marathonweg

Op vrijdag 29 april 2022 hebben toezichthouders van de gemeente Vlaardingen aan de Marathonweg, achter het terrein bij tankstation BP een aanhanger aangetroffen zonder kentekens. Deze aanhangwagen wordt aangemerkt als een voertuig in de zin van artikel 5.6 APV en mag niet langer dan drie achtereenvolgende dagen geparkeerd staan.

De toezichthouders hebben na drie dagen een sticker op het voertuig aangebracht waarop staat vermeld dat het verboden is een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg te plaatsen of te hebben op grond van artikel 5.6 APV. De sticker geeft tevens aan dat het voertuig binnen drie dagen van de locatie moet worden verwijderd.

Op woensdag 4 mei 2022, donderdag 5 mei 2022, vrijdag 6 mei 2022 en zaterdag 7 mei 2022 hebben toezichthouders van de gemeente Vlaardingen geconstateerd dat de aanhanger er nog steeds stond. Dit betekent dat er geen gehoor is gegeven aan onze waarschuwing.

Besluit

Op grond van het voorgaande hebben wij besloten aan de eigenaar van het voertuig, op grond van artikel 125 Gemeentewet en artikel 5:32, lid 1 van de Algemene wet bestuursrecht een last onder bestuursdwang op te leggen vanwege overtreding van artikel 5.6 APV. Deze last houdt in dat de eigenaar het voertuig vóór maandag 23 mei 2022 vóór 10.00 uur moet verwijderen van de Marathonweg. Indien de eigenaar niet aan deze last voldoet zullen toezichthouders van de gemeente Vlaardingen het voertuig (laten) verwijderen.

Belanghebbenden kunnen ingevolge artikel 7:1 van de Algemene wet bestuursrecht binnen zes weken na dit publicatiebericht een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders , p/a Openbare Orde en Veiligheid, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen.

Het bezwaarschrift moet ondertekend zijn en tenminste bevatten:

  • a.

    naam en adres van belanghebbende;

  • b.

    de dagtekening;

  • c.

    een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift zich richt;

  • d.

    een kopie van het betreffende besluit of een kopie van de bekendmaking van het besluit;

  • e.

    de gronden van het bezwaar;

  • f.

    een volmacht, indien het bezwaarschrift niet door de belanghebbende maar door een ander, namens hem, wordt ingediend.

De indiener van een bezwaarschrift kan ingevolge artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, als onverwijlde spoed dat -gelet op de betrokken belangen- vereist, eveneens een voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Rotterdam, Wilhelminaplein 100-125, 3072 AK Rotterdam, postadres: Postbus 5091, 3007 BM Rotterdam.

U kunt ook digitaal beroep instellen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht.

Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Naar boven