Gemeenteblad van Haaksbergen
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Haaksbergen | Gemeenteblad 2022, 219313 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
| Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
|---|---|---|---|
| Haaksbergen | Gemeenteblad 2022, 219313 | beleidsregel |
Budgethoudersregeling Haaksbergen
Artikel 3 Budgethouderschap – aangaan van financiële verplichtingen
Een budgethouder en/of de door hem/haar aangewezen (deel)budgethouder is bevoegd tot het aangaan van verplichtingen met een budgettaire waarde, eenmalig of op jaarbasis van maximaal € 25.000 binnen de toegewezen begrotingsposten, met inachtneming van het mandaatbesluit en de regelgeving betreffende het inkoop- en aanbestedingsbeleid van de gemeente Haaksbergen.
Artikel 5 Bestellingen en leveringscontrole
De (deel)budgethouder toetst aan de hand van de ontvangen factuur of de levering is verricht conform de aangegane verplichting. De budgethouder is verantwoordelijk voor de controle op de feitelijke en juiste prestatie. Ten behoeve van de controle zorgt hij/zij ervoor, dat een brondocument of een verwijzing naar een digitaal toegankelijk brondocument gevoegd wordt bij de factuur.
Bij ontvangst van de bestelling gaat er een melding naar de besteller; de besteller controleert de levering op juistheid. Dit geschiedt door de werkelijke levering te vergelijken met de bestelorder (en een kwaliteitscontrole). Vervolgens legt hij in het systeem vast, dat de levering conform bestelling heeft plaatsgevonden en daarmee informeert hij de prestatieverklaarder van het desbetreffend budget.
Artikel 6 Prestatieverklaarder – taken en verantwoordelijkheden
De prestatieverklaarder toetst aan de hand van de ontvangen factuur of de dienst/levering is verricht conform de aangegane verplichting. Hiervoor raadpleegt hij onderliggende documenten (bijv. bevestiging van bestelling/levering, ondertekende urenbriefjes, etc.) en stelt hij feitelijk de juiste levering van het product of de dienst vast.
Artikel 8 Budgetregistratie/-verantwoording
De verantwoording door de (hoofd)budgethouder vindt plaats door:
Enkel en alleen bij een calamiteit kan de budgethouder overeenkomsten aangaan en ook tot (goedkeuring van een) betaling overgaan, zonder dat daarvoor een budget aanwezig is. Hierbij moet de budgethouder:
Het college kan één of meer artikelen van deze regeling buiten toepassing laten of daarvan afwijken voor zover toepassing daarvan, gelet op het belang van het beheren van budgetten, leidt tot een onbillijkheid van overwegende aard.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-219313.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.