Gemeenteblad van Cranendonck
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Cranendonck | Gemeenteblad 2022, 20815 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Cranendonck | Gemeenteblad 2022, 20815 | ander besluit van algemene strekking |
Besluit maatschappelijke ondersteuning gemeente Cranendonck 2022
HOOFDSTUK 3 HULP BIJ HET HUISHOUDEN
artikel 3.1 Regie bij de huishouding
Het zorg in natura tarief voor regie van de huishouding bedraagt:
€ 29,15 per uur. Het uurtarief voor aanbieders wordt aangepast aan de cao wijzigingen, zodat er sprake is van een reëel tarief zoals bedoeld in de AMvB reële tarieven wmo2015. In de huidige cao was bekend dat de lonen per 1 juli 2021 met 3% zouden stijgen, deze indexering is reeds in het tarief verwerkt voor de looptijd 2021. De Cao VVT 2019-2021 liep af op 31 augustus 2021 maar is verlengd tot 31 december 2021. Daarna wordt het tarief conform de Cao VVT doorgevoerd,
artikel 4.1 Begeleidingsvormen
Bij begeleiding wordt onderscheid gemaakt in drie vormen begeleiding:
De activiteiten zijn individueel en gericht op:
De activiteiten zijn gericht op:
De activiteiten zijn gericht op:
begeleiden bij de mogelijke integratie in de samenleving en de sociale participatie, met extra aandacht voor ontwikkeltrajecten op het vlak van wonen, werken, sociaal netwerk (doelgericht toepassen van methoden van casemanagement bijvoorbeeld hulp bij de opbouw van een sociaal netwerk) met als doel zelfredzaamheid).
HOOFDSTUK 5 KORTDUREND VERBLIJF
artikel 5.1 Definitie kortdurend verblijf
Kortdurend verblijf is een vorm van respijtzorg, waarbij degene die ondersteuning nodig heeft elders verblijft met als uitgangspunt maximaal 3 etmalen per week en de mantelzorger even de tijd heeft om op adem te komen. Kortdurend verblijf is ten principale preventief bedoeld maar kan ook repressief worden ingezet: een indicatie heeft als doel om overbelasting bij mantelzorgers te voorkomen dan wel te verminderen, zodat zij de zorg thuis vol kunnen houden en (veel duurdere) opname in een intramurale instelling wordt voorkomen, of op zijn minst uitgesteld.
HOOFDSTUK 6 NORMALE GEBRUIK VAN DE WONING
De hoogte van een door het college te verlenen financiële tegemoetkoming voor een woningaanpassing wordt bepaald aan de hand van en tot het maximum van de kostprijs van de in de situatie van de cliënt goedkoopst compenserende voorziening in natura en is toereikend voor de aanschaf en het onderhoud, reparatie en verzekering daarvan. Verder geldt dat het onderstaande voor vergoeding in aanmerking komt:
Het architectenhonorarium tot ten hoogste 10 procent van de aanneemsom met dien verstande dat dit niet hoger is dan het maximale honorarium als bepaald in DNR 2005 van de BNA. Alleen in die gevallen dat het noodzakelijk is dat een architect voor de woningaanpassing moet worden ingeschakeld worden deze kosten subsidiabel geacht. Het betreft dan veelal de ingrijpende woningaanpassingen.
artikel 6.3 Aantal m2 waarvoor compensatie mogelijk is
Het aantal m2 verhard pad tussen de openbare weg en de hoofdingang tot een woonruimte, dan wel tussen een tweede ingang en een berging en/of tuinpoort dat bij het nieuw aanleggen van paden dan wel bij het aanpassen van bestaande paden dat ten hoogste wordt verstrekt dan wel middels een persoonsgebonden budget voor vergoeding in aanmerking komt is 20m2.
artikel 6.4 Woonvoorziening niet zijnde woningaanpassing
De hoogte van een door het college te verlenen persoonsgebonden budget voor een woonvoorziening niet zijnde een woningaanpassing wordt bepaald aan de hand van en tot het maximum van de kostprijs van de in de situatie van de cliënt goedkoopst compenserende voorziening in natura en is toereikend voor de aanschaf en het onderhoud, reparatie en verzekering daarvan. De bijkomende kosten als bedoeld in het tweede lid worden gebaseerd op het bedrag dat het college hiervoor verschuldigd is bij een maatwerkvoorziening in natura gebaseerd op de gebruikelijke afschrijvingstermijn van de voorziening.
HOOFDSTUK 8 LOKAAL VERPLAATSEN PER VERVOERMIDDEL
Artikel 8.2 Collectief vervoer
Bij de bepaling van het aantal kilometers wordt rekening gehouden met de individuele omstandigheden. Het jaarlijkse aantal kilometers is vastgesteld op maximaal 1500 kilometers. Bij samenloop met een andere vervoersvoorziening, zoals bijvoorbeeld een scootermobiel of een driewielfiets, wordt het aantal kilometers gehalveerd.
artikel 8.3 Algemene vervoersvoorziening
Belanghebbende kan voor de in artikel 8.1. lid 1 sub b vermelde voorziening in aanmerking komen als aantoonbare beperkingen;
HOOFDSTUK 9 HEBBEN VAN CONTACTEN EN DEELNAME RECREATIEVE, MAATSCHAPPELIJKE EN RELIGIEUZE ACTIVITEITEN
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-20815.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.