Wijziging Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad (eerste wijziging)

Nijverdal, 19 april 2022 Nr. 2022-010797

 

De raad van de gemeente Hellendoorn;

 

gezien het initiatiefvoorstel van 11 april 2022 van de raadsleden vertegenwoordigd in het presidium van de raad;

gelet op artikel 16 van de Gemeentewet;

B e s l u i t vast te stellen de:

eerste wijziging van het Reglement van orde voor de vergaderingen en andere werkzaamheden van de raad, vastgesteld door de raad bij besluit van 21 september 2021, nr. 2021-014237.

Artikel 1 Wijziging agendacommissie

Artikel 5, tweede lid wordt gewijzigd en luidt nu als volgt:

De leden van de agendacommissie rouleren. De zittingsperiode is maximaal twee jaar.

Artikel 2 Aanvulling agendacommissie

Aan artikel 5 wordt een zesde lid toegevoegd. Dit lid luidt als volgt:

De adjunct-directeur wordt als adviseur toegevoegd aan de agendacommissie. De adjunct-directeur is geen lid van de agendacommissie en heeft geen stemrecht.

Artikel 3 Inwerkingtreding

Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

 

De raad voornoemd,

de griffier de voorzitter

Naar boven