Kenmerk: 17054
G. Medema, manager Buitenruimte
BURGEMEESTER EN WETHOUDERS VAN DE GEMEENTE UTRECHTSE HEUVELRUG
Gelet op:
De bepalingen in hoofdstuk 2, paragraaf 2, van de Wegenverkeerswet 1994 en hoofdstuk 2 van het BABW en het algemeen mandaatbesluit 2019 versie najaar vastgesteld op 10 december 2019 waarin het nemen van verkeersbesluiten is gemandateerd aan het hoofd van het thema Buitenruimte.
Overwegende dat:
- •
de gemeente Utrechtse Heuvelrug in december 2020 een verkeerbesluit heeft genomen betreffende het reserveren van twee parkeervakken voor het opladen van elektrische voertuigen, met kenmerk 11742;
- •
een omwonende op dit besluit een bezwaarschrift heeft ingediend bij de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Utrechtse Heuvelrug;
- •
de bezwaarschriftencommissie de gemeente in het gelijk heeft gesteld bij deze bezwaarprocedure;
- •
de bezwaarmaker hierop een beroepschrift heeft ingediend bij de rechtbank Midden-Nederland;
- •
de rechtbank Midden-Nederland de bezwaarmaker in het gelijk heeft gesteld en de gemeente heeft opgelegd om het genoemde verkeersbesluit in te trekken.
Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer is overleg gepleegd met de gemachtigde van de korpschef van de politieregio Midden-Nederland.
BESLUIT
Het intrekken van het genomen verkeersbesluit “verkeersbesluit aanwijzen parkeervakken opladen elektrische voertuigen Amerongen” met kenmerk 11742 door middel van het verwijderen van verkeersbord E4 (parkeergelegenheid) uit bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV1990) alsmede de onderbord met de tekst “opladen elektrische voertuigen” en onderbord met pijlaanduiding naar beide zijden.
Doorn, 14 april 2022
G.. Medema, manager Buitenruimte
MEDEDELINGEN
Het besluit ligt na publicatiedatum gedurende zes weken ter inzage bij het Publiekscentrum, Cultuurhuis Pléiade Kerkplein 2 in Doorn en de bibliotheek Amerongen, Burgemeester Jonkheer H. van den Boschstraat 44 in Amerongen.
Bezwaar- en beroepsprocedure
Op grond van artikel 7.1 van de Algemene wet bestuursrecht kan door belanghebbenden tegen dit besluit een bezwaarschrift worden ingediend binnen 6 weken na de dag waarop het besluit bekend is gemaakt. Het bezwaarschrift moet gemotiveerd zijn en te worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, Postbus 200, 3940 AE Doorn.
Het maken van bezwaar schort de werking van dit besluit niet op.
Indien een bezwaarschrift is ingediend, kan op basis van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, worden gevraagd om een voorlopige voorziening indien –gelet op het betrokken belang- onverwijlde spoed dat vereist. Dit verzoek moet worden ingediend bij de Rechtbank Midden Nederland, afdeling bestuursrecht, voorlopige voorzieningen, correspondentieadres: Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.
Nadere informatie
Voor vragen en/of nadere informatie over de inhoud van dit verkeersbesluit kunt u contact opnemen met de heer D. van der Vegt, bereikbaar via het klantencontactcentrum, telefoon 0343-565600.