Artikel 1: Wijziging
Het Algemeen bevoegdhedenbesluit Nijkerk 2018 wordt gewijzigd als volgt.
A
Artikel 4 Gemeentesecretaris, tweede lid onder b komt te luiden:
het aanwijzen van ambtenaren met een bijzondere functie, zoals beschreven in bijlage 2 met uitzondering van het aanwijzen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (voor één dag) en ambtenaar van de burgerlijke stand.
B
Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN DE SAMENLEVING onder het kopje team Burgerzaken komt als volgt te luiden:
team Burgerzaken
Het team Burgerzaken verzorgt de dienstverlening aan de inwoners en voert de wetgeving betreffende burgerzaken uit. Het team Burgerzaken heeft daartoe in ieder geval de volgende taken:
- -
bijhouden basisregistratie personen en het verstrekken van informatie daaruit
- -
handelingen betreffende de burgerlijke stand
- -
handelingen betreffende de Wet op de lijkbezorging
- -
verstrekken van rij- en reisdocumenten, identiteitskaarten
- -
handelingen betreffende de Rijkswet op het Nederlanderschap
- -
uitvoering Kieswet, behalve voor zover opgedragen aan het team Kwaliteit Dienstverlening
- -
aanwijzen van Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand voor één dag
C
Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team Kwaliteit dienstverlening wordt een nieuwe taak toegevoegd, dat luidt als volgt:
- -
adviseren en faciliteren inkoop- en aanbestedingsproces, faciliteren contractbeheer, ondersteunen contractmanagement, klachtenloket aanbestedingen.
D
Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team Juridische zaken komt het gedachtestreep “adviseren en faciliteren inkoop- en aanbestedingsproces, faciliteren contractbeheer, ondersteunen contractmanagement, klachtenloket aanbestedingen” te vervallen.
E
Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team HRM wordt een nieuwe taak toegevoegd, dat luidt als volgt:
- -
aanwijzen van (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.
Artikel 2 : Inwerkingtreding
Dit besluit wordt bekendgemaakt in het gemeenteblad en treedt in werking de dag na bekendmaking.