Wijziging van het Algemeen bevoegdhedenbesluit Nijkerk 2018

Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Nijkerk, ieder voorzover het zijn bevoegdheden betreft;

 

gelet op de artikelen 160 en 171 van de Gemeentewet en Titel 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht

 

en

 

gelet op de bepalingen in het Burgerlijk Wetboek, Besluit Burgerlijke Stand 1994 en het Reglement burgerlijke stand 2016.

 

b e s l u i t e n :

vast te stellen de volgende

 

Wijziging van het Algemeen bevoegdhedenbesluit Nijkerk 2018

Artikel 1: Wijziging

Het Algemeen bevoegdhedenbesluit Nijkerk 2018 wordt gewijzigd als volgt.

 

A

Artikel 4 Gemeentesecretaris, tweede lid onder b komt te luiden:

het aanwijzen van ambtenaren met een bijzondere functie, zoals beschreven in bijlage 2 met uitzondering van het aanwijzen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (voor één dag) en ambtenaar van de burgerlijke stand.

 

B

Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN DE SAMENLEVING onder het kopje team Burgerzaken komt als volgt te luiden:

 

team Burgerzaken

Het team Burgerzaken verzorgt de dienstverlening aan de inwoners en voert de wetgeving betreffende burgerzaken uit. Het team Burgerzaken heeft daartoe in ieder geval de volgende taken:

  • -

    bijhouden basisregistratie personen en het verstrekken van informatie daaruit

  • -

    handelingen betreffende de burgerlijke stand

  • -

    handelingen betreffende de Wet op de lijkbezorging

  • -

    verstrekken van rij- en reisdocumenten, identiteitskaarten

  • -

    handelingen betreffende de Rijkswet op het Nederlanderschap

  • -

    uitvoering Kieswet, behalve voor zover opgedragen aan het team Kwaliteit Dienstverlening

  • -

    aanwijzen van Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand voor één dag

C

Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team Kwaliteit dienstverlening wordt een nieuwe taak toegevoegd, dat luidt als volgt:

  • -

    adviseren en faciliteren inkoop- en aanbestedingsproces, faciliteren contractbeheer, ondersteunen contractmanagement, klachtenloket aanbestedingen.

D

Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team Juridische zaken komt het gedachtestreep “adviseren en faciliteren inkoop- en aanbestedingsproces, faciliteren contractbeheer, ondersteunen contractmanagement, klachtenloket aanbestedingen” te vervallen.

 

E

Bijlage 3 Taken van de zelfsturende teams onder het thema: FACILITEREN VAN BESTUUR EN ORGANISATIE onder het kopje team HRM wordt een nieuwe taak toegevoegd, dat luidt als volgt:

  • -

    aanwijzen van (buitengewoon) ambtenaar van de burgerlijke stand.

Artikel 2 : Inwerkingtreding

Dit besluit wordt bekendgemaakt in het gemeenteblad en treedt in werking de dag na bekendmaking.

Aldus besloten in de collegevergadering van 22 maart 2022

Burgemeester en wethouders van Nijkerk,

de secretaris,

de heer D.J. van Huizen

de burgemeester,

de heer mr. drs. G.D. Renkema

Burgemeester van Nijkerk,

de heer mr. drs. G.D. Renkema

Naar boven