Vijfde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020

Het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester van de gemeente Schouwen-Duiveland, ieder voor zover het de eigen bevoegdheden betreft;

 

Overwegende dat;

• het college van burgemeester en wethouders respectievelijk de burgemeester op 10 december 2019 het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 heeft vastgesteld;

• In de praktijk is gebleken dat dit besluit op onderdelen aanpassing behoeft;

 

Gelet op de Gemeentewet, artikel 60 derde lid Boek 3 Burgerlijk Wetboek, en afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluit :

 

Vast te stellen: het Vijfde wijzigingsbesluit Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020.

Artikel I Wijziging besluit

 

Het Mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020 wordt als volgt gewijzigd:

 

A. De specifieke bepalingen bij mandaat nummer 1 van bijlage 1.b (Salaris, emolumenten en andere vormen van beloning) komen te luiden: Ondermandaat aan de medewerker personeels- en salarisadministratie om declaraties te accorderen.

 

B. In mandaat nummer 3 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt aan de gemandateerde/volmachthouder toegevoegd: “ Afdelingshoofd” en de specifieke bepalingen komen te luiden: Afdelingshoofd kan medewerker machtigen om in een individueel geval het college of de burgemeester te vertegenwoordigen in bestuursrechtelijke en/of civiele procedures.

 

C. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 5 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) wordt “Wob” vervangen door “Woo”.

 

D. De omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 9 van bijlage 1.d (Overige mandaten hele organisatie) komt te luiden: Besluit tot en ondertekenen van overeenkomst tot verhuur, pacht of andere wijze van in gebruik geven van gemeentelijke eigendommen, voor zover voor bepaalde tijd aangegaan, inclusief periodieke aanpassing huur aan prijsindexcijfer.

 

E. Onder vernummering van de mandaten met nummers 8 tot en met 12 tot 9 tot en met 13 van bijlage 2 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Bedrijfsvoering 1) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

Nr. 8

Buiten behandeling stellen van klachten o.g.v. artikel 9:8 Awb en/of artikel 2.5 van de Klachtenverordening gemeente Schouwen-Duiveland 2010

Klachtencoördinator

 

 

F. Aan de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 1 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt toegevoegd “en het ondertekenen van de overeenkomst”.

 

G. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaten met nummers 2, 3, 4, 5 en 6 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt na “Besluit(en) tot” ingevoegd “en ondertekenen van de overeenkomst tot”.

 

H. Onder vernummering van de mandaten met nummers 15 tot en met 41 tot 16 tot en met 42 van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

Nr. 15

Het administratief verwerken van de juiste schrijfwijze dan wel het intrekken/benoemen van de openbare ruimten in de BAG-registratie.

BAG Registrator I,II en III/Beheerder basisregistraties adressen en gebouwen

 

 

I. In de omschrijving van de bevoegdheid van mandaat nummer 36 (nieuwe nummering) van bijlage 4 (Mandaten- en volmachtenlijst afdeling Ruimte en Milieu) wordt “Drank- en Horecawet” vervangen door “Alcoholwet”.

 

J. Onder vernummering van de mandaten met nummers 2 tot en met 17 tot 3 tot en met 18 van bijlage 6.b (Mandaten Uitkeringen) wordt een nieuw mandaat ingevoegd, luidende:

Nr. 2

Besluiten op enkelvoudige aanvragen op grond van de Participatiewet, Jeugdwet, Wmo 2015 en diverse minimaregelingen

Toegangsmedewerker

 

 

K. Mandaat nummer 14 van bijlage 6.d (Overige Mandaten) vervalt, onder vernummering van de mandaten 15 en 16 tot 14 en 15.

 

L. In de specifieke bepalingen van mandaat nummer 14 (nieuwe nummering) van bijlage 6.d (Overige Mandaten) wordt “1 januari 2022” vervangen door “1 januari 2023”.

Artikel II Inwerkingtreding

 

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na die van bekendmaking, met uitzondering van onderdeel C, dat op 1 mei 2022 in werking treedt tegelijk met de inwerkingtreding van de Wet van 25 oktober 2021, houdende regels over de toegankelijkheid van informatie van publiek belang (Wet open overheid).

Artikel III Citeertitel

 

Dit wijzigingsbesluit wordt aangehaald als “Vijfde wijzigingsbesluit mandaat- en volmachtbesluit gemeente Schouwen-Duiveland 2020”.

 

Vastgesteld door burgemeester en wethouders van Schouwen-Duiveland in hun vergadering van 29 maart 2022.

De secretaris, de burgemeester,

M.K. van den Heuvel, J.Chr. van der Hoek MBA,

Vastgesteld door de burgemeester van Schouwen-Duiveland op 29 maart 2022.

de burgemeester,

J.Chr. van der Hoek MBA

Naar boven