Gemeenteblad van Aa en Hunze
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Aa en Hunze | Gemeenteblad 2022, 153151 | delegatie- of mandaatbesluit |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Aa en Hunze | Gemeenteblad 2022, 153151 | delegatie- of mandaatbesluit |
Algemeen mandaatbesluit Aa en Hunze 2021
Het college, de burgemeester, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar verlenen mandaat, met de mogelijkheid van ondermandaat, voor al hun bevoegdheden aan de algemeen directeur, tenzij bij wettelijk voorschrift anders is bepaald of de aard van de bevoegdheid zich tegen de mandaatverlening verzet en behoudens de bevoegdheden die zijn genoemd in bijlage 1.
Het college, de burgemeester, de heffingsambtenaar en de invorderingsambtenaar verlenen mandaat, met de mogelijkheid van ondermandaat, voor al hun bevoegdheden aan de teamleiders, voor zover die bevoegdheden behoren tot het taakgebied van die leidinggevenden, tenzij bij wettelijk voorschrift anders is bepaald of de aard van de bevoegdheid zich tegen de mandaatverlening verzet en behoudens de bevoegdheden die zijn genoemd in bijlagen 1 en 2.
Een krachtens mandaat genomen besluit vermeldt namens welk bestuursorgaan het besluit is genomen, als volgt:
Een krachtens mandaat en bij vervanging genomen besluit vermeldt de functie van degene die wordt vervangen met daarachter tussen haakjes ‘plv’, als volgt:
Gieten, 29 maart 2022
Burgemeester en wethouders van Aa en Hunze,
R.L.H. Schoonderbeek
secretaris
A.W. Hiemstra
burgemeester
De burgemeester van Aa en Hunze,
A.W. Hiemstra
De heffingsambtenaar van Aa en Hunze,
T. Vos
De invorderingsambtenaar van Aa en Hunze,
T. Vos
Bevoegdheden die, ingevolge artikel 3, lid 1 van dit besluit, voorbehouden blijven aan het college respectievelijk de burgemeester.
Publiekrechtelijke bevoegdheden
Het doen van voorstellen aan de raad.
Het vaststellen van regels omtrent de ambtelijke organisatie.
Het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften of beleidsregels.
Het oninbaar verklaren van vorderingen van meer dan € 10.000.
Het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 177 lid 2 Gemeentewet.
Het aangaan van bestuursovereenkomsten.
Het nemen van een procesbesluit als bedoeld in artikel 160 Gemeentewet in een bestuursrechtelijke procedure met uitzondering van procedures in het kader van de bedrijfsvoering (P&O).
Het aangaan van verplichtingen waarover de raad in de gelegenheid moet worden gesteld zijn wensen en bedenkingen kenbaar te maken of waarover de raad om informatie heeft gevraagd.
Het verlenen, vaststellen en weigeren van subsidies op grond van artikel 4:23, derde lid, onder d, van de Algemene wet bestuursrecht (incidentele subsidies) vanaf € 5.000.
Het nemen van een beslissing op bezwaar, indien het besluit door de directeur in mandaat is genomen of de beslissing op bezwaar afwijkt van het advies van de bezwaarschriftencommissie.
Privaatrechtelijke bevoegdheden
Het besluit tot de oprichting van of de deelneming in rechtspersonen.
Het besluit tot het aanvragen van surseance van betaling of faillissement.
Het nemen van besluiten over het vergoeden van schade die meer dan € 25.000 bedraagt en die niet wordt gedekt door de verzekering.
Het besluiten tot aankoop of verkoop van onroerende zaken voor een prijs hoger dan €25.000,-.
Het oninbaar verklaren van vorderingen van meer dan € 10.000.
Het nemen van een procesbesluit als bedoeld in artikel 160 Gemeentewet voor een privaatrechtelijk rechtsgeding over een vordering van meer dan € 25.000.
Het benoemen en ontslaan van de gemeentesecretaris/algemeen directeur en de adjunct directeur.
Het nemen van besluiten ten aanzien van de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
Het inzetten van ambtenaren in geval van een staking bij een particulier bedrijf.
Het vaststellen van het functieniveau van de gemeentesecretaris/algemeen directeur.
Het aanhouden van een ontslagverzoek als strafontslag wordt overwogen.
Het aanhouden van een ontslagverzoek totdat er een uitspraak is van de strafrechter of het besluit tot disciplinaire bestraffing onherroepelijk is geworden.
Het verlenen van strafontslag.
Het benoemen van personen als vertegenwoordiger van de gemeente in organen van publiekrechtelijke rechtspersonen en privaatrechtelijke rechtspersonen.
Het benoemen van personen in adviesorganen van het college.
Het benoemen van personen in bestuurscommissies als bedoeld in artikel 83 Gemeentewet.
Het benoemen van personen in commissies als bedoeld in artikel 84 Gemeentewet.
Bevoegdheden die, ingevolge artikel 3, lid 1 en lid 2, van dit besluit, voorbehouden blijven aan de algemeen directeur.
Het aanstellen en ontslaan van de teamleiders.
Het verlenen van ontslag wegens reorganisatie of verminderde behoefte aan arbeidskrachten.
Het jaarlijks in afstemming met de Ondernemingsraad aanwijzen van verplichte verlofdagen.
Het vaststellen van functieniveaus conform het reglement functiewaardering.
Het verlenen van toestemming tot het dragen van een gemeentelijk uniform of dienstkleding bij het deelnemen aan betogingen of optochten.
Het vaststellen van een overwerkvergoeding in bijzondere situaties (oorlog, rampen, e.d.).
Het uitvoeren van de regeling melden integriteitsschending.
Het uitvoeren van de rechtspositieregeling bijzondere groepen ambtenaren.
Het nemen van besluiten ten aanzien van de teamleider.
Het verlenen van een schadeloosstelling en vergoeding van kosten in niet elders voorziene gevallen.
Het treffen van disciplinaire maatregelen, niet zijnde strafontslag.
Het opleggen van een (tijdelijke) ordemaatregel en het ontzeggen van toegang tot de dienst.
Het (gedeeltelijk) inhouden van salaris tijdens een schorsing in het kader van een ordemaatregel.
Het besluiten tot het aangaan van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot medewerkers.
Het ondertekenen van een vaststellingsovereenkomst met betrekking tot medewerkers.
Het besluiten tot het afwijken van Inkoop- en aanbestedingsbeleid in overeenstemming met de afwijkingsbevoegdheid zoals opgenomen in het Inkoop en aanbestedingsbeleid gemeente Aa en Hunze.
Het toekennen van een persoonlijke toelage.
Het toekennen van een extra periodieke verhoging/het bevorderen naar een hogere schaal op grond van de Bezoldigingsregeling.
Het vergoeden van de kosten van geneeskundige behandeling bij arbeidsongeschiktheid in en door dienst.
Het aanwijzen van een ambtenaar voor een andere betrekking in het belang van de dienst.
Het in het dienstbelang nodig oordelen een ambtenaar te verplichten tijdelijk andere werkzaamheden te verrichten.
Het toekennen van een bijzondere beloning.
Het besluiten tot aankoop of verkoop van onroerende zaken voor een prijs hoger dan €10.000,-.
Het nemen van een beslissing op bezwaar, indien het besluit door de leidinggevende in mandaat is genomen of de beslissing op bezwaar afwijkt van het advies van de bezwaarschriftencommissie.
Bijlage 3 Ondermandaatregister op grond van artikel 3, lid 3 en 4.
De algemeen directeur verleend op grond van artikel 3, lid 3 ondermandaat aan de adjunct directeur voor de bevoegdheden genoemd in bijlage 2, voor zover deze bevoegdheden betrekking hebben op teamleiders en medewerkers in de volgende teams:
Bij inwerkingtreding van de Omgevingswet wordt daar waar de grondslag van de betreffende bevoegdheid onder de Omgevingswet of een daarop gebaseerde regeling, besluit, plan, et cetera komt te vallen, als grondslag “Omgevingswet” gelezen. Een voorbeeld hiervan is de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht.
Team bestuurs- en managementondersteuning
Indien voorzienbaar is dat iets politieke en publicitaire consequenties heeft: vooraf afstemmen met portefeuillehouder |
Indien voorzienbaar is dat iets politieke en publicitaire consequenties heeft: vooraf afstemmen met portefeuillehouder |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-153151.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.