Gemeenteblad van Beekdaelen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Beekdaelen | Gemeenteblad 2022, 144463 | ander besluit van algemene strekking |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Beekdaelen | Gemeenteblad 2022, 144463 | ander besluit van algemene strekking |
Budgethoudersregeling gemeente Beekdaelen 2022
Artikel 3. Aanwijzing budgethouders en prestatie akkoord verklaarder
Als budgethouder worden bij voorkeur aangewezen personen die in dienst zijn bij de gemeente Beekdaelen en werkzaam zijn bij projectenregie, concernstaf of in een rol als voorvrouw of voorman. Bij vervanging of specifieke projecten kunnen ook extern ingehuurde personen (tijdelijk) als budgethouder worden aangewezen.
Artikel 4. Bevoegdheden budgethouder
De budgethouder is bevoegd om budgetten van kostenplaatsen en of kostensoorten aan prestatie akkoord verklaarders door te mandateren. De prestatie akkoord verklaarders zijn bevoegd verklaard voor de realisering van de aan de budgetten van kostenplaatsen en of kostensoorten verbonden taakstellingen die door de budgethouder aan hem zijn toegewezen.
Indien er onvoldoende duidelijkheid bestaat over de bevoegdheid tot het aangaan van verplichtingen krachtens deze regeling of het Mandaatbesluit wordt geen toepassing gegeven aan de bevoegdheid en wordt deze zaak voor zover het niet de budgetten van de raad of de griffier betreft ter beslissing voorgelegd aan gemeentesecretaris/directeur dan wel het College.
Artikel 5. Verantwoordelijkheden budgethouder
Op basis van de onder lid 2 genoemde rapportages worden de tussentijdse rapportages aan de raad als bedoeld in de Financiële verordening gemeente Beekdaelen opgesteld. Rapportage en informatie aan de raad vindt plaats met inachtneming van het bepaalde in artikel 6 van de Financiële verordening gemeente Beekdaelen. Deze verantwoording vindt in ieder geval plaats via de zogenaamde 1e burap (stand van zaken t/m april) en de 2e burap (stand van zaken t/m september) van het lopende begrotingsjaar.
Artikel 8. Verplichtingenadministratie
Bij het aangaan van verplichtingen met financiële consequenties, dan wel bij het bekend worden van te ontvangen rechten, houdt de budgethouder een verplichtingenadministratie m.b.t. het aan hem toegewezen budget in de financiële administratie bij.
Artikel 9. Begrotingswijzigingen en verschuivingen
Bij een ontoereikend budget voor het aangaan van de nodige verplichtingen en/of het doen van de nodige uitgaven doet de budgethouder, een voorstel voor een begrotingswijziging.
Hierbij dient het volgende in acht te worden genomen:
de budgethouder is bevoegd tot het accorderen van wijzigingen binnen en specifiek aan hem toegekend budget (verschuiving tussen kostensoorten binnen taken) mits daarmee de te behalen resultaten en doelstellingen niet in het geding komen.
Verplichtingen, anders dan die ten laste van budgetten die bestaan op basis van een vastgesteld krediet, worden ten behoeve van het dienstjaar aangegaan en ten laste van de betreffende jaarrekening gebracht indien de activiteit in het dienstjaar heeft plaats gevonden of de beoogde prestatie in dat jaar is geleverd.
Als van de bevoegdheid in lid 1 gebruik wordt gemaakt, wordt voor zover het niet de budgetten van de raad of de griffier betreft, de desbetreffende hoofdbudgethouder en het college van te voren door de budgethouder schriftelijk geïnformeerd over de noodzaak van deze handelwijze en de gevolgen daarvan.
Artikel 13. Overdracht van bevoegdheden
Budgetverantwoordelijkheid is ondeelbaar, in die zin, dat het niet is toegestaan, dat twee of meer budgethouders dezelfde verantwoordelijkheid hebben voor één taak met bijbehorend budget.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-144463.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.