Gemeenteblad van Land van Cuijk
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Land van Cuijk | Gemeenteblad 2022, 13523 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Land van Cuijk | Gemeenteblad 2022, 13523 | beleidsregel |
Beleidsregel informatiebeheer gemeente Land van Cuijk 2022
Hoofdstuk 2. Informatiebeheerplan
Artikel 6. Informatiebeheerplan
In het Documentair Structuurplan (DSP) wordt het geheel aan afspraken over en eisen aan het informatiebeheer vastgelegd op werkproces niveau. Hier worden alle wettelijke eisen en alle eisen die voortvloeien uit normenkaders, modellen en standaarden die relevant zijn voor de informatiehuishouding bij elkaar gebracht.
Hoofdstuk 3. Zaakgericht werken
De medewerkers werken zaakgericht indien ze toegang hebben tot het zaaksysteem, of een procesapplicatie die daaraan gekoppeld is. Het zaaksysteem bundelt alle zaakinformatie, gestructureerd en ongestructureerd, en biedt functionaliteit voor webformulieren, zaakbehandeling, documentcreatie, het klant contactcentrum en archivering;
De medewerker wordt door of namens het college, in overleg met de functioneel beheerders van het zaaksysteem en de procesapplicatie, geautoriseerd voor het aanmaken, raadplegen en behandelen van zaken.
Artikel 11. Registreren via de daarvoor aangewezen formele kanalen
De medewerkers van de afdeling die verantwoordelijk is voor de postregistratie en uitvoering van de archiefwet zijn verantwoordelijk voor:
Artikel 12. Toewijzen en doorsturen
Zaken die door de medewerker informatiebeheer zijn ingeboekt gaan via een workflow naar de afdeling die verantwoordelijk is voor de zaak. De teamleider of taakgedelegeerde wijst een zaak toe aan een behandelaar. Een zaak kan bij uitzondering aan een teamrol worden toegewezen.
Alleen zaken over personele aangelegenheden waarvan de teamleider behandelaar is, worden door de medewerker informatiebeheer doorgestuurd naar de werkvoorraad van de betreffende teamleider. Dit om de privacy te waarborgen.
De medewerker die door of namens het college is aangewezen als behandelaar is tevens verantwoordelijk voor de volledigheid van de zaak en zaakgegevens:
Artikel 14. Archiveren controleren
De medewerker van de afdeling die door of namens het college is aangewezen voor de uitvoering van taken met betrekking tot het informatiebeheer:
De medewerker is bevoegd om zaken te raadplegen door de zaak en zaakdocumenten in te zien middels het zaaksysteem of de procesapplicatie, tenzij de documenten beveiligd zijn vanwege privacy/geheimhouding. Dit wordt geregeld door de autorisatie binnen het systeem waar nodig aan te passen aan de functionele rol van de individuele medewerker. De toekenning van een autorisatie wordt uitgevoerd door de functioneel applicatiebeheerder op instigatie van de teammanager. De uiteindelijke rol- en autorisatieverdeling wordt bekrachtigd door de CISO, FG en in laatste instantie MT. Ieder kwartaal worden wijzigingen op de oorspronkelijke verdeling ter goedkeuring aangeboden aan deze gremia.
Artikel 18. Beheer mailboxen en netwerkschijven
Persoonlijke mailboxen worden gebruikt voor de uitwisseling van informatie. Informatie die in aanmerking komt voor bewaring wordt vastgelegd in het zaaksysteem of de relevante procesapplicatie. De persoonlijke mailbox is geen archiefsysteem. Er wordt naar gestreefd om de omvang te beperken tot 2.000 MB. Hierop wordt gestuurd op basis van rapportages;
Algemene mailboxen worden gebruikt voor verdere distributie van informatie naar de juiste plek in de organisatie. Informatie die in aanmerking komt voor bewaring wordt vastgelegd in het zaaksysteem of de relevante procesapplicatie. De algemene mailbox is geen archiefsysteem. Er wordt naar gestreefd om de omvang te beperken tot 1.000 MB. Hierop wordt gestuurd op basis van rapportages;
De persoonlijke netwerkschijf is bedoeld voor het bewaren van persoonlijke informatie. Informatie die tot stand komt bij de uitvoering van processen namens de gemeente Land van Cuijk wordt vastgelegd in het zaaksysteem of relevante procesapplicatie. Informatie behorende bij processen, die niet voor archivering in aanmerking komt wordt vastgelegd op de afdelingsschijf (zie artikel 5.9). Er wordt naar gestreefd om de omvang te beperken tot 1.000 MB. Hierop wordt gestuurd op basis van rapportages;
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2022-13523.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.