Tijdelijke subsidieregeling bijdrage ondersteuning naleving controle op coronatoegangsbewijzen (CTB) voor ondernemers 2022

 

Regeling voor het beoordelen van aanvragen voor een incidentele bijdrage ondersteuning naleving controle op coronatoegangsbewijzen (CTB)

 

Overwegende dat:

  • Het ministerie van Justitie en Veiligheid heeft besloten de gemeenten een specifieke uitkering te verstrekken, Regeling specifieke uitkering naleving controle coronatoegangsbewijzen 2022;

  • Hiervoor nu nog een bedrag van 300.000 euro beschikbaar is voor Hengelo;

  • Deze controle van een coronatoegangsbewijs op grond van artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19 essentieel wordt geacht;

  • Deze controle wordt uitgevoerd door beheerders van voorzieningen waarvoor het beschikken over een toegangsbewijs krachtens de Wet publieke gezondheid is voorgeschreven;

  • Er extra ondersteunend personeel noodzakelijk is om de naleving van de verplichtingen te bevorderen;

  • Dit ondersteunende personeel extra kosten met zich mee brengt en dat deze tijdelijke regeling er in voorziet om voor (een deel van) deze kosten een tegemoetkoming beschikbaar te kunnen stellen.

 

Op deze pagina
  • 1.

    Voor wie

  • 2.

    Voorwaarden

  • 3.

    Nodig bij uw aanvraag

  • 4.

    Aanvragen

  • 5.

    Hoelang duurt het

  • 6.

    Subsidieregels

  • 7.

    Contact

 

Voor wie

Deze subsidieregling is in het algemeen bedoeld voor Hengelose organisaties sport en cultuur, die op peildatum 1 januari 2022 tot 26 maart verplicht zijn, om bezoekers te vragen naar een geldig coronatoegangsbewijs conform artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19. Het betreft hier de culturele organisaties met binnenactiviteiten, de sport met binnenactiviteiten en buitenactiviteiten met kantine.

 

Voorwaarden

U vraagt de subsidie aan als:

Uw organisatie extra kosten moet maken om bezoekers te vragen naar een geldig coronatoegangsbewijs conform de maatregelen van de Rijksoverheid.

Deze extra kosten bestaan uit:

  • loonkosten van werknemers en arbeidskrachten;

  • externe inhuur;

  • vrijwilligersvergoeding;

  • materiële kosten die de controle van het coronatoegangsbewijs en identiteitsdocument faciliteren.

Een aanvrager kan eenmalige bijdrage van 1500 euro ontvangen.

 

Nodig bij uw aanvraag

De aanvraag wordt ingediend met het daartoe vastgestelde aanvraagformulier dat u op de internetpagina van de gemeente Hengelo aantreft.

 

Aanvragen

Aanvragen kunnen worden ingediend in de periode vanaf 10 maart a.s. tot en met 1 mei a.s.

U kunt de subsidie aanvragen met het aanvraagformulier ‘Tijdelijke subsidieregeling bijdrage ondersteuning controle op coronatoegangsbewijzen (CTB) voor dernemers 2022’. Dit formulier kunt u vinden op de website van de gemeente Hengelo en opvragen via gemeente@hengelo.nl.

Stuur het ingevulde en ondertekende formulier naar het e-mailadres gemeente@hengelo.nl met als onderwerp 'Tijdelijke subsidieregeling bijdrage ondersteuning controle op coronatoegangsbewijzen (CTB) voor dernemers 2022 [naam organisatie]'.

 

Hoelang duurt het

Binnen 6 weken na sluiting van de aanvraagtermijn neemt het college van burgemeester en wethouders een besluit.

 

Subsidieregels

Er zijn regels voor het toekennen van deze subsidie. Deze regels vindt u in de Algemene subsidieverordening van de gemeente Hengelo (Asv), aangevuld met de voorwaarden uit deze regeling.

 

Subsidieplafond

Het subsidieplafond is bepaald op € 75.000. Dit betekent dat als er meer geld wordt aangevraagd dan dit plafond, de aanvraag geweigerd wordt. De subsidie zal worden toegekend op volgorde van binnenkomst van een volledige aanvraag. Bij gelijktijdige binnenkomst is het tijdstip van binnenkomst doorslaggevend. Niet volledig ingevulde aanvragen worden eerst in behandeling genomen nadat ze volledig zijn ingevuld.

 

Contact

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met uw contactpersoon bij de gemeente of stuur een mail naar gemeente@hengelo.nl.

 

Aldus vastgesteld in de collegevergadering van 1 maart 2022

de secretaris, de burgemeester

Aldus vastgesteld in de raadsvergadering van 9 maart 2022

de griffier, de voorzitter

Naar boven