Gemeenteblad van Kampen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Kampen | Gemeenteblad 2021, 95647 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Kampen | Gemeenteblad 2021, 95647 | Verordeningen |
Verordening vertrouwenscommissie benoeming burgemeester 2021 gemeente Kampen
De commissie heeft tot taak de aanbeveling van de gemeenteraad tot benoeming van de burgemeester voor te bereiden.
Artikel 2 Samenstelling commissie
De griffier is secretaris van de commissie en geeft ambtelijke ondersteuning en advies aan de commissie. De adjunct-griffier is plaatsvervangend secretaris van de commissie. De secretaris en plaatsvervangend secretaris hebben geen stemrecht in de commissie. De gemeentesecretaris geeft waar gewenst door de commissie aanvullende ambtelijke ondersteuning en advies, de gemeentesecretaris heeft eveneens geen stemrecht in de commissie.
Artikel 4 Vergaderingen en besluitvorming
Van elke vergadering wordt door de voorzitter tenminste vierentwintig uur van te voren aankondiging gedaan aan de leden van de commissie en de sollicitanten naar het ambt van burgemeester, elk voor zover met de betreffende sollicitant een gesprek plaats heeft. Indien bijzondere omstandigheden een spoedige bijeenkomst van de commissie vergen, kan van de eerste volzin worden afgeweken doch geschiedt oproeping tenminste 12 uur voorafgaand aan de vergadering.
Stukken die van de commissie uitgaan worden onder vermelding van “geheim” door de voorzitter en de secretaris ondertekend en verstuurd. Stukken bestemd voor de commissie worden onder vermelding van “geheim” gezonden aan de secretaris en aldaar bewaard tot het moment van archivering. De secretaris ziet er op toe dat de vertrouwelijkheid in deze procesgang wordt gegarandeerd.
Artikel 5 Informatie over en gesprek met sollicitant
De secretaris nodigt namens de voorzitter sollicitanten uit voor een gesprek met de commissie. De commissie treft daarbij de voorzieningen die nodig zijn ter bescherming van de privacy van de sollicitant. Elk overleg met derden, in welke vorm dan ook is uitgesloten.
De commissie brengt over haar werkzaamheden van de voorbereiding van de aanbeveling tot benoeming schriftelijk een verslag van bevindingen uit aan de gemeenteraad en de commissaris van de Koning. Dit verslag van bevindingen bevat in ieder geval:
Artikel 7 Onvoorziene gevallen
In alle gevallen waarin deze verordening dan wel de burgemeestershandreiking van december 2020 (‘Benoeming, herbenoeming, klankbordgesprekken en afscheid’) van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties niet voorziet, beslist de commissie.
Artikel 8 Ontbinding van de commissie en archivering
De secretaris van de commissie draagt er zorg voor dat in het belang van een zorgvuldige overbrenging naar de gemeentelijke archiefplaats als bedoeld in artikel 12 van de Archiefwet 1995, een verklaring van overbrenging, als bedoeld in artikel 9 van het Archiefbesluit 1995, wordt opgesteld voor archiefbescheiden waarvoor de wettelijke termijn is verstreken. In deze verklaring wordt melding gemaakt van de met toepassing van artikel 15, eerste lid sub a en c van de Archiefwet 1995 gestelde beperkingen aan de openbaarheid, geldende voor een periode van 75 jaar.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-95647.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.