Gemeente Apeldoorn - Wijziging van de Verordening op het presidium van de raad

Nr. 24-2021

 

De raad van de gemeente Apeldoorn;

 

gelezen het raadsvoorstel d.d. 4 maart 2021 Nummer 24-2021;

 

gelet op de artikelen 83 en 149 van de Gemeentewet;

 

besluit

 

vast te stellen de volgende wijziging van de Verordening op het presidium van de raad:

 

Leeswijzer:

Onder “nieuwe tekst” is de voorgestelde wijziging vet gedrukt en onderstreept.

 

Artikel 5 wordt als volgt gewijzigd:

 

Bestaande tekst

Nieuwe tekst

Artikel 5

 

  • 1.

    Het presidium heeft alle bevoegdheden van de raad, die voor de vervulling van zijn taken nodig zijn, tenzij het bevoegdheden betreft als bedoeld in artikel 156 van de Gemeentewet.

  • 2.

    Het presidium vervult andere taken die hem door de raad worden opgedragen binnen het raam van zijn taken.

Artikel 5

 

  • 1.

    Het presidium heeft alle bevoegdheden van de raad, die voor de vervulling van zijn taken nodig zijn, tenzij het bevoegdheden betreft als bedoeld in artikel 156 van de Gemeentewet.

  • 2.

    Het presidium vervult andere taken die hem door de raad worden opgedragen binnen het raam van zijn taken.

  • 3.

    Als het presidium oordeelt dat een voorstel van het college aan de raad niet voldoet aan de eisen die daaraan in het vastgestelde format worden gesteld, kan het presidium het voorstel terugsturen naar het college. Het presidium vermeldt de reden voor terugzending en bepaalt tevens binnen welke termijn het voorstel opnieuw geagendeerd wordt.

 

Dit besluit treedt op de 8e dag na bekendmaking inwerking.

 

Aldus besloten in de openbare raadsvergadering van 11 maart 2021.

De raad voornoemd,

de griffier,

de voorzitter,

Naar boven