Gemeenteblad van Veenendaal
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2021, 81854 | Verordeningen |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Veenendaal | Gemeenteblad 2021, 81854 | Verordeningen |
Tweede wijziging Klachtenregeling Veenendaal
De Toelichting op de Klachtenregeling gemeente Veenendaal wordt als volgt gewijzigd:
De tekst bij artikel 6 onder het kopje ‘Klachten tegen ambtenaren’ wordt vervangen door:
In deze Klachtenregeling is het uitgangspunt dat de teamleiders een klacht behandelen over de gedraging van een ambtenaar, niet zijnde een opgavemanager, een manager met een interne opdracht, een ambtelijk opdrachtgever, directeur, de gemeentesecretaris, de algemeen directeur, de griffier of een griffiemedewerker. De teamleider is daarbij bevoegd om de feitelijke behandeling van de klacht, dat wil zeggen het uitvoeren van het onderzoek, op te dragen aan een medewerker van zijn team. Ook is het mogelijk om de feitelijke behandeling van een klacht na overleg met zijn of haar teamleider op te dragen aan een medewerker van een ander team binnen het sociale domein, het fysieke domein of het domein bedrijfsvoering. In dat geval moet de behandeling van klachten een onderdeel zijn van het takenpakket van de betreffende medewerker en dient er ook capaciteit te zijn de klacht binnen de daarvoor staande termijnen af te handelen. Deze mogelijkheid is enerzijds bedoeld als ventiel wanneer het aantal klachten bij één of meerdere teams zodanig is, dat de behandeling daarvan een onevenredige werkbelasting veroorzaakt. Andere redenen om de klachtbehandeling bij een medewerker van een ander team neer te leggen kunnen zijn om de continuïteit van de klachtbehandeling te waarborgen en dat bij een team niet of onvoldoende kennis en kunde aanwezig is om klachten te behandelen. De teamleider die de klachtbehandeling uitbesteedt, blijft wel eindverantwoordelijk voor de behandeling van de klacht. Dat betekent dat de afhandelingsbrief en eventueel het verslag van bevindingen altijd door deze teamleider moet worden ondertekend. Er is dus geen sprake van mandaat. In dat geval zou er sprake zijn van het toekennen van de bevoegdheid om de klacht namens de teamleider af te doen. Daarvan is echter geen sprake.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-81854.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.