Uitvoeringsregels evenementen

 

Op 7 juli 2020 hebben de burgemeester en het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Súdwest-Fryslân de “Uitvoeringsregels evenementen” vastgesteld. Deze zijn op 14 juli 2020 bekend gemaakt in het Gemeenteblad (nummer 179338).

Inhoud

De “Uitvoeringsregels evenementen” zijn compact en overzichtelijk opgesteld. Voor terugkerende evenementen wordt het eenvoudiger een aanvraag in te dienen. De belangrijkste regels zijn:

  • Evenementen dienen voor 20 oktober van het jaar voorafgaand aan het evenement via het vastgestelde formulier en risicoscan te zijn aangemeld. Aanmelding geeft vroegtijdig zekerheid over datum en locatie.

  • De vergunning wordt aangevraagd middels een formulier en een draaiboek volgens het vastgestelde model. Het draaiboek bevat alle aspecten van de organisatie van het evenement. Bij goedkeuring van de aanvraag wordt vergunning verleend met het goedgekeurde draaiboek. Het evenement kan dan overeenkomstig het eigen draaiboek worden georganiseerd.

In aanvulling op de uitvoeringsregels heeft het college op 26 januari 2021 het Duurzame Evenementenbeleid gemeente Súdwest-Fryslân definitief heeft vastgesteld. Dit is op 5 februari 2021 bekend gemaakt in het Gemeenteblad (nummer 36522).

Het duurzame evenementenbeleid heeft als doel evenementen op een positieve wijze te stimuleren te gaan verduurzamen. In het beleid zijn criteria uitgewerkt voor een duurzaam evenementenbeleid. De duurzaamheidscriteria maken vanaf 2 februari 2021 onderdeel uit van de uitvoeringsregels en worden toegevoegd aan de vergunningaanvraag van evenementen.

De “Uitvoeringsregels evenementen” met als toevoeging het Duurzame Evenementenbeleid (bijlage 3.7) zijn als bijlage opgenomen bij deze mededeling. Deze nieuwe bekendmaking is uitsluitend bedoeld belanghebbenden zo volledig mogelijk te informeren en het voor hen mogelijk te maken in samenhang kennis te kunnen nemen van beide beleidsdocumenten en de overige bijlagen.

 

 

 

Naar boven