Gemeenteblad van Tubbergen
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tubbergen | Gemeenteblad 2021, 481629 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Tubbergen | Gemeenteblad 2021, 481629 | beleidsregel |
Inschrijvings- en uitgiftecriteria woningbouwkavels gemeente Tubbergen
In deze regeling wordt verstaan onder:
de ongehuwde meerderjarige die met de ongehuwde meerderjarige belangstellende op het moment van inschrijving gedurende meer dan zes maanden onafgebroken een gezamenlijke huishouding voert en gedurende die tijd op hetzelfde woonadres als de kavelkoper staat ingeschreven in de basisregistratie persoonsgegevens, met uitzondering van een bloedverwant in de eerste graad van belangstellende;
Het inschrijfformulier, waarmee een verzoek om inschrijving op de lijst van belangstellenden kenbaar wordt gemaakt, wordt door het college vastgesteld. Het inschrijfformulier kan via de gemeentelijke websites: www.kavelsintubbergen.nl en www.tubbergen.nl door gebruikmaking van de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) en DigiD worden ingevuld én ingediend. Het verschuldigde inschrijfgeld (€ 250,- per inschrijving) dient tijdens de inschrijving te worden betaald.
Artikel 4 Lijst van belangstellenden
Iemand wordt op de lijst van belangstellenden voor een dorp ingeschreven wanneer hij/zij op het moment waarop het verzoek om inschrijving is ontvangen de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en hij/zij of zijn/haar partner de laatste vijf jaar van de gemeente Tubbergen geen woningbouwkavel heeft gekocht. Deze termijn wordt berekend vanaf de datum van de notariële akte waarbij de eerder gekochte bouwkavel is geleverd.
In principe wordt er tijdens de kaveluitgifte door het college geen onderscheid gemaakt tussen de categorie “starters” en de categorie “doorstromers”. Het college heeft echter wel de bevoegdheid om (wanneer omstandigheden daartoe aanleiding geven) aan een bepaalde categorie verhoudingsgewijs meer kavels toe te delen.
Indien meerdere belangstellenden gelijktijdig worden benaderd kan degene die als eerste op de lijst staat één voorkeur voor een bepaalde kavel kenbaar maken en wordt aan hem deze voorkeurskavel toegekend. Degene die als tweede op de lijst staat kan twee voorkeuren kenbaar maken en aan hem wordt - wanneer mogelijk - zijn eerste en anders zijn tweede voorkeurskavel toegekend. Degene die als derde op de lijst staat kan drie voorkeuren kenbaar maken, aan hem wordt wanneer mogelijk zijn eerste, zijn tweede dan wel zijn derde voorkeurskavel toegekend, enzovoorts.
Bij de verkoop van een kleine kavel is de categorie aanduiding “starter” of “doorstromer” wel van belang. Voor “starters” geldt immers in het kader van het doelgroepenbeleid een gereduceerde tariefstelling bij aankoop van een kleine kavel als benoemd in artikel 5 lid 1. “Doorstromers” kunnen ook een kleine kavel afnemen. Voor hen geldt echter het reguliere, marktconforme tarief.
Indien twee belangstellenden twee aaneengesloten “twee onder één kap” kavels willen kopen, met het oog op een gezamenlijke bouw, wordt aan hen voor de toepassing van dit artikel een fictieve plaats op de lijst van belangstellenden toegekend. Die plaats wordt bepaald door hun afzonderlijke plaatsen op de lijst van gegadigden op te tellen en te delen door twee.
De toegezonden koopovereenkomst en de verkooptekening moeten binnen twee weken na de verzenddatum van de koopovereenkomst en de verkooptekening ondertekend zijn geretourneerd. Tevens dient er binnen dezelfde termijn een waarborgsom van 1% van de koopsom van de kavel inclusief verschuldigde omzetbelasting te zijn betaald. De waarborgsom wordt verrekend met de koopsom van de kavel bij het passeren van de notariële akte van levering.
Artikel 12 Werkingssfeer en werkingsduur oude regeling
De regeling “Uitgifteregeling woningbouwkavels Tubbergen”, vastgesteld door de gemeenteraad op 19 maart 2018, is alleen van toepassing voor de belangstellenden als bedoeld in artikel 13 lid 1 en vervalt op 19 maart 2023.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-481629.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.