Kennisgeving besluit op aanvraag omgevingsvergunning van Limburg Stirumstraat 10 en 12 in Gouda

Op 23 december 2021 heeft de Omgevingsdienst Midden-Holland (ODMH) namens de gemeente Gouda een besluit genomen op de aanvraag met kenmerk 2021252871. Dit betreft het transformeren van een bestaande kantoorpand naar 10 appartementen ter plaatse van Van Limburg Stirumstraat 10 en 12 in Gouda. De vergunning is toegekend. Het besluit betreft de volgende onderdelen:

  • bouwen

  • afwijken bestemmingsplan (ruimtelijke ordening/ gebruik)

Inzien

De stukken liggen niet formeel ter inzage. Het besluit en de daarbij behorende stukken kunnen op afspraak worden ingezien bij de gemeente Gouda. Het adres en de openingstijden kunt u vinden op de website van de gemeente Gouda.

Bezwaar

Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Gouda. De termijn voor het indienen van een bezwaar start op 25 december 2021 en bedraagt 6 weken. Het besluit blijft ook bij het indienen van een bezwaarschrift gewoon geldig.

Het bezwaarschrift wordt bij voorkeur ingediend via de website van de gemeente: www.gouda.nl/bezwaarschrift. Daarvoor is een elektronische handtekening (DigiD of eHerkenning) nodig. Het bezwaarschrift kan tevens per post worden gestuurd naar College van burgemeester en wethouders van Gouda, t.a.v. de bezwaarschriftencommissie Gouda, Postbus 1086, 2800 BB Gouda.

Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en bevat ten minste naam en adres, de dagtekening, een omschrijving en kenmerk van dit besluit en de motivering van de bezwaren. Verder verzoeken wij een kopie van het bestreden besluit mee te sturen en telefoonnummer en e-mailadres te vermelden.

Voorlopige voorziening

Indien er een spoedeisend belang is kan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Den Haag, Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek om voorlopige voorziening moet worden ondertekend en moet ten minste uw naam en adres, de dagtekening, een omschrijving van dit besluit en de motivering van het verzoek bevatten. Verder verzoeken wij een kopie van het bestreden besluit mee te sturen en aan te geven op welk telefoonnummer en e-mailadres u bereikbaar bent. Er kan alleen een verzoek om een voorlopige voorziening worden ingediend als ook bezwaar is gemaakt.

Een voorlopige voorziening kan ook digitaal worden aangevraagd op http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Hiervoor is een elektronische handtekening (DigiD) nodig. Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Inlichtingen

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de ODMH, via info@odmh.nl of telefoonnummer 088-54 50 000.

 

Bekendmaking Wet geluidhinder/Besluit vaststellen hogere waarden

Burgemeester en wethouders van Gouda hebben het volgende besluit genomen:

Het vaststellen van hogere geluidswaarden voor de locatie Van Limburg Stirumstraat 10 en 12 in Gouda.

De stukken liggen niet formeel ter inzage. U kunt het besluit en de daarbij behorende stukken op afspraak inzien bij de gemeente Gouda.

Dit besluit is geregistreerd onder kenmerk 2021347815.

Bent u het niet eens met dit besluit?

Neem dan contact met ons op voor meer informatie of om uw vragen te stellen. U kunt bellen met 088-54 50 000. In het algemeen blijkt dat met een telefoontje veel kan worden verduidelijkt.

Komen we er dan toch niet uit, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Dit kan als u belanghebbende bent. Dit mag overigens ook direct, zonder eerst te bellen. Een bezwaarschift kunt u indienen binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is toegezonden of uitgereikt. Het besluit blijft ook bij het indienen van een bezwaarschrift gewoon geldig.

U kunt uw bezwaar online indienen. Hier heeft u DigiD voor nodig (of e-Herkenning). Ga hiervoor naar de website www.gouda.nl/bezwaarschrift. Als u geen gebruik maakt van het online bezwaarformulier kunt u uw bezwaarschrift sturen naar College van burgemeester en wethouders van Gouda, t.a.v. de bezwaarschriftencommissie Gouda, Postbus 1086, 2800 BB Gouda.

Zet in elk geval in uw bezwaarschrift:

  • uw naam, adres en handtekening;

  • de datum waarop u het bezwaarschrift verstuurt;

  • een omschrijving en het kenmerk (nummer) van het besluit waartegen u bezwaar maakt;

  • de redenen waarom u bezwaar maakt;

  • indien mogelijk het telefoonnummer en e-mailadres waarop u bereikbaar bent.

Om u sneller van dienst te kunnen zijn is het handig als u een kopie meestuurt van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

Voorlopige voorziening

Heeft u een bezwaarschrift ingediend en meent u dat uw belangen zo zwaar wegen dat u de beslissing op uw bezwaren niet kunt afwachten? De Algemene wet bestuursrecht geeft u dan de mogelijkheid om een voorlopige voorziening te vragen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State (Postbus 20019, 2500 EA Den Haag).

U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de website https://digitaalloket.raadvanstate.nl/ voor meer informatie over het digitaal indienen van een verzoek om voorlopige voorziening.

Aan de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.

Naar boven