Ondermandaatbesluit van afdelingshoofd Bedrijfsvoering aan medewerkers van het team financiën

Gemeente Nederweert

 

Afdeling Bedrijfsvoering

 

Ondermandaatbesluit

Van afdelingshoofd aan medewerkers

 

Het afdelingshoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, T.W.G. Meulen;

Het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering met ingang van 1 maart 2022, A.J.P. Philips

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2021;

 

Gezien:

  • -

    De Organisatieregeling Nederweert waarin de besturings- en managementfilosofie is beschreven en waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van organisatieonderdelen uitgewerkt en vastgelegd zijn,

  • -

    de Budgethoudersregeling Nederweert waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend en waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

Overwegende dat het doelmatig is dat het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden en het verrichten van zijn werkzaamheden.

 

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De medewerkers van het team financiën hebben ondermandaat ten aanzien van het nemen van besluiten en het afdoen van stukken betreffende alle aangelegenheden die behoren tot zijn/haar taken conform zijn/haar functiebeschrijving en functieprofiel en zijn uit dien hoofde bevoegd verplichtingen met financiële consequenties aan te gaan en uitgaven goed te keuren conform de Budgethoudersregeling, tenzij bij wettelijk voorschrift anders is bepaald.

  • 2.

    Bij het uitoefenen van het ondermandaat worden de Regels met betrekking tot de toepassing van het mandaat- volmacht en machtigingsbesluit gemeente Nederweert 2021 in acht genomen;

  • 3.

    Het afdelingshoofd kan ten aanzien van de uitoefening van dit ondermandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Nederweert,

namens dezen,”

respectievelijk

“De Burgemeester van Nederweert,

namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de ondergemandateerde,

de handtekening,

en onder vermelding van naam van de ondergemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De medewerkers van het team financiën leggen in algemene zin verantwoording af via de reguliere P en C cyclus en desgewenst specifiek in een nadere rapportage, over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden.

Artikel 4. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Bekendmaking van dit besluit vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad;

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na de dag van bekendmaking;

  • 3.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het Ondermandaatbesluit van afdelingshoofd Bedrijfsvoering aan medewerkers van 7 januari 2020 ingetrokken;

  • 4.

    Dit besluit wordt aangehaald als Ondermandaatbesluit van afdelingshoofd Bedrijfsvoering aan medewerkers van het team financiën.

Nederweert, 21 december 2021

Burgemeester en wethouders van Nederweert/de Burgemeester van Nederweert,

Namens dezen/ namens deze,

Het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering,

T.W.G. Meulen

Het hoofd Bedrijfsvoering met ingang van 1 maart 2022,

A.J.P. Philips

 

Goedkeuring:

Burgemeester en wethouders van Nederweert/ de burgemeester van Nederweert,

Namens dezen/ namens deze,

De gemeentesecretaris van Nederweert,

 

drs. J.C.T. Bakens

 

Naar boven