Gemeenteblad van Druten
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Druten | Gemeenteblad 2021, 473933 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Druten | Gemeenteblad 2021, 473933 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Verordening rekenkamercommissie Druten 2022
In deze verordening wordt verstaan onder:
Artikel 8 – Werkwijze van de rekenkamercommissie
De commissie stelt betrokkenen in de gelegenheid om hun visie op het onderzoek naar de feiten aan de commissie bekend te maken. Zij geeft betrokkenen hiervoor een termijn van minstens twee weken. Betrokkenen zijn die mensen van wie de manier waarop zij hun werk doen in onderzoek is of is geweest. De commissie bepaalt wie zij verder als betrokkenen aanwijst.
Na afloop van de hiervoor genoemde termijn stelt de commissie haar rapport op en stuurt zij een exemplaar daarvan aan de raad, het college van burgemeester en wethouders en (andere) betrokkenen. Als zij met toepassing van artikel 184 van de Gemeentewet een onderzoek heeft ingesteld, stuurt de commissie tevens een exemplaar van het rapport aan de betrokken instelling. Ook zorgt zij voor de bekendmaking van het rapport.
Artikel 9 – Bevoegdheden van de rekenkamercommissie
Voor het opstellen van een rapport kan de rekenkamercommissie, met inachtneming van het beschikbare budget, externe deskundigen, onderzoekers of een onderzoeksinstituut inschakelen. Deze externen komen van buiten de commissie en delen geen commerciële belangen met de leden van de commissie. Artikel 2, derde en vierde lid, zijn van overeenkomstige toepassing op deze externen.
Artikel 10 – Besluitvorming door de raad
De raad neemt na ontvangst van een rapport van de rekenkamercommissie een besluit over de door de commissie gedane aanbevelingen.
Artikel 11 – Ambtelijke ondersteuning
Om de ondersteuning bij te staan, kunnen specifieke werkzaamheden in handen worden gelegd van bij het onderwerp betrokken ambtenaren. Deze ambtenaren voeren hun werkzaamheden uit zoals de ondersteuning van de rekenkamercommissie aangeeft en leggen over de manier waarop zij hun werkzaamheden in dit kader uitvoeren enkel verantwoording af aan de commissie.
In afwijking van artikel 5, zesde lid, van de Financiële verordening gemeente Druten 2020, kan de rekenkamercommissie, als er aan het einde van het jaar budget over is, de raad verzoeken dit overgebleven budget toe te voegen aan het budget van de commissie van het daaropvolgende jaar. De raad beslist bij het vaststellen van de najaarsnota op het verzoek.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-473933.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.