Ontwerp projectomgevingsvergunning (Fase 1) Keurbeek 3-5 in Herwen

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zevenaar maakt bekend dat zij met toepassing van artikel 2.1 lid 1 onder c en 2.12, lid 1, onder a, sub 3o van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) fase 1 (handelen in strijd met RO) van de projectomgevingsvergunning aan de Keurbeek 3-5, Herwen vanaf 25 februari 2021 als ontwerp ter inzage legt.

 

Inhoud van de projectomgevingsvergunning

De projectomgevingsvergunning heeft betrekking op het terrein behorende bij de Keurbeek 3-5 in Herwen, te weten de percelen kadastraal bekend gemeente Herwen, sectie B, perceelnummers 2347, 2348 en 2349. De ontwikkeling voorziet in het realiseren van vijf aaneengebouwde woningen. Op grond van het bestemmingsplan "Herwen" geldt de bestemming 'Wonen' en 'Waardevolle Archeologie 3'. Op grond van deze bestemmingen is wonen weliswaar toegestaan, maar uitsluitend binnen het bouwvlak. Het realiseren van woningen buiten het bouwvlak is niet toegestaan. Binnen de beleidskaders van de Gemeente is het mogelijk om onder voorwaarden aan het hiervoor bedoelde verzoek van initiatiefnemer in ruil voor het slopen van voormalige agrarische bebouwing mee te werken aan de realisatie van de vijf aaneengebouwde woningen in een erfopzet.

 

Ter inzage

De projectomgevingsvergunning Keurbeek 3-5, Herwen met bijbehorende stukken ligt vanaf 25 februari 2021 gedurende zes weken ter inzage. De stukken zijn digitaal raadpleegbaar via de gemeentelijke site http://0299.roview.net/en via de landelijke site www.ruimtelijkeplannen.nl. Het identificatienummer van het plan is NL.IMRO.0299.PV10KEURBEEK-ON01. Ook kunt u de stukken tijdens openingstijden inzien in het gemeentehuis aan de Kerkstraat 27 in Zevenaar. Hiervoor kunt u online een afspraak maken.

 

Zienswijzen

Tijdens deze inzagetermijn kan iedereen schriftelijk, digitaal of mondeling een zienswijze indienen. U kunt tot en met woensdag 7 april 2021 reageren. Zorg ervoor dat de schriftelijke zienswijze is voorzien van uw naam, adres, handtekening en datum. Bij voorkeur ontvangen wij ook uw telefoonnummer en mailadres. Ook geeft u aan op welk plan uw zienswijze betrekking heeft en de reden(en) van de zienswijze. Schriftelijke zienswijzen richt u aan het College van burgemeester en wethouders Zevenaar, Postbus 10, 6900 AA Zevenaar. Wilt u mondeling reageren? Maak hiervoor dan een afspraak met de beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling, via telefoonnummer (0316) 595 111.

 

Wat gebeurt er met uw zienswijze?

Na de inzageperiode worden alle reacties samengevat en van een standpunt voorzien in een “zienswijzennota”. Mogelijk wordt het plan op onderdelen aangepast. Vervolgens wordt deze ter vaststelling aangeboden aan het college. Als het college een definitief besluit neemt, betrekken we daar uw zienswijze bij en een eventuele reactie hierop van de aanvrager. Wij maken het definitieve besluit ook officieel bekend op de gemeentepagina in de Zevenaar Post en in de Staatscourant.

 

Zevenaar, 24 februari 2021

Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening, gemeente Zevenaar

Naar boven