Eerste wijziging van de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Wassenaar 2021

De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Wassenaar, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft,

 

gelet op artikel 84 van de Gemeentewet en artikel 7:13 van de Algemene wet bestuursrecht;

 

gezien het voorstel van burgemeester en wethouders van 26 oktober 2021;

 

overwegende dat de gemeenten Voorschoten en Wassenaar op 8 juni 2021 zijn overeengekomen dat de gemeente Wassenaar voor de gemeente Voorschoten na de beëindiging van de ambtelijke fusie per 1 september 2021 de I&A- en P&A-taken zal verrichten;

 

overwegende dat tot de I&A- en P&A-taken behoort het adviseren van het college van de gemeente Voorschoten over bezwaren tegen bij de eenheid Financiën en Organisatie - Informatie- en Datamanagement van de gemeente Wassenaar met gebruik van mandaat van dat college genomen besluiten;

 

besluiten de Eerste wijziging van de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Wassenaar 2021 vast te stellen

Artikel I  

De tekst van artikel 2 van de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Wassenaar 2021 (Inleidende bepaling commissie) komt als volgt te luiden:

 

  • 1.

    Er is een commissie als bedoeld in artikel 7:13 van de wet, ter voorbereiding van de beslissing op bezwaren tegen besluiten van de raad, het college en de burgemeester. De commissie is bovendien belast met de voorbereiding van de beslissing op bezwaren tegen besluiten genomen namens het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Voorschoten ingevolge een overeenkomst tussen de gemeenten Voorschoten en Wassenaar over de verlening van diensten door de gemeente Wassenaar op het gebied van informatie en automatisering alsmede post en archief.

  • 2.

    De commissie is niet bevoegd ten aanzien van bezwaarschriften die zijn ingediend tegen besluiten op grond van een wettelijk voorschrift inzake belastingen of de Wet waardering onroerende zaken.

  • 3.

    Het college en de burgemeester kunnen regelen bij welke categorieën van bezwaarschriften door wie volgens welke procedure niet door de commissie, maar juist ambtelijk wordt gehoord.

Artikel II  

De tekst van artikel 3 van de Verordening commissie bezwaarschriften gemeente Wassenaar 2021 (Samenstelling van de commissie) komt als volgt te luiden:

 

  • 1.

    De commissie bestaat uit een voorzitter en ten minste twee leden.

  • 2.

    De voorzitter en de leden worden door het college benoemd, geschorst en ontslagen.

  • 3.

    De voorzitter en de leden van de commissie maken geen deel uit van, en zijn niet werkzaam onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan van de gemeente Voorschoten of de gemeente Wassenaar.

  • 4.

    De commissie regelt de vervanging van de voorzitter.

Artikel III  

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking met ingang van de eerste dag na die van de bekendmaking.

  • 2.

    De commissie is bevoegd wat betreft voor het in werking treden van deze verordening ingediende bezwaren tegen namens het college van de gemeente Voorschoten genomen besluiten op het gebied van informatie, automatisering, post en archief. Daarbij mag gebruik gemaakt worden van het verslag van een door de Commissie bezwaarschriften gemeente Voorschoten gehouden hoorzitting.

Aldus vastgesteld in de openbare vergadering van de raad der gemeente Wassenaar, gehouden op 14 december 2021

de griffier a.i.

H. Andeweg

de voorzitter,

drs. L.A. de Lange

Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wassenaar, gehouden op 26 oktober 2021,

de gemeentesecretaris,

drs. H.I.P. Oppatja

de burgemeester,

drs. L.A. de Lange

Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Wassenaar op 26 oktober 2021,

drs. L.A. de Lange

Naar boven