Gemeente Bergen, besluit cameratoezicht Pompplein jaarwisseling 2021/2022

 

De burgemeester van Bergen,

 

gelet op artikel 151c van de Gemeentewet en artikel 2:77 van de Algemene plaatselijke verordening;

 

Overwegende:

 

  • .

    dat tijdens eerdere jaarwisselingen op het Pompplein in Egmond aan Zee ernstige ongeregeldheden zich hebben voorgedaan waardoor de veiligheid van ondernemers, bewoners en bezoekers ernstig werd aangetast;

  • .

    dat er maatregelen noodzakelijk zijn om de openbare orde en veiligheid ter plaatse te handhaven tijdens de jaarwisseling;

  • .

    dat er ook andere maatregelen worden ingezet om de openbare orde en veiligheid te bewaren zoals extra toezicht;

  • .

    dat het cameratoezicht in het hierna genoemde gebied voldoet aan de eisen die artikel 151c Gemeentewet hieraan stelt zoals kenbaarheid van cameratoezicht, proportionaliteit en subsidiariteit;

  • .

    dat de burgemeester op grond van artikel 151c Gemeentewet en artikel 2:77 Algemene plaatselijke verordening kan besluiten om voor een bepaalde duur camera’s in te zetten ten behoeve van het toezicht op een openbare plaats en andere plaatsen die voor iedereen toegankelijk zijn;

  • .

    dat er gedurende de periode 29 december 2021 tot en met 1 januari 2022 cameratoezicht wordt ingezet;

  • .

    dat alle beelden worden opgeslagen conform de Wet Politiegegevens;

     

b e s l u i t:

 

  • 1.

    Dat er cameratoezicht plaatsvindt door het plaatsen van een camera op het Pompplein in Egmond aan Zee.

  • 2.

    Dat het cameratoezicht wordt toegepast gedurende de periode van 29 december 2021 tot en met 1 januari 2022.

  • 3.

    Dat dit besluit in werking treedt op de dag na bekendmaking.

  • 4.

    Dat dit besluit kan worden aangehaald als Aanwijzingsbesluit cameratoezicht Pompplein in Egmond aan Zee.

     

Bergen, 7 december 2021

 

De burgemeester voornoemd

L.Hj. (Lars) Voskuil

 

Bent u het niet eens met dit besluit?

Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met ons op te nemen. Wij nemen dan samen met u het besluit door.

Wilt u na dit gesprek alsnog bezwaar maken? Dan kunt u binnen zes weken na de verzenddatum van dit besluit een bezwaarschrift indienen.

Hoe maakt u bezwaar?

Stuur uw bezwaarschrift aan het college.

In uw bezwaarschrift moet in ieder geval het volgende staan:

 

  • 1.

    uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer;

  • 2.

    een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (u kunt bijvoorbeeld de datum en ons kenmerk van het besluit vermelden of een kopie meesturen);

  • 3.

    de reden waarom u bezwaar maakt;

  • 4.

    de datum;

  • 5.

    uw handtekening.

Voorlopige voorziening 

Is er spoed en kunt u een beslissing op uw bezwaarschrift niet afwachten? Dan kunt u een voorlopige voorziening aanvragen. Daarmee vraagt u de rechter om de werking van het besluit van de gemeente uit te stellen. Een voorlopige voorziening aanvragen kan alleen als u een bezwaarschrift heeft ingediend. Voor de behandeling van uw aanvraag moet u griffierecht betalen aan de rechtbank.

U vraagt een voorlopige voorziening schriftelijk aan bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Noord-Holland, Postbus 1621, 2003 BR Haarlem.

Naar boven