Gemeenteblad van Texel
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Texel | Gemeenteblad 2021, 452512 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Texel | Gemeenteblad 2021, 452512 | algemeen verbindend voorschrift (verordening) |
Reglement Basisregistratie Personen
Artikel 1. Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Met inachtneming van het besluit als bedoeld in artikel 3.2 van de Wet basisregistratie peronen kunnen gegevens uit de basisregistratie aan organisatieonderdelen van de gemeente Texel worden verstrekt, voor zover deze organen de gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de aan hem opgedragen taken.
Vastgesteld in de vergadering van 15 juli 2014
Burgemeester en wethouders van Texel
mevrouw F.C. Giskes,
Burgemeester.
De heer R.P. van Menen,
Secretaris.
Voor het uitvoeren van de wettelijke taken binnen een gemeente, is het van essentieel belang dat de Basisregistratie Personen (BRP) kan worden geraadpleegd. Het is niet geoorloofd om alle geregistreerde gegevens in de BRP te kunnen raadplegen; afhankelijk van de wettelijk uit te voeren taak wordt bepaald welke BRP-gegevens wél geraadpleegd kunnen worden.
De onderstaande teams zijn voor de uitvoering van de vermelde publiekrechtelijke taken geautoriseerd voor een rechtstreekse toegang tot de BRP. Zij mogen de gegevensset in het daarbij behorende profiel raadplegen. Het team Dienstverlening – Gemeentewinkel heeft op basis van haar taken toegang tot de volledige gegevensset.
Team Bedrijfsvoering – Belastingen (profiel I)
Heffing en invordering van gemeentelijke belastingen zoals:
Het verlenen van een beschikking voor vaststellen van de waarde van een onroerende zaak.
Heffen en invordering van de afvalstoffenheffing
Team Dienstverlening – Toezicht/Handhaving, Vergunningen (profiel II)
Door het verstrekken van een vergunning kan de gemeente vrijstelling verlenen van het verbod om een winkel op bepaalde dagen voor het publiek geopend te hebben. Voor deze ontheffing van het verbod verleent de gemeente een vergunning voor langere tijd. De gemeente int de bijbehorende leges en trekt zo nodig de vergunning weer in als de voorwaarden waaronder de vergunning is verleend niet worden nageleefd.
Het verlenen van een vergunning aan degene die een horeca- of slijtersbedrijf uitoefent. De vergunning wordt voor langere tijd verleend. De gemeente int hiervoor leges en trekt zo nodig de vergunning weer in.
Het verlenen van een vergunning voor het aanwezig hebben van 1 of meer speelautomaten. De vergunning wordt voor langere tijd verleend. De gemeente int hiervoor leges en trekt zo nodig de vergunning weer in.
Al is een gemeentelijk archiefstuk niet openbaar, dan kan men in bepaalde gevallen toch inzage krijgen. De Archiefwet zegt dat wanneer het belang van de aanvrager om het stuk in te zien groter is dan de belangen om het stuk niet openbaar te maken, toestemming verleend kan worden (dispensatie). De gemeente kan zelf nadere regels stellen over het openbaar maken van deze archiefstukken. Bij de behandeling van een dispensatieverzoek gaat het om de beoordeling of niet-openbare archiefonderdelen wel of niet aan de klant ter inzage kunnen worden gegeven. In verband met de privacy kunnen vaak documenten, waarin nog leven personen voorkomen, niet vrijgegeven worden. Om tot een gefundeerd oordeel te komen of wel of niet inzage gegeven kan worden in de archief onderdelen moet in dat geval dus in ieder afzonderlijk geval kunnen worden nagekeken of betrokkenen bijvoorbeeld zijn overleden.
Team Ondersteuning (profiel V)
Het toekennen van pensioenen aan raadsleden en wethouders.
Het toekennen van wachtgelden aan gemeenteambtenaren, raadsleden en wethouders.
Algemene gegevens (profiel VI)
Bij de uitvoering van overige taken kan een medewerker de beschikking krijgen over de zogenaamde ‘NAW-gegevens’.
Rampenbestrijding (profiel VII)
Na een ramp of een zwaar ongeval dient de gemeente een Centraal Registratie- en Informatiebureau (CRIB) op te zetten. Het CRIB is belast met het verzamelen en registreren van alle van belang zijnde gegevens over slachtoffer of getroffenen (zoals gewonden, vermisten, evacués, daklozen en overledenen). Het betreft een samenwerking tussen brandweer, politie, ambulancedienst en het Nederlandse Rode Kruis. Het CRIB heeft tot doel zo snel en goed mogelijk informatie over slachtoffers of getroffenen te verzamelen (registreren), te groeperen en te verifiëren, informatie aan het bevoegd gezag, de burgemeester, te verstrekken, op aanwijzing van het bevoegd gezag geautoriseerde informatie te verstrekken aan belanghebbenden, zoals andere instanties en de familie en/of relaties van betrokkenen.
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-452512.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.