Gemeenteblad van Baarle-Nassau
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Baarle-Nassau | Gemeenteblad 2021, 448132 | beleidsregel |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Baarle-Nassau | Gemeenteblad 2021, 448132 | beleidsregel |
Beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB)
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Baarle-Nassau heeft op 7 december 2021 de beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB) vastgesteld. Deze beleidsregels treden in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking ervan.
De tijdelijke regeling bied ondernemers, verenigingen en organisatoren die wettelijk verplicht zijn het Coronatoegangsbewijs (CTB) te controleren de mogelijkheid om voor de periode van 22 september tot en met 31 december 2021 financiële middelen aan te vragen, over de kosten voor de inzet van werknemers en arbeidskrachten die coronatoegangsbewijzen controleren of de controle van coronatoegangsbewijzen bevorderen en vergemakkelijken.
Beleidsregels subsidie naleving controleplicht coronatoegangsbewijzen (CTB) gemeente Baarle-Nassau |
|
Met een subsidie wil de gemeente Baarle-Nassau de naleving van de controleplicht op coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten ondersteunen en vergemakkelijken op locaties waar dat nodig is. |
|
Ondernemingen, verenigingen en organisaties in de gemeente Baarle-Nassau die op grond van de Wet publieke gezondheid tijdelijk verplicht zijn om de coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten te controleren en, onder omstandigheden, de toegang te ontzeggen. |
|
Om te ondersteunen en de naleving te bevorderen is inzet van ondersteunend personeel nodig. De bijdrage vergoedt kosten voor de inzet van werknemers en arbeidskrachten die coronatoegangsbewijzen controleren of de controle van coronatoegangsbewijzen bevorderen en vergemakkelijken. Te denken valt aan de inzet van gastheren, -vrouwen of beveiligers die de toepassing van artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen COVID-19 (TRM) ondersteunen in concrete gevallen. Enkel kosten voor activiteiten die plaatsvinden in de periode van 22 september 2021 tot en met 31 december 2021 komen voor vergoeding in aanmerking. Voor bekostiging vanuit de bijdrage komen de volgende kosten ter ondersteuning van de naleving van artikel 6.30 van de Tijdelijke regeling maatregelen COVID-19(TRM) in aanmerking:
|
|
Het Rijk heeft extra middelen beschikbaar gesteld om de kosten die worden gemaakt voor de controle op het CTB te compenseren. Dit geld is in het geval van Baarle-Nassau beschikbaar gesteld aan de Veiligheidsregio Midden- en West Brabant, district De Baronie. In totaal heeft district De Baronie € 1.104.301,11 beschikbaar voor alle aangesloten gemeenten. Dit is tevens het subsidieplafond voor het district, waar Baarle-Nassau onderdeel van uit maakt. |
|
Een aanvraag kan tot en met 12 januari 2022 digitaal worden ingediend via corona@abg.nl door het versturen van een volledig ingevuld formulier ‘Aanvraag subsidie naleving controleplicht CTB’ met de bijbehorende bijlagen. Tegelijkertijd met het aanvraagformulier wordt een bewijs/factuur van de werkelijk gemaakte kosten meegestuurd. Uitsluitend complete aanvragen worden in behandeling genomen. |
|
Beoordeling van de aanvragen vindt plaats na sluiting van de aanvraagtermijn van 12 januari 2022. |
|
Een bedrijf, organisatie of vereniging in de gemeente Baarle-Nassau kan een aanvraag indienen op grond van deze beleidsregel.
Onderstaande kosten komen niet in aanmerking:
|
|
|
|
De weigeringsgronden genoemd in artikel 7 van de Algemene Subsidieverordening gemeente Baarle-Nassau zijn van toepassing.
|
|
Indien onjuiste informatie is verstrekt die van invloed is op de hoogte van de subsidie, wordt de subsidie geheel of gedeeltelijk teruggevorderd. Ook als achteraf blijkt dat de subsidie is ingezet voor andere activiteiten, moet de subsidie worden terugbetaald. Verder moet de subsidie worden terugbetaald wanneer een of meerdere medewerkers van het cluster Veiligheid en handhaving van de gemeente Baarle-Nassau constateren dat de verplichte controle op coronatoegangsbewijzen en identiteitsdocumenten niet (goed) wordt uitgevoerd. |
|
Deze beleidsregels treden in werking op de eerste dag na die van de bekendmaking ervan. |
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-448132.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.