Gemeenteblad van Elburg
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Elburg | Gemeenteblad 2021, 44634 | Beleidsregels |
Zoals vergunningen, bouwplannen en lokale regelgeving.
Adressen en contactpersonen van overheidsorganisaties.
U bent hier:
Datum publicatie | Organisatie | Jaargang en nummer | Rubriek |
---|---|---|---|
Elburg | Gemeenteblad 2021, 44634 | Beleidsregels |
Het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Elburg alsmede de invorderings- en heffingsambtenaar tevens WOZ-ambtenaar, ieder voor zover het zijn bevoegdheden betreft;
BESLUITEN: vast te stellen het Bevoegdhedenbesluit Elburg
Het bevoegdhedenbesluit bevat bepalingen ten aanzien van de medewerkers van de Gemeente Elburg, ter uitoefening van de aan hen toevertrouwde functie(s).
Artikel 2 Bepalingen bij de uitvoering van een toegekend mandaat
1. Het mandaat, de volmacht of de machtiging wordt uitgeoefend met inachtneming van de op het desbetreffende onderwerp van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
2. Bij de uitoefening van de bevoegdheden uit het bevoegdhedenoverzicht behorend bij dit besluit worden de voorwaarden aldaar vermeldt in acht genomen.
3. De gemandateerde kan zijn in mandaat verleende bevoegdheden in ondermandaat verlenen, tenzij het bevoegde bestuursorgaan hiervoor geen toestemming geeft dan wel dat het mandaat zich hier – evident – niet voor leent.
4. Mandaten worden uitgevoerd in overeenstemming met de vigerende Organisatieverordening, Financiële verordening en de Budgethoudersregeling.
5. Bevoegdheden met betrekking tot de Wet basisregistratie personen (BRP), het Regelement Rijbewijzen en de Paspoortenuitvoeringsregeling 2001 (PUN 2001) zijn opgenomen in de Regeling beheer en toezicht basisregistraties personen en reis- en waardedocumenten (raadpleegbaar op overheid.nl) met bijbehorende aanwijzingsbesluit BRP en het aanwijzingsbesluit PNIK aan de aldaar aangewezen functionarissen en worden niet nader beschreven in dit besluit dan wel het hierbij behorende bevoegdhedenoverzicht.
Artikel 3 Reikwijdte mandaat, volmacht en machtiging
Onverminderd de (onder)mandaatverlening, volmacht en machtiging zoals in het bevoegdhedenregister opgenomen, blijft de beslissing in een bepaalde zaak voorbehouden indien:
het een bevoegdheid betreft als bedoeld in artikel 160, eerste lid onder e, f, en g Gemeentewet (privaatrechtelijke rechtshandelingen, procesbesluiten, civiele verdediging en jaarmarken) is gemandateerd, waarbij de zaak vooraf aan het college wordt voorgelegd, indien het college op grond van artikel 169, vierde en vijfde lid Gemeentewet gehouden is de raad vooraf zo snel mogelijk inlichtingen te geven;
Artikel 4 Omvang mandaat, volmacht en machtiging
De medewerker die een bevoegdheid krijgt, is met betrekking tot die bevoegdheid tevens bevoegd tot:
1. Ingeval van uitoefening van bevoegdheden zoals weergegeven het bevoegdhedenoverzicht, worden uitgaande stukken ondertekend als volgt:
2. Voor zover het betreft de bevoegdheid van de burgemeester, is het bepaalde in het vorige lid van overeenkomstige toepassing, waarbij voor de woorden “het college van burgemeester en wethouders” dient te worden gelezen “de burgemeester, de heffingsambtenaar of de invorderingsambtenaar”.
3. Indien een fysieke handtekening ontbreekt wordt de zinssnede Dit document is geautomatiseerd aangemaakt; u treft daarom geen handtekening aan.toegevoegd. Dit overeenkomstig het besluit genomen door het college op 17 januari 2017, als bijlage bijgevoegd. De burgemeester en invorderings- en heffingsambtenaar tevens WOZ-ambtenaar committeren zich hier eveneens aan.
4. Het is toegestaan om te ondertekenen met een elektronische handtekening indien deze met voldoende waarborgen is omkleed.
Artikel 6 Vervanging mandataris, gevolmachtigde en gemachtigde
1. Indien een bevoegdheid is gegeven aan een medewerker geldt dat bij afwezigheid een domeinmanager bevoegd is.
2. Indien een bevoegdheid is gegeven aan een manager, geldt dat bij afwezigheid de directeur/gemeentesecretaris bevoegd is.
3. Indien een bevoegdheid aan de directeur/gemeentesecretaris is gemandateerd geldt dat bij afwezigheid de eerste loco-secretaris als vervanger optreedt.
1. Dit besluit kan worden aangehaald als: Bevoegdhedenbesluit Elburg.
2. Het besluit treedt per 1 maart 2021 in werking.
3. Het mandaatbesluit 2018 en het daarbij behorende overzicht wordt ingetrokken en vervalt per datum inwerkingtreding van dit besluit. Tevens worden dan ingetrokken het mandaatbesluit heffings-, invorderings- en WOZ-ambtenaar aangezien deze thans is opgenomen in het bevoegdhedenregister.
Aldus vastgesteld het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Elburg; en
de burgemeester van de gemeente Elburg
Elburg, 9 februari 2021
Burgemeester en wethouders van de gemeente Elburg,
de burgemeester: ir. J.N. Rozendaal
de secretaris: P.W. Wanrooij
de burgemeester,
de burgemeester: ir. J.N.Rozendaal
invorderings- en heffingsambtenaar, tevens WOZ-ambtenaar,
de heer N.A. de Groot
domeinmanager bedrijfsvoering
Kopieer de link naar uw clipboard
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-44634.html
De hier aangeboden pdf-bestanden van het Staatsblad, Staatscourant, Tractatenblad, provinciaal blad, gemeenteblad, waterschapsblad en blad gemeenschappelijke regeling vormen de formele bekendmakingen in de zin van de Bekendmakingswet en de Rijkswet goedkeuring en bekendmaking verdragen voor zover ze na 1 juli 2009 zijn uitgegeven. Voor pdf-publicaties van vóór deze datum geldt dat alleen de in papieren vorm uitgegeven bladen formele status hebben; de hier aangeboden elektronische versies daarvan worden bij wijze van service aangeboden.