Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Breda houdende regels omtrent het verlenen van mandaat voor de uitoefening van de bevoegdheden uit de Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018

Bekendmaking

Burgemeester en wethouders van Breda maken bekend dat zij op 5 februari 2019 het Mandaatbesluit Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018 hebben vastgesteld.

 

Inwerkingtreding

Het mandaatbesluit Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018 wordt van kracht met ingang van de dag na die van deze bekendmaking.

 

Rechtsmiddelen

Het is voor belanghebbenden mogelijk om tegen dit besluit op grond van de Algemene wet bestuursrecht een bezwaarschrift in te dienen. Dit moet binnen zes weken na deze bekendmaking schriftelijk ingediend worden en gericht zijn aan burgemeester en wethouders van de gemeente Breda, t.a.v. Adviescommissie bezwaarschriften, Postbus 90156, 4800 RH te Breda. In het ondertekende bezwaarschrift moet het volgende zijn opgenomen:

  • naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

  • de datum waarop het bezwaarschrift wordt ingediend;

  • een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt (nummer Gemeenteblad);

  • de redenen waarom bezwaar wordt gemaakt.

Als het bezwaarschrift door iemand anders dan de belanghebbende wordt ingediend, moet een volmacht worden meegestuurd.

Het bezwaarschrift kan ook per elektronisch formulier worden verzonden. Dit formulier is te vinden op www.breda.nl. Daar is ook meer informatie over bezwaarschriften te lezen.

 

Mandaatbesluit Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018

 

 

Het college van burgemeester en wethouders van Breda,

 

 

Gelet op het bepaalde in afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht,

 

 

Overwegende dat:

  • 1.

    Op 24 januari 2019 het “Algemeen Mandaatbesluit Breda 2019” in werking is getreden,

  • 2.

    Het uit oogpunt van effectiviteit en integraal management wenselijk is de uitoefening van de bevoegdheden uit de Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018 te beleggen bij de functionarissen die deze taken uitvoeren;

 

Besluit:

 

  • 1.

    Mandaat te verlenen aan de functionarissen zoals genoemd in de bij dit besluit horende mandaatregister voor de uitoefening van bevoegdheden opgenomen in de betreffende wet- en regelgeving.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking één dag na bekendmaking.

Aldus besloten in zijn openbare vergadering van 5 februari 2019.

, De burgemeester.

, De gemeentesecretaris.

Bijlage 1: Mandaatregister

Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018

 

Ruimtelijk Economisch Domein

 

Afdeling Mobiliteit & Milieu

Afdeling Veiligheid & Leefomgeving

 

 

Bevoegdheid / grondslag

Mandans

Mandataris

Verordening kwaliteitskeurmerk Straattaxivervoer Breda 2018

Het regelen, in behandeling nemen, verstrekken, weigeren, intrekken en schorsen van een KTB-keurmerkcertificaat als bedoeld in artikel 2.7 en de artikelen 3.1 tot en met 3.7

B&W

de voorzitter van de Stichting Kwaliteitstaxi Breda (SKB) of diens plaatsvervanger

Het verlenen van een KTB-vergunning als bedoeld in de artikelen 2.1 tot en met 2.3, 2.5 en 2.7

B&W

Directeur Ruimtelijk Economisch Domein,

Afdelingshoofd Veiligheid & Leefomgeving

Het weigeren van een KTB-vergunning als bedoeld in artikel 2.4

B&W

Directeur Ruimtelijk Economisch Domein,

Afdelingshoofd Veiligheid & Leefomgeving

Het verbinden van voorschriften en beperkingen aan een KTB-vergunning als bedoeld in artikel 2.6

B&W

Directeur Ruimtelijk Economisch Domein,

Afdelingshoofd Veiligheid & Leefomgeving

Het schorsen of intrekken van een KTB-vergunning als bedoeld in artikel 2.8

B&W

Directeur Ruimtelijk Economisch Domein,

Afdelingshoofd Veiligheid & Leefomgeving

Het sanctioneren van een overtreding krachtens artikel 4.1, lid 4 en artikel 4.2

B&W

Directeur Ruimtelijk Economisch Domein,

Afdelingshoofd Veiligheid & Leefomgeving

Naar boven