De gemeenteraad van Zaltbommel heeft in zijn vergadering van 29 april 2021 besloten toepassing te geven aan de coördinatiebepaling van artikel 3:30 lid 1 van de Wet ruimtelijke ordening voor het project tot uitbreiding van het transformatorstation aan de Bommelsekade 18 te Zaltbommel.
De coördinatieregeling maakt het mogelijk om de besluiten behorende bij deze ontwikkeling gezamenlijk voor te bereiden en te coördineren en gelijktijdig bekend te maken. Het doorlopen van deze procedure heeft tot gevolg dat tevens bundeling van rechtsbescherming plaatsvindt.
Besluiten
De gemeenteraad van Zaltbommel heeft in zijn vergadering van 11 november 2021 het bestemmingsplan Zaltbommel, Bommelsekade 18 transformatorstation vastgesteld. Daarnaast heeft de gemeenteraad besloten ten behoeve van het kostenverhaal geen exploitatieplan vast te stellen, omdat het kostenverhaal anderszins is verzekerd.
Op basis van de gecoördineerde regeling is tegelijk met dit bestemmingsplan ook de omgevingsvergunning door het college van Zaltbommel vastgesteld.
Het bestemmingsplan en de omgevingsvergunning maken het mogelijk om het transformatorstation aan de Bommelsekade 18 in Zaltbommel uit te breiden ten behoeve van de netuitbreiding voor het westelijk deel van de Bommelerwaard.
Inzage
Het vastgesteld bestemmingsplan ligt met bijbehorende documenten en het hiermee gecoördineerde besluit omgevingsvergunning van donderdag 9 december 2021 tot en met woensdag 19 januari 2022 voor iedereen ter inzage.
De stukken bekijkt u via onze website www.zaltbommel.nl. De informatie vindt u onder bouwen en verbouwen / bestemmingsplannen.
Ook kunt u ze bekijken tijdens de openingstijden bij de afdeling Publiekszaken op het gemeentekantoor van Zaltbommel. Neem hiervoor contact op met het Omgevingsloket via 14 0418 of omgevingsloket@zaltbommel.nl. Het gemeentekantoor ligt aan de Hogeweg 11 te Zaltbommel.
Niet mee eens?
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen schriftelijk beroep instellen. U stuurt uw beroepschrift binnen de beroepstermijn naar de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Deze termijn loopt van vrijdag 10 december 2021 tot en met donderdag 20 januari 2022. Vermeld altijd de redenen van uw beroep en stuur een kopie van het besluit mee. De mogelijkheid van beroep bestaat alleen als u tijdens de voorbereidingsprocedure een zienswijze heeft ingediend. Heeft u dit niet gedaan, dan kunt u alleen een beroepschrift indienen als het niet uw schuld is dat u geen zienswijze heeft ingediend.
Dit besluit treedt direct na de beroepstermijn in werking, ook als u beroep instelt. Als u dit niet wilt, vraag dan de Voorzieningenrechter van de Raad van State een voorlopige voorziening te treffen. U stelt hiervoor een verzoekschrift op. Dit kan alleen als u ook beroep heeft ingesteld en uw zaak spoed heeft. Dit verzoekschrift richt u aan de Voorzieningenrechter van de Raad van State. Het instellen van een beroep en het indienen van een verzoekschrift kan ook digitaal. Kijk op de site http://digitaalloket.raadvanstate.nl voor de voorwaarden. U moet wel rekening houden met kosten (griffierecht).
Voor meer informatie kunt u terecht bij het omgevingsloket.