Vastgesteld bestemmingsplan ‘Uitweg 10, Woerdense Verlaat’

Hierbij maakt het college van de gemeente Nieuwkoop overeenkomstig artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) bekend dat het bestemmingsplan ‘Uitweg 10, Woerdense Verlaat’ met identificatie­nummer NL.IMRO.0569.bpNKPLanduitweg10-va01 door de gemeenteraad is vastgesteld op 18 november 2021.

Het bestemmingsplan is gewijzigd vastgesteld ten opzichte van het ontwerp. Zie kopje ‘wijzigingen ten opzichte van het ontwerp’

Beschrijving

Het bestemmingsplan ‘Uitweg 10, Woerdense Verlaat’ voorziet in het toepassen van het principe van ‘Ruimte voor Ruimte’. Aan de voorwaarden voor toepassing van ‘Ruimte voor Ruimte’, zoals meegegeven, is voldaan.

Wijzigingen ten opzichte van het ontwerp

Ten opzichte van het ontwerp is een ambtshalve aanpassing gedaan in de waterparagraaf als onderdeel van de toelichting van het bestemmingsplan. Hierbij is ingegaan op het relevante waterbeleid. Daarbij is ingegaan op aspecten als keringen, grondwater, beheer en onderhoud, dempingen, waterkwaliteit, ecologie en verhardingen.

Daarnaast is een ambtshalve aanpassing gedaan in de toelichting voor het van toepassing verklaren van de Nota parkeernormen gemeente Nieuwkoop 2021. Tot slot is een ambtshalve aanpassing gedaan waarbij het initiatief is beschreven aan de hand van de Omgevingsvisie Nieuwkoop.

Inzage

Het plan en de daarbij behorende stukken liggen met ingang van donderdag 9 december 2021 voor een periode van zes weken ter inzage. U kunt de stukken inzien:

  • 1.

    Op de landelijke voorziening: www.ruimtelijkeplannen.nl (ook benaderbaar via www.nieuwkoop.nl);

  • 2.

    · In het Klant Contact Centrum, Teylersplein 1 in Nieuwveen. Openingstijden: van maandag tot en met donderdag van 8.30 uur tot 17.00 uur en vrijdag tussen 8:30 uur en 13:00 uur. Voor het inzien van de stukken is het niet nodig om vooraf een afspraak te maken. Vanwege Corona kunnen veranderingen optreden voor wat betreft het inzien van het bestemmingsplan op het gemeentehuis in Nieuwveen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op de website: www.nieuwkoop.nl.

Toelichtin­g op de betreffende stukken is te krijgen bij medewerkers van het Omgevingsloket. Hiervoor dient u wel vooraf een afspraak te maken. Het maken van een afspraak kan via de website van de gemeente (www.nieuwkoop.nl). Kiest u hierbij voor de Activiteit ‘bestemmingsplaninformatie’ en geeft u hierbij aan om welk adres het gaat. Mocht het maken van een afspraak niet lukken of beschikt u niet over internet, neemt u dan telefonisch contact op met het Omgevingsloket via telefoonnummer 14 0172.

Beroep

Belanghebbenden kunnen beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA in Den Haag. U dient:

  • 1.

    het beroepschrift te voorzien van naam, adres en datum;

  • 2.

    het bestreden besluit te omschrijven en daarvan een kopie mee te sturen;

  • 3.

    de redenen van uw beroep te geven;

  • 4.

    het beroepschrift te ondertekenen.

Voor de behandeling van een beroepschrift is griffierecht verschuldigd.

De beroepstermijn bedraagt zes weken en begint met de dag na de terinzagelegging, dus op vrijdag 10 december 2021. Het plan treedt in werking met ingang van de dag na die waarop de beroepstermijn afloopt, dus op vrijdag 21 januari 2021. Indien gedurende de bovenstaande beroeps­termijn bij de voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak een verzoek om voorlopige voorziening is gedaan, treedt het bestemmingsplan niet eerder in werking dan het moment waarop op dit verzoek om voorlopige voorziening is beslist.

Naar boven