Gewijzigd vastgesteld bestemmingsplan Centrum III

Burgemeester en wethouders van Helmond maken bekend dat, op grond van artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening, de gemeenteraad op 28 september 2021 het bestemmingsplan Centrum III gewijzigd heeft vastgesteld ten opzichte van het ontwerpplan. Voor een overzicht en exacte beschrijving van de wijzigingen wordt verwezen naar het raadsvoorstel en raadsbesluit en het gewijzigd vastgestelde, ter inzage liggende, bestemmingsplan. Het bestemmingsplan ligt met ingang van 26 november 2021 gedurende zes weken ter inzage.

Dit plan is voor een groot deel conserverend en volgt voor een deel het door de raad in 2017 en 2020 vastgestelde Centrumperspectief. Voor dit bestemmingsplan resulteert dat in de volgende uitgangspunten:

  • het verwezenlijken van een compacte kern;

  • het bevorderen van een meer gevarieerde mix van wonen, horeca, cultuur, bedrijvigheid, retail en dienstverlening;

  • het versterken van de kwantiteit, kwaliteit en diversiteit van de woonfunctie;

  • in de straten buiten de compacte kern meer ruimte bieden voor nieuwe functies.

Inzage

U kunt het plan bekijken op www.ruimtelijkeplannen.nl en www.helmond.nl/bestemmingsplannen. De identificatiecode is NL.IMRO.0794.1000BP200083-2000. Wij adviseren u dit ontwerpbestemmingsplan digitaal in te zien vanwege coronamaatregelen. Wanneer u toch graag de papieren versie wilt raadplegen, plan dan een afspraak. U kunt hiervoor bellen naar 14 0492. De digitale versie van www.ruimtelijkeplannen.nl is juridisch bindend.

Beroepschrift indienen

Tegen het besluit kan met ingang van 27 november 021 gedurende zes weken schriftelijk beroep worden ingesteld door:

  • belanghebbenden die tijdig zienswijzen bij de gemeenteraad hebben ingediend;

  • belanghebbenden die aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig zienswijzen bij burgemeester en wethouders in te dienen;

  • belanghebbenden voor zover het betreft de wijzigingen die door de gemeenteraad zijn aangebracht ten opzichte van het ontwerpbestemmingsplan.

Een beroepschrift kunt u sturen naar: de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, postbus 20019, 2500 EA ’s-Gravenhage. Wanneer sprake is van een spoedeisend belang kan degene die een beroepschrift heeft ingediend ook een schriftelijk verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State, op bovenstaand adres.

Op dit besluit is afdeling 2 van hoofdstuk 1 van de Crisis- en herstelwet van toepassing. Dit betekent dat de beroepsgronden direct in het beroepschrift moeten worden opgenomen en dat na afloop van de beroepstermijn geen nieuwe beroepsgronden meer mogen worden aangevoerd. Vermeld in het beroepschrift dat de Crisis- en herstelwet van toepassing is.

Naar boven