Van rechtswege verleende omgevingsvergunning Veldsestraat 13, Balgoij

Voor het onderstaande project is een omgevingsvergunning van rechtswege verleend op grond van afdeling 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht. Het besluit tot verlening van de omgevingsvergunning is voorbereid op basis van de reguliere voorbereidingsprocedure paragraaf 3.2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo) en is door het college van burgemeester en wethouders van Wijchen op genoemde datum verzonden naar de betreffende aanvrager:

Veldsestraat 13, 6613AJ Balgoij, het bouwen van een bijgebouw met overkapping, verleend en verzonden op 17 november 2021. Activiteiten: Afwijken bestemmingsplan, van rechtswege o.g.v. artikel 2.10, lid 2 Wabo (het afwijken van het bestemmingsplan voor het bouwen van een overkapping) en het bouwen van een bouwwerk (het bouwen van een bijgebouw met overkapping). Dossier OV-20210409.

 

Ter inzage / informatie

Schriftelijke stukken over een onderwerp zoals bedoeld in de publicatie zijn vanaf nu alleen op afspraak in te zien bij de medewerkers van het team vergunningverlening in het Huis van de gemeente aan de Kasteellaan 27 in Wijchen. Ook kunt u bij hen een mondelinge toelichting krijgen. De consulenten van Bouwen en Leefomgeving zijn voor vragen en voor het maken van een afspraak bereikbaar via telefoonnummer 088 – 432 70 00. U kunt hen het beste bereiken van maandag tot en met donderdag tussen 10.00 tot 12.00 uur en op vrijdagochtend tussen 10.00 tot 12.00 uur. U kunt natuurlijk altijd een e-mail sturen naar bouwenenleefomgeving@drutenwijchen.nl.

 

Inwerkingtreding

De van rechtswege verleende omgevingsvergunning treedt in werking op de dag waarop de termijn voor het indienen van een bezwaarschrift is verstreken, of, als bezwaar is gemaakt, op dit bezwaar is beslist. De bezwaartermijn loopt in elk geval tot 06 januari 2022. Heeft u vragen over een besluit of bent u het er niet mee eens? Belt u dan eerst met de gemeente. We nemen dan het besluit met u door. Wilt u daarna toch bezwaar maken? Dan kunt u dit binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit aan de aanvrager doen. Hoe u dit doet, leest u hieronder.

 

Hoe maakt u bezwaar ?

U maakt bezwaar door een brief te sturen naar het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijchen. Zo’n brief heet een bezwaarschrift. Let erop dat uw brief binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit aan de aanvrager door ons ontvangen moet zijn. 

In uw brief moet het volgende staan:

 

  • 1.

    uw naam en adres;

  • 2.

    uw e-mailadres en telefoonnummer;

  • 3.

    de datum van uw brief;

  • 4.

    het besluit waartegen u bezwaar maakt;

  • 5.

    de redenen waarom u bezwaar maakt;

uw handtekening. Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

  • 1.

     

Het adres is:

College van burgemeester en wethouders gemeente Wijchen

  • 1.

    Postbus 9000

6600 HA Wijchen

 

Wilt u dat het besluit niet meteen wordt uitgevoerd?

Ook al maakt u bezwaar, dan kan het besluit toch meteen uitgevoerd worden. Wilt u dat gewacht wordt met het uitvoeren van het besluit totdat er over uw bezwaarschrift is beslist? Dan kunt u de rechter vragen om een voorlopige uitspraak te doen. Dit heet een voorlopige voorziening. Let op: u kunt dit alleen aan de rechter vragen als u ook een bezwaarschrift heeft opgestuurd naar de gemeente Wijchen. Ook moet er sprake zijn van spoed wanneer u dit wilt vragen aan de rechter.

 

Hoe vraagt u dit aan de rechter?

U kunt op twee manieren aan de rechter vragen om een voorlopige uitspraak te doen:

  • 1.

    U stuurt een brief aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank Gelderland, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Hierin vraagt u om een voorlopige voorziening. Stuur een kopie mee van uw bezwaarschrift.

  • 2.

    U stuurt digitaal een verzoek naar de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht -> digitaal procederen -> rechtbanken sector bestuursrecht.

U betaalt griffierecht als u vraagt om een voorlopige voorziening. U kunt aan de rechtbank vragen hoe hoog dit bedrag is.

 

Bezwaarschriftbijsluiter

Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit?

Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester.

U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (of raad of burgemeester) van Wijchen, Postbus 9000, 6600 HA Wijchen.

Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!

 

Bezwaarschrift

De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift.

In uw bezwaarschrift moet het volgende staan:

a. uw naam en adres

b. de datum

c. een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt

d. de reden waarom u bezwaar maakt

Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.

Indien u ook uw emailadres en telefoonnummer in het bezwaarschrift vermeldt, dan neemt mogelijk een interne mediator contact met u op om te onderzoeken of uw bezwaarschrift informeel kan worden opgelost.

 

Termijn

U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.

 

Voorlopige voorziening

Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden.

Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem.

Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 49, - voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huurtoeslag of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 181,-. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 360,-. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2021.

 

Digitaal voorlopige voorziening instellen

Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via: https://mijn.rechtspraak.nl/start/burger#:Beroep-bij-de-rechtbank  Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

 

 

 

Naar boven