Wijziging Financiële beheersverordening 2018

De raad van de gemeente Zwartewaterland,

gelezen het voorstel van het college van burgemeester en wethouders van Zwartewaterland,

gelet op artikel 212 van de Gemeentewet;

 

BESLUIT:

De Financiële beheersverordening 2018 als volgt te wijzigen:

 

A. Artikel 9, eerste tot en met derde lid, te vervangen door de volgende vier artikelleden:

1. Het college informeert de raad door middel van tussentijdse rapportages over de realisatie van de begroting van de gemeente op basis van de eerste vier maanden en de eerste negen maanden van het lopende boekjaar.

2. De rapportagecyclus wordt opgenomen in de jaarplanning, betreffende planning en controlcyclus, en wordt ter kennisgeving aan de raad aangeboden. Deze cyclus sluit in principe aan op het vergaderschema van de raad.

3. De bestuursrapportage aan de raad sluit aan bij de programma-indeling van de begroting.

4. Onder- en overschrijdingen van budgetten worden gemeld in de bestuursrapportage. De raad autoriseert deze onder- en overschrijdingen bij het vaststellen van de bestuursrapportage. Van deze onder- en overschrijdingen wordt een begrotingswijziging gemaakt.

 

B. Artikel 9, vierde lid, van de huidige Financiële beheersverordening 2018, te vernummeren tot vijfde lid.

 

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 30 september 2021,

de griffier, de voorzitter

ing. H.W. Schotanus- Schutte ing. E.J. Bilder

Naar boven